Toon posts:

[Win 2003]In hoevere kan het kwaad te registreren??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In hoevere kan het kwaad om je hier te registreren https://microsoft.order-2.com/cppdownloadreg/form.asp om Windows Server 2003 Release Candidate 2 (RC2) te downloaden.

Ik wil dus graag weten of iemand weet wat er met die gegevens gebeurt en of ik het veilig kan doen zonder dat ze plots voor de deur staan oid om te checken wat je allemaal hebt draaien.

Weet iemand het of moet ik ut allemaal neppen.

Groeten

Verwijderd

Als ik jou was zou ik het eens proberen op een veilige locatie, onthoud de URL of schrijf hem op en probeer het eens op school? dan hebben die de problemen... >:)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien handig om
© 2003 Microsoft Corporation. All rights reserved Terms of Use | Privacy Statement | Contact Us
door te nemen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

lol
idd lees ze...

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand dat al gedaan? :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
nee, maar hij lijkt me uberhaupt niet slim om je zo met naam en toenaam bij microsoft te registreren :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet, valt Microsoft binnen 72 uur binnen. Meestal is dit midden in de nacht, zodat je zeker aanwezig bent. Je moet hierbij een beetje denken aan de invallen zoals je die ziet in films.

Je wordt tegen een muur aangezet, en gehandboeid. Vervolgens gaan ze alle pr0n van je hardeschijf afhalen, en kijken ofdat je er wel voor betaald hebt. Meestal resulteert het registreren bij Microsoft voor dit soort zaken, in een publieke vernedering en totale uitstoting uit je buurt.

• blackd
  • Niet online
G33rt schreef op 14 januari 2003 @ 16:25:
nee, maar hij lijkt me uberhaupt niet slim om je zo met naam en toenaam bij microsoft te registreren :)

Waarom niet?

Verwijderd

Topicstarter
Net als die reklame van Praxis dus. Hmm, heb net een nieuwe voordeur. Bummer
Ben toch al niet zo popie hier dus die publieke vernedering zal wel meevallen.

Ik begrijp natuurlijk ook wel dat ze niet zo 1,2,3 langskomen maar ik wou ut gewoon ff checken hier of het link is of niet.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

G33rt schreef op 14 januari 2003 @ 16:25:
Grootste onzin... waar baseer je dat op?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 14 januari 2003 @ 16:31:
[...]
Dus jij zegt dat het wel kan zonder problemen te verwachten?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb ik ook gedaan, niks aan het handje, maar vind zowiezo dat wanneer je aan zoiets mee wilt doen je er ook echt in geinterreseerd moet zijn en niet alleen voor de lol. Trouwens, waarom zou microsoft je ineens controleren omdat je geregistreerd staat? Zo van: "Ja! Hij heeft doorgeclickt, bel het SWAT team!!" Echt niet.

[edit]

Dat zeg ik ook, je kan geen problemen verwachten, je moet alleen niet met je key gaan strooien, das dom gewoon.

[edit]

[ Voor 19% gewijzigd door RawPeanut op 14-01-2003 16:36 ]

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ook echt wel in geinterreseerd, het is me werk en is natuurlijk altijdt mooi om het produkt asap te kunnen proberen.

Wat is jouw ervaring er tot nu toe mee?

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:33:
Dus jij zegt dat het wel kan zonder problemen te verwachten?
Wat denk je nu echt? Dat een beursgenoteerd bedrijf dat 24/7 in de spotliicht staat en voor elk wissewasje wordt aangeklaagt zijn eigen privacy statement gaat verbreken om een persoon in Nederland te laten onderzoeken op illegale software? Ik ken mensen die paranoia zijn... maar dit slaat alles. Er wordt duidelijk aangegeven wat er met je gegevens wordt gedaan, zelf kun je nog enkele van die mogelijkheden afvinken (nieuwsbrief e.d.)... Denk nu niet dat Microsoft een rechtzaak gaat riskeren voor zulke dingen :z

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• G33rt
XceeD schreef op 14 januari 2003 @ 16:31:
[...]
je vertelt in de winkel als je een stuk vlees koopt toch ook niet waar je woont, wie je bent, wanneer je geboren bent en al die blaat? dit is precies hetzelfde, zo komen ze alles van je te weten. Je vertelt ook niet aan een voorbijganger je geboortedatum en andres O-)

• blackd
  • Niet online
G33rt schreef op 14 January 2003 @ 16:39:
je vertelt in de winkel als je een stuk vlees koopt toch ook niet waar je woont, wie je bent, wanneer je geboren bent en al die blaat? dit is precies hetzelfde, zo komen ze alles van je te weten. Je vertelt ook niet aan een voorbijganger je geboortedatum en andres O-)

Grootste verschil is dat Microsoft een privacy statement heeft neergezet op hun site, iets wat de gemiddelde winkel niet zal doen :P

• Han
  • Niet online

Han

G33rt schreef op 14 januari 2003 @ 16:39:
je vertelt in de winkel als je een stuk vlees koopt toch ook niet waar je woont, wie je bent, wanneer je geboren bent en al die blaat? dit is precies hetzelfde.
Volgens mij zie je het allemaal in de verkeerde context...

Je hebt het over vlees kopen... hier hebben wij het over vrijwillige opgave om een beta softwarepakket te testen. Wil jij graag dit pakket downloaden dan wil MS graag gegevens hebben over de personen die zijn geintersseerd. Niks mee denk ik ;)
Je vertelt ook niet aan een voorbijganger je geboortedatum en andres O-)
Die voorbijganger geeft je ook geen rechtsgeldige privacy policy en die voorbijganger staat ook niet 24/7 in de spotlicht....
zo komen ze alles van je te weten
:? Te vaak naar 'The Net' gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 14 January 2003 @ 16:38:
[...]
Wat denk je nu echt? Dat een beursgenoteerd bedrijf dat 24/7 in de spotliicht staat en voor elk wissewasje wordt aangeklaagt zijn eigen privacy statement gaat verbreken om een persoon in Nederland te laten onderzoeken op illegale software? Ik ken mensen die paranoia zijn... maar dit slaat alles. Er wordt duidelijk aangegeven wat er met je gegevens wordt gedaan, zelf kun je nog enkele van die mogelijkheden afvinken (nieuwsbrief e.d.)... Denk nu niet dat Microsoft een rechtzaak gaat riskeren voor zulke dingen :z
Zoals ik al eerder vermelde wilde ik er gewoon iets meer over weten en dan ben ik niet meteen paranoia. Ik noem dat meer voorzichtig. Je kunt toch niet ontkennen dat er tegenwoordig veel namen en gegevens via internet verspreid worden met alle negatieve dingen erom heen.

[edit]
Wat zeggen die yanken ook weer?
Beter save then sorry?
Zoiets toch?
[edit]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:53 ]

• G33rt
XceeD schreef op 14 januari 2003 @ 16:47:
[...]
Volgens mij zie je het allemaal in de verkeerde context...

Je hebt het over vlees kopen... hier hebben wij het over vrijwillige opgave om een beta softwarepakket te testen. Wil jij graag dit pakket downloaden dan wil MS graag gegevens hebben over de personen die zijn geintersseerd. Niks mee denk ik ;)
[...]
Die voorbijganger geeft je ook geen rechtsgeldige privacy policy en die voorbijganger staat ook niet 24/7 in de spotlicht....
[...]
:? Te vaak naar 'The Net' gekeken?
The Net? :?

nee ik heb t niet zo op die adres praktijken, ze zeggen wel dat ze t niet doenm, maar wie controleert ze? :)
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:51:
[...]

Zoals ik al eerder vermelde wilde ik er gewoon iets meer over weten en dan ben ik niet meteen paranoia. Ik noem dat meer voorzichtig. Je kunt toch niet ontkennen dat er tegenwoordig veel namen en gegevens via internet verspreid worden met alle negatieve dingen erom heen.

[edit]
Wat zeggen die yanken ook weer?
Beter save then sorry?
Zoiets toch?
[edit]
juist, daarom doe ik het dus niet, dat is echt oncontroleerbaar

[ Voor 29% gewijzigd door G33rt op 14-01-2003 16:57 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

http://us.imdb.com/Title?0113957
nee ik heb t niet zo op die adres praktijken, ze zeggen wel dat ze t niet doenm, maar wie controleert ze? :)
Maar serieus. Wat verwacht je dat Microsoft met je gegevens doet, of waar ben je bang voor?

Voorzichtigheid is natuurlijk helemaal niet slecht, maar ik ben wel benieuwd naar wat je verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Maar serieus. Wat verwacht je dat Microsoft met je gegevens doet, of waar ben je bang voor?

Voorzichtigheid is natuurlijk helemaal niet slecht, maar ik ben wel benieuwd naar wat je verwacht.
Don't know, misschien kijken ze of je ergens wel is een orgineel os hebt gekocht en of je een bedrijf bent met veel systemen of er daarwat licenties te halen valt.
Zoiets.

• elevator
  • Niet online

elevator

Vul jij je registratie kaartje altijd in dan? Of verwacht je dat Microsoft de pin bonnetjes van mensen na gaat vragen van iedereen die een Microsoft product koopt, en vervolgens z'n adres gegevens erbij probeert te zoeken?

Kan jij mij uitleggen hoe Microsoft, op dit moment, een product aankoop kan matchen met een thuis adres of naam tenzij je dit vrijwillig eerder opgegeven hebt?

Bovendien kunnen ze met die beta versies potentiele klanten binnenhalen, een Linux only shop, bijvoorbeeld. Door die vervolgens te gaan controleren zou Microsoft zich alleen maar in de vingers snijden.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]elevator schreef op 14 januari 2003 @ 17:07:
Vul jij je registratie kaartje altijd in dan? Of verwacht je dat Microsoft de pin bonnetjes van mensen na gaat vragen van iedereen die een Microsoft product koopt, en vervolgens z'n adres gegevens erbij probeert te zoeken?

Kan jij mij uitleggen hoe Microsoft, op dit moment, een product aankoop kan matchen met een thuis adres of naam tenzij je dit vrijwillig eerder opgegeven hebt?
quote]

Nee, ik vul ze niet in. En nee, ik kan je niet uitleggen hoe ze dat zouden moeten doen.

You got your point.

Verwijderd

Ik zou me ook nooit vrijwillig daar registreren. je weet in ieder geval zeker dat ze er niet goed mee omgaan, en ze zullen het gebruiken voor marketing doeleinden.

En daar heb ik geen zin an!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 18:53:
Ik zou me ook nooit vrijwillig daar registreren. je weet in ieder geval zeker dat ze er niet goed mee omgaan, en ze zullen het gebruiken voor marketing doeleinden.

En daar heb ik geen zin an!

oh?
Denk je echt dat Microsoft hun goede naam te grabbel gaat gooien door te spammen oid?
Dat zullen ze echt niet doen hoor ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb me jaaaaren geleden al met naam en toenaam gereigistreerd en de eerste zwarte helicopter moet ik nog tegenkomen...

Al krijg ik toch af en toe wel nuttige zaken als (vrij)kaartjes voor het een of het ander, zoals van Tech-Ed :P

Het is puur je eigen keuze: wil je iets gratis hebben van ze of niet. Zo niet --> niet registreren en niet de beta downloaden. Zo wel: schrijf je in. Vink uit waar je geen info over wilt krijgen, laat leg wat je niet kwijt wilt (of vul 'other' in).

Ik heb er juist vanwege de rechtzaken etc. bij Microsoft meer vertrouwen in dat de privacy statement klopt dan bij bedrijven die DVD's/software/whatever via het internet verkopen.

Dit grote bedrijf kan dergelijke fouten veel minder veroorloven dan een bedrijf als play.com of zelfs je eigen ISP (die kunnen ook makkelijk je naam+adres+e-mailadres zien :o).

Bedenk trouwens ook dat MS maar een telefoonboek hoeft te pakken om een lijst van Windows gebruikers te hebben :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 14 January 2003 @ 19:12:

[...]

oh?
Denk je echt dat Microsoft hun goede naam te grabbel gaat gooien door te spammen oid?
Dat zullen ze echt niet doen hoor ;)
Als je kijkt hoeveel spam je tegenwoordig op je hotmail krijgt zou ik haast denken van wel. En ik krijg geen spam omdat ik me overal opgeef met mijn hotmailtje.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:23:
[...]

Als je kijkt hoeveel spam je tegenwoordig op je hotmail krijgt zou ik haast denken van wel. En ik krijg geen spam omdat ik me overal opgeef met mijn hotmailtje.

Denk je echt dat die spam van MS komt?
Vergeet 't maar. Dat zijn allemaal lui die min of meer at random naar hotmail adressen spammen.
Wat denk je dat er met MS gebeurd als zij gaan spammen? Dat kunnen ze zich echt niet veroorloven.
Veel mensen mogen negatief over MS zijn, het is wel een redelijk net bedrijf...

• G33rt
hmm laat ik het toch maar proberen :)

ik kijk al naar buiten voor de heli :P

zal ik em cd laten komen of downen? :)

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 14-01-2003 20:13 ]

• blackd
  • Niet online
SH007 schreef op 14 januari 2003 @ 20:04:
Vergeet 't maar. Dat zijn allemaal lui die min of meer at random naar hotmail adressen spammen.

nieuws: Microsoft verandert privacy-instellingen Hotmail
Hoewel lang niet iedereen hiervan gebruik zal willen maken, heeft Microsoft tegelijk met het invoeren van de nieuwe opties twee daarvan standaard op 'aan' gezet, waardoor zowel de profielen als de mailadressen van tientallen miljoenen bestaande Hotmail gebruikers nu 'geshared' zijn.
Sjah. Wie niet op de hoogte is van deze instellingen zal snel spam krijgen ja.

Verwijderd

Topicstarter
Deze 2 vinkjes heb ik al lang en breed uit staan maar ik krijg nog net zoveel troep binnen dan als ik ze aan heb staan. En blokkeren helpt ook niks. Je blokkeerd heel @yahoo.com en wat denk je dat je de volgende dag in je mailbox hebt? Correcto blabla@yahoo.com
Ik probeer er maar mee te leven. Het is immers gratis. Gewoon deleten die rommel en je er niet te druk om proberen te maken.
Pagina: 1