The terminal server cannot issue a client license.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66374

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met een client(win95)
deze wil op de terminalserver aanloggen.
dit ging tot vorige week.
Welnu ze is weer terug van ziekte en hoppa zij mag niet meer aanlogen.
haar account is ook niet gedisabled.
wel vind ik in het logboek van de terminalserver de boodschap The terminal server cannot issue a client license. (ID 1004)

Ik heb ook al getracht op een andere client aan te loggen. dit gaat met haar account. dus heb ik ook een ander ip geprobeerd naam(ja ik weet het was een beetje zinloos.)

ook al wat gezocht op internet. maar dit slaat voornamelijk op citrix. dit hebben wij dus niet.
ik heb ook nog de lmhost en hostfile gecontroleerd deze zijn hetzelfde.

misschien hebben jullie nog wat suggesties :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:22

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ik neem aan dat niemand vanaf dat station kan inloggen?

edit: op internet staat ergens een document wat er over gaat dat de license op de 1 of andere manier word vastgehouden op het werkstation. deze kun je via de registry er uit halen. hebben we hier in het begin ook gehad, zal denk ik wel werken.
heb helaas geen link. zou je aanraden om dat eens te proberen :)

waarschijnlijk zal het op MS of technet staan

[ Voor 81% gewijzigd door sh4d0wman op 14-01-2003 15:41 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja niemand kan meer aanloggen vanuit dat win95 station.
alleen op een ander coputer gaat het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8234

Nou, effe voor de volledigheid voor de searchgebruikers:

Bij het installeren van TS op de server staan er 2 opties:
1. Terminal services
2. Terminal Services license service.

Als je kiest voor 1, krijg je weer 2 keuzes:
1. Admin mode
2. Application mode

Admin mode is eigenlijk geen TS, maar soort van 2x remote desktop. Maximaal 2 connecties, en die gebruikers moet en admin's zijn.

Application mode is de echte terminal services.

Als je dus alleen optie 1 installeerd (terminal services), dan kun je 90 dagen lang je gang gaan. Het systeem accepteerd alles wat hij ziet.

Dan komt het: na 90 dagen STOPT hij er helemaal mee, tot er een TS license server is opgezet. (die 2e optie) en geactiveerd. Heb je een domein, dan moet dit op de DC, anders kan het ook op een memberserver.

In die 90 dagen heeft de TS een tijdelijke TS license uitgedeeld, aan je clients. Na het activeren van je TS license service, zou die de tijdelijke license automatisch moeten worden overschreden met een permanente.

Dit gaat alleen goed als je TS SP2 met license hotfix of SP 3 is VOOR installatie van de license service.

Indien niet, moet je handmatig de tijdelijke ts license uit de client slopen, en opnieuw laten connecten. Dan pas krijgt hij een goede normale TS license.

De client slaat de key hier op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing\Store\LICENSE001

win2k pro en XP pro hebben een ingebakken TS license, en alle andere zullen er 1 van de license server toegewezen krijgen.
Ook bij gebruik van win2k pro en XP pro als client heb je een (geactiveerde) license service nodig, alleen hoef je geen ts clientpacks toe te voegen.

---------------------------------------------------------------------------------------

Maar wat jouw probleem betreft; heb je wel een license service draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad de wijziging in de reg gedaan dat heeft geholpen.

bedankt! _/-\o_