Toon posts:

MS Proxy Server en ICQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai hier MS Proxy Server 2.0 op een Windows NT Server.
Op zich een prima proxy, maar ik ben niet 'direct' bereikbaar via vanaf ICQ.
Is het mogelijk om dit te veranderen zoadt ik dus wel bereikbaar ben vanaf mijn client?
Groetjes.

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Allereerst op de MS Proxy de ICQ poort openzetten voor de juiste gebruikers. Het 'probleem' zit hem waarschijnlijk dat je WinNT/Win2K als client gebruikt, welke niet standaard de winsock-proxy kan gebruiken (en dus andere ports dan HTTP en FTP Read kan gebruiken). Oplossing: MS Proxy client installeren, staat op je server gedeeld (\\ServerNaam\MsPrxClnt ofzo iets...)

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik gebruik Windows ME als client en ik heb proxy client al geinstalleerd.
Wel heb ik bij de winsock service de rechten gegeven (acces control) voor ICQ.
Mischien dat dat werkt, ik weet het nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik heb het net getest en het werkt nog niet, waar zit de juiste instelling toch?
Niemand>>>???

• spook
  • Niet online
Bij winsocks icq toestaan en op icq de fire wall instellen (winsocks 4 geloof ik)

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je die client installeert hoef je icq niet in te stellen, dan is standaard lanconnectie voldoende. Die client doet de rest dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mezelf acces gegeven voor ICQ en de properties voor de winsock zouden goed moeten staan.
En ja het is een socks 4 die ik ook heb ingesteld in de ICQ preferences....
Mmmm?

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
moet er in ICQ nog een port 21 gedefinieerd worden ivm firewall?
(default port 21, maar misschien bij jou een andere port number).

Verwijderd

Topicstarter
Ha ik ben nu met ICQ online volgens de ICQ regeltjes over sock4.
Maar je raad het al, het lukt anderen nog steeds niet...
Gaaf TCP/IP probleempje aan het worden.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik een DNS service moeten installeren op mijn server?
En deze vervolgens moeten configureren op mijn client?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je icq2000a/b gebruikt, moet je op je werkstation de proxy client installeren (\\servernaam\mspclnt) en kun je in icq bij connection icq zichzelf laten instellen. Zit ergens een knopje auto-configure...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ja, via de Setup voor de clients zou je ICQ geheel moeten werken, behalve het versturen/ontvangen van Files. Dit werkt (raar maar waar) alleen naar andere mensen die OOK achter een MS Proxy zitten.

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

TJong, is dat zo moeilijk? Ik draai ook MS Proxy en heb 2 clients.. allebei ICQ en irc enzo..GEEN socks.. gewoon naar je netwerkomgeving gaan..server aanklikken en dan MSprxclnt ofzo aanklikken, die setup die er inzit aanvinken, dan rebooteuh :) en als je goed doet moet ie het dan doen...
simpel toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is zo moeilijk ja!
Want zoals jij het zegt werkt het dus nog niet.

• Sterk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02-2023
Ik ken het probleem, alleen de oplossing nog niet.

Jeroen77: wellicht ben je iets te onduidelijk geweest. ICQ werkt helemaal naar behoren. alleen wanneer je iemand vraagt om te chatten of als je een file wilt oversturen krijg je de melding dat je geen 'direct-connection' kunt krijgen. Normale berichtjes versturen en al het overige internetverkeer wordt netjes afgehandeld.

Iemand nog een suggestie?
Pagina: 1