Toon posts:

Wireless Router + USB-modules

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel 'n poging aan het ondernemen om een wireless ethernet aan de gang te krijgen. Kennelijk toch allemaal niet zo makkelijk als de gebruiksaanwijzing wil doen geloven... Momenteel heb ik een wireless broadband router (With built0in switch) van Kobishi (?), en 2 USB modules (zelfde merk) die met hetzelfde wireless protocol zouden moeten werken IEE 802.11b / Ethernet 802.3). Op de een of andere manier kan ik echter de router op geen enkele manier benaderen via die USB modules.

1 systeem draait op Win98, het andere op WinXP, maar zelfs de laatste vindt het draadloze netwerk niet. Op de router is niks in te stellen, en er zit verder ook geen installatiesoftware bij, m.u.v. wat guide-PDF-files.

Iemand tips?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je hebt al een kabel in de router geplugd en zo naar de configuratie bekeken?

Verwijderd

herkent je pc m wel ofnie ?

• scaver
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07-2025
ga eerst kijken of alles goed is met je router.
Dus, -> extern ip
intern ip.
Misschien dhcp voor intern?
Het lijkt me stug dat je niets kan instellen op de router.
Misschien dit er een serial verbinding aan? Zodat je 'm daarmij kan inproggen of misschien is ie webbased. Meestal kun je 'm resetten zodat ie defaults waardes heeft.

Als intern alles goed is, ga dan naar je clients kijken.
Kun je niet aan die router nog een kabel hangen voor naar een switch of dergelijke? Zo ja, hang er dan een pc aan.. kijk of je die wel aan de praat krijgt.
Zo ja,
Volgende stap:
De wireless client.
Kijk of je alle software hebt geinstalleerd. Krijgt ie wel verbinding? of valt ie weg?