Luidsprekers zonder snoeren?

Pagina: 1
Acties:

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 13:44
Hallo allemaal,

Weet iemand of er luidsprekers zijn zonder snoeren? Ik heb namelijk een surround set gekocht maar word gek van alle draden die door het huis lopen :?
Weet iemand of er dus die boxen zijn en of het ook geschikt is voor surround set?

Verwijderd

Ja, die zijn er.

Lees a.u.b eerst even de FAQ en gebruik de search! En dus ook Google.

http://www.google.nl/sear...8&q=wireless+speakers&lr=

Welkom op GoT btw.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 15:32 ]

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Er zal dan een ingebouwde versterker inzitten neem ik aan.
En je zal die boxen dan toch van spanning moeten voorzien.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 11:18
heb me altijd al afgevraagd waar die dingen hun power vandaan halen. batterijen of zo? of een voedingskabel? maar dan zijn ze natuurlijk niet draadloos meer.

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 07:14
Volgens mij ga je altijd snoeren houden. Er zal geluid uit moeten komen, dus er is stroom nodig. Dus of een snoer van je versterker naar je speaker, of draadloos van versterker naar speaker (bestaat inderdaad), maar dan zal er in de speaker een versterker moeten zitten en die heeft stroom nodig.

Zin.

Verwijderd

Sony heeft surrounspeakers, heb je alleen een voedingskabel, rest gaat via IR, dus je kan er niet tussen door lopen.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

misschien een paar andere oplossingen:

heb je een houten vloer en een kelder? zo ja, dan is het heel makkelijk om een 'klein' gat te boren en de kabel via de kelder naar achteren te trekken waar je ook een klein gaatje moet maken.

maak je gebruik van plinten? hierachter kan je ook mooi kabeltjes wegwerken. (tenzij je echt van die tuinslangen gebruikt als speakerkabel, maar dat zal wel niet aangezien je draadloos als optie ziet ;) )

je hebt ook platte speakerkabel voor surroundspeakers, deze kan je makkelijk opbergen onder het tapijt (als je dat hebt)

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 13:44
bedankt, ja ik heb een tapijt

Verwijderd

Of echt mooie kabels kopen.
works for me :)

Verwijderd

mooie kabels zijn ook niet mis,
met draadloos heb je dan nog eens de problemen dat je batterijen vlug op kunnen zijn, dat je slechte ontvangst hebt...

• Redheinz
En wat lees ik net in de audiovision:
Eine kleine Entwicklungsfirma baut am perfekten digitalen Surround-Erlebnis - inklusive Aktivboxen ohne stromkabel....... De surroundjes dus infrarood inclusief stroomvoorziening! Op internet nog niet tegen gekomen.

Zin.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 17:21

Jag

Redheinz schreef op 14 January 2003 @ 19:43:
En wat lees ik net in de audiovision:
Eine kleine Entwicklungsfirma baut am perfekten digitalen Surround-Erlebnis - inklusive Aktivboxen ohne stromkabel....... De surroundjes dus infrarood inclusief stroomvoorziening! Op internet nog niet tegen gekomen.

Je kan nooit genoeg energie vervoeren via de lucht om een versterker mee te voeden. Dus dan zitten er batterijen in :).

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Jag schreef op 14 January 2003 @ 22:32:

[...]

Je kan nooit genoeg energie vervoeren via de lucht om een versterker mee te voeden. Dus dan zitten er batterijen in :).
De stroom is ook draadloos ;)
Krijgen we straks ook muziek via het stopcontact, net zoals internet via het stopcontact?

Alle proemn in n drek

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

joh vandaar dat mijn haar zo rot zit als ik door die straal heenloop :D

Draadloos spanning.. hmmmm goed concept :p

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Baklap schreef op 15 January 2003 @ 00:56:

Draadloos spanning.. hmmmm goed concept :p
Dat bestaat al een tijdje hoor, maar alleen maar op korte afstanden en met vrij kleine stroomsterkten.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 16:30
Over draadloze spanning: Het idee is simpel, je wekt in de muur met spoel een (wisselend)magnetisch veld op. door er nu een apparaat bij te houden, die ook voorzien is van een spoel kun je een spanning induceren. Eigenlijk heb je dan gewoon een trafo zonder ringkern. En dat maakt dat verliezen meteen ook een stuk hoger zijn. Ik denk dan ook niet dat je vermogensapparaturr wilt aansturen met zoiets...

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Goed geluid heeft kabels nodig. (iig voorlopig nog.)

Aannames zijn fataal.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 16:30
Bovendien, waar moet de gemiddelde High-Ender zich dan nog mee onderscheiden? Dan kan er niet meer gediscussieerd over de werelden van verschil tussen kabels... ;)

• Redheinz
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Nog niet in detail doorgelezen. Zit een Li Ion in, kan me voorstellen dat er via (low-intensity) licht wordt opgeladen, voor stroom on-demand heb je anders 2 dodelijke lichtstralen door je kamer :)
Fantastisch geluid stel ik me er ook niet bij voor.... Maar het kan. Bovendien voor rears zijn veel mensen niet echt kieskeurig...
Mooi idee trouwens, Prince, via inductie spanning in die dingen krijgen. Zo kan je 'm in ieder geval opladen. Lijkt me voor het geluid echter niet optimaal, zo'n verstorend magneetveld.

Zin.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Prince_of_Darkness schreef op 15 januari 2003 @ 14:09:
Bovendien, waar moet de gemiddelde High-Ender zich dan nog mee onderscheiden? Dan kan er niet meer gediscussieerd over de werelden van verschil tussen kabels... ;)
precies :Y)

ik heb net op hifi.nl een groot topic aant houden over het maken van een high-end speakerkabel

( klik even hier als je het intressant vind mijn constructie te weten )

verder over dat draadloos

tja..je kan nooit genoeg vermogen opbrengen voor strakke bassen, groot gedetailleerd geluidsbeeld etc etc.. misschien kan je er een gainclone of andere opamp versterker mee aansturen..
btw.. de nieuwe reeks digitale versterkers is ook wel grappig (tact)

[ Voor 24% gewijzigd door gitaarwerk op 15-01-2003 14:18 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Prince_of_Darkness schreef op 15 January 2003 @ 14:09:
Alsof High-End alleen maar slap gezwam over kabeltjes en plugjes is... :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Exirion schreef op 15 januari 2003 @ 14:20:
[...]

Alsof High-End alleen maar slap gezwam over kabeltjes en plugjes is... :{
grotendeels wel :7 hahaah

en niet vergeten demagnetiseren van cd's en inspelen van alles

[ Voor 14% gewijzigd door gitaarwerk op 15-01-2003 14:22 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sure... :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmz. Ik geloof dat ik maar niet naar dat forum ga, daar zitten kabelfetisjisten. :P

Aannames zijn fataal.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

GaMeOvEr schreef op 15 januari 2003 @ 14:24:
Hmz. Ik geloof dat ik maar niet naar dat forum ga, daar zitten kabelfetisjisten. :P
HEE!! :(
wat moet dat betekenen.. mag ik niet met een dikke kabel slapen..andere mensen hebben weer teddyberen :7

buiten dat is het gewoon wel leuk om zelf bezig te zijn met dat spul... niks mis mee
1. kost minder
2. je bent lekker bezig
3. je hecht er meer waarde aan

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tuurlijk goede kabels zijn belangrijk, maar zodra mensen over zilveren netsnoeren ( |:( ) beginnen haak ik af hoor. ;)

Aannames zijn fataal.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GaMeOvEr schreef op 15 January 2003 @ 14:53:
Tuurlijk goede kabels zijn belangrijk, maar zodra mensen over zilveren netsnoeren ( |:( ) beginnen haak ik af hoor. ;)
Idd, want dan kun je net zo goed je eigen stroomcentrale bouwen om allerlei storende invloeden (die enorm veel groter zijn dan het eventuele effect van verzilverde contacten) uit te sluiten :P

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd.. :7 zo is het.. normaal goed koper is net zo goed als zilver.. het gaat om het di-electrum.. (zoals henno de kabelmaker op hifi.nl zegt)

Pagina: 1