Wij willen de algemene adreslijst uit exchange exporteren voor de mensen die remote mail ophalen nu hebben wij dit gedaan naar het persoonlijkadresboek. Als het persoonlijk adresboek via het netwerk wordt aangesproken dan gaat het goed maar als de gebruikers thuis zitten krijgen ze de melding dat er geen transportservice beschikbaar is (dit is als ze een mail versturen naar een persoon uit het geexporteerde adresboek). Om de gehele adreslijst over te kloppen is een beetje veel werk. De remote users werken niet door te synchroniseren (is veel te traag) maar via pop en smtp. Wie weet een oplossing of tooltje o.i.d.
Welke versie client gebruik je ?
Ik zou voor dit soort actie's toch echt Outlook2000 voorstellen icm offline synchronisatie settings.
Zo traag is dat niet, en werkt perfect.
Vervolgens hoef je alleen maar ff aan te vinken "Download global address list" klaar
Ik zou voor dit soort actie's toch echt Outlook2000 voorstellen icm offline synchronisatie settings.
Zo traag is dat niet, en werkt perfect.
Vervolgens hoef je alleen maar ff aan te vinken "Download global address list" klaar
Tijd voor een nieuwe sig..
Je kan natuurlijk de gegevens naar een komma gescheiden bestandje gooien, en weer importeren.
Als het goed is, kan je ook de pab aanpassen, en zeggen dat alleen het smtp transport geldig is, maar zou niet weten waar dat moet.
Synchroniseren gaat best rap, en voorkom je veel problemen mee (wijzigingen GAL en backup mail etc...) misschien moet je je sync. instellingen dan eens doorlopen.
Als het goed is, kan je ook de pab aanpassen, en zeggen dat alleen het smtp transport geldig is, maar zou niet weten waar dat moet.
Synchroniseren gaat best rap, en voorkom je veel problemen mee (wijzigingen GAL en backup mail etc...) misschien moet je je sync. instellingen dan eens doorlopen.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
In je Exchange administrator kan je een directory export doen, je zal hier dan met een scriptje het SMTP address moeten uitvissen, en dit vervolgens importeren naar bv. een PAB, nu verstuur je waarschijnlijk standaard naar een X400 address oid.
Hebben je users tijdens het werken met SMTP e.d. wel contact met het bedrijf? Anders zou je eventueel via LDAP moeten kunnen werken.
Hebben je users tijdens het werken met SMTP e.d. wel contact met het bedrijf? Anders zou je eventueel via LDAP moeten kunnen werken.
Je zult OF moeten werken met een offline GAL, of eens per zoveel tijd al je Exchange users moeten exporteren met SMTP adressen en dit moeten importeren in een Outlook contact folder of PAB.
Het eerste heeft mijn (en velen met mij) voorkeur
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
of de topicstarter zou eventueel met OWA (outlook web access) kunnen gaan werken, dat is redelijk snel, en je adress list blijft op de server staan..Traag schreef op 14 January 2003 @ 16:27:
Je zult OF moeten werken met een offline GAL, of eens per zoveel tijd al je Exchange users moeten exporteren met SMTP adressen en dit moeten importeren in een Outlook contact folder of PAB.
maar ja met versie 5.5 was OWA nog niet zo geweldig als dat het nu is (2000) of wordt (2003)
A wise man's life is based around fuck you
Ik heb nog geen ervaring met OWA2003. Op de zaak ben ik nu bezig met een Windows 2003 Adv server met Exchange Titanium. Morgen kan ik uitspraak doen over OWA2003
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Pagina: 1