Huh? Chinese zender via luidsprekers?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Een goede kennis van mij had weer eens iets geks met z'n computer.

Hij had een tweedehands geluidskaart gekocht. Merk: Diamond. Toen hij alles draaiend had, ging hij een cd'tje luisteren. Tijdens het luisteren naar dat cd'tje hoorde hij allemaal gelul door de muziek heen. Hij zette toen de cd uit, maar het gelul bleef doorgaan. De taal die ze spraken leek Turks, later leek het meer Chinees. Het was vrij hard gepraat.
Hij wàs helemaal blij met z'n aankoop, totdat hij deze ellende allemaal meemaakte. Uit pure wanhoop deed hij de stekker van de luidsprekers in een ander stopcontact. Het gevolg was dat er geen gelul meer op de boxen te horen was.

Ik vind het een heel raar verhaal, maar hij kan dit niet verzonnen hebben. Daarvoor kennen we elkaar te goed. Hij heeft het zelfs aan familie laten luisteren. Die hebben het ook allemaal gehoord. Ik weet niet wat ik ervan moet denken...

Heeft iemand een theorie? Of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Verwijderd

heeft ie van die creative luidsprekers? die hebben wat problemen gehad met het ongewenst ontvangen van radio

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 08:23
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 12:12 schreef Kolky het volgende:

Uit pure wanhoop deed hij de stekker van de luidsprekers in een ander stopcontact. Het gevolg was dat er geen gelul meer op de boxen te horen was.[/quote]Tja, je moet je speakers ook niet op het stopcontacy aansluiten...
Of waren het van die computerspeakertjes met ingebouwde versterker?
Weird verhaal btw..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat is een bekend probleem bij creative surround sets (oid).. je hoort dan een deense (?) zender door je boxen.. je kon toen je boxen omwisselen tegen een goed exemplaar. (ik weet niet of die actie nu nog geldt)..

Verwijderd

Dit probleem (als je ten minste Creative/Cambridge spiekertjes hebt) is al een tijdje bekend, als je de servicelijn van Creative (nummer weet ik niet) belt, kunnen ze je zo helpen, het is maar een kleine ingreep geloof ik.

Heeft ooit een keer in de PC-Zome gestaan (technisch blad ;) )

Verwijderd

Ook bij andere speakers kan je hier last van hebben, ik heb zelf ooit bij iemand gehad dat als je verder van je boxen ging zitten er meer storing was, en je kan omroep brabant duidelijk horen. Probeer eens je kabeltjes anders te leggen, kijk of de radiosignalen door je kabeltje van PC naar speaker gaan. Of dat ze ontstaan in speaker. Alles een beetje verzetten. Of een ijzere gaas geraamte om je boxen heen zetten. Houdt elektromagnetische golven tegen.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 19:53

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Maar begrijp ik het nou verkeerd, of....

Om radiosignalen te ontvangen moet je toch
1) een antenne hebben
2) een tuner hebben?

De antenne kan je wel hebben in de vorm van snoertjes, maar de tuner (of receiver of whatever) heb je niet.

Verwijderd

Radio kan je op de gekste mannieren ontvangen, als je een potlood met een peperklip eromheen tegen je oor houdt KAN je soms ook radiosignalen ontvangen, sommige mensen horen door een bepaalde vulling in hun tand(en) ook de radio...dus..

Verwijderd

Ja, als je een spoeltje hebt en een magneetveld en je filtert niet goed of je schermt het niet goed af kun je wel eens radiozenders ontvangen.

Rob

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

Heb ik ook met m'n computerboxjes.. Heel af en toe hoor ik een of andere turkse of weetikwat voor een radiozender. Ff stekker verwisselen, en dan is het weg.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 13:12 schreef Kolky het volgende:
Maar begrijp ik het nou verkeerd, of....

Om radiosignalen te ontvangen moet je toch
1) een antenne hebben
2) een tuner hebben?

De antenne kan je wel hebben in de vorm van snoertjes, maar de tuner (of receiver of whatever) heb je niet.[/quote]De electronika in goedkope speakers kan een willekeurig ontvangen signaal versterken. Met een tuner kun je het bereik van je antenne tunen, dus regelen welke zender je ontvangt. In dit geval kan jij dat niet regelen :P

Alleen:           DE GROETJES

• Goldme
  • Laatst online: 12-02 23:50
Zou het niet een perfect idee zijn om door middel van die vulling een radio te bouwen. Dan heb je je eigen miniradio in je mond met een perfect geluid(IN je hoofd, dichterbij kan die niet komen). En dan effe eruithalen als je het zat bent.:)

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

weet je zeker dat het chinees was :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

hoe ken je eigenlijk van zender veranderen met zoŽn vulling?

lijkt me lullig om verplicht de hele dag naar radio 4 (klassiek) te moeten luisteren ;)

Verwijderd

Mijn Labtecjes doen Russisch! Erg irritant!

Verwijderd

Ik had dat eerst ook,

In je boxen zitten magneten, zoals je weet. Als je een oude mobiele telefoon erbij legt en je word gebeld. Krijg je irritant geluid!!

Bij mij woonde aan de overkant een Griekse vent. Die had een bakkie op zijn dak staan, die helemaal naar Griekenland kon praten. Dat kon ik dus gezellig meeluisteren.

Gelukkig is hij nu opgerot.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:54
Hoeveel vermogen heeft zo'n vulling eigenlijk nog (RMS)? ;)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Waarom bouwen ze geen microfoontje in die vulling in...ken je ook zenden ;)

Verwijderd

Haha, das nog nix!! :P

Een vriend van mij ontving met zijn koptelefoon verschillende Engelstalige zenders :):)

Verwijderd

Hey man, in de oefenruimte met m'n bandje heb ik altijd Radio Moskou. F*cking lesly's ook altijd... En trouwens, Radio Luxembourgh doet 't ook altij goed....

Verwijderd

-=cf=-!KosmOnovA!

hej, daar heb ik ook af en toe last van, ik hem Philips MMS 140 boxjes.
Af en toe ontvang ik rare onbekende zenders, wat ik dan doe is de stekker eruit trekken en hem er daarna gewoon weer indoen.

Meestal werkt dat

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
hehe, heb ik ook weleens last van met mijn fps1000 setje, mar het is niet zo heel hard, valt makkelijk mee te leven :)

• Denga
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

Op maandag 13 november 2000 15:46 schreef HlpDsK het volgende:
Mijn Labtecjes doen Russisch! Erg irritant!
Klopt doen die van mij ook, komt door de ingebouwde versterker die radiosignalen opvangt...

Never eat yellow snow...

• pierce
  • Laatst online: 11-02 21:02
MADE IN TAIWAN :)

5564

• Bombonella
  • Laatst online: 30-12-2025

Bombonella

En als de Bom valt....

Ik heb zo nu en dan ook een Rus in m'n Peavey speakerkast van m'n basversterker zitten,
ik verzoek 'm altijd vriendelijk doch dringend ergens anders met zijn Wodka&kozakkenkoren naar toe te gaan 8-)

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Je kan met een potlood en wat ijzerdraad en een scheermes een radio bouwen.

Deden ze vroeger in de consentratiekampen ook.

Raar maar waar. Heet "Foxhole Radio" ofzo.
(zonder batterijen :) )

met papier mache kun je alles maken!!

• CrazyA
  • Laatst online: 28-09-2023
Op maandag 13 november 2000 16:06 schreef jordyb het volgende:
Ik had dat eerst ook,

In je boxen zitten magneten, zoals je weet. Als je een oude mobiele telefoon erbij legt en je word gebeld. Krijg je irritant geluid!!
en dat truukje met GSMetjes werkt dus nog steeds. Ik doe het in de oefenruimte wel eens. GSM op m'n bassversterker, weet ik altijd wanneer ik telefoon krijg. Handig joh ;)

Maar rare zenders via de stereo had ik ook wel eens gehad, toen ik nog in Irnsum woonde. Hebben ze zo'n giga mast voor Omrop Fryslân staan... altijd goed berijk, maar slechts 1 zender.

Verwijderd

Krijg allemaal herrie uit m`n wekker, er is zelfs een duidelijk verschil, nederlands, belgisch duits. Het lijkt soms of ie ook andere landen pakt, frans en nog wat shit die ik ehct niet versta. volgens my ontvangt ie niet alleen fm maar ook nog am.

[wekker radio]

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 10-02 11:08
Wij hadden vroeg een babyfoon die je in het stopcontakt van de slaapkamer deed, en de andere unit kon je dan bij de buren een paar huizen verder (mits op hetzelfde net) in het stopcontact stoppen.

Dus het is mogelijk dat je een babyfoon hoort ofzo...

Coïtus ergo sum

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 08-02 20:18
De zenders waar je last van hebt zitten meestal heel laag in de frequenties.
Het zijn altijd stations die heel laag op de korte golf zitten en op de middengolf.
Omdat deze radiogolven zo groot zijn zijn ze met een paar electronica onderdelen te ontvangenen dan heb je nog niet eens een voeding of battery nodig.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Vinnienerd
  • Laatst online: 08:30
Op zondag 14 januari 2001 20:32 schreef Servowire het volgende:
Je kan met een potlood en wat ijzerdraad en een scheermes een radio bouwen.

Deden ze vroeger in de consentratiekampen ook.

Raar maar waar. Heet "Foxhole Radio" ofzo.
(zonder batterijen :) )
Tell me how!!!!!!!

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

met papier mache kun je alles maken!!

• Digital-DNA
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb ook de FPS1000, en 's avonds komt er altijd een heel irritante piep doorheen, echt niet te harden!

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1