Toon posts:

[flash mx] Goto-scene vanuit een movie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een swf, met daarin een menubalk die in een movie clip staat.
Met die knoppen van de menu wil ik navigeren door verschillende scenes, ik stuit echter op een vervelend probleem waarvan jullie misschien de verklaring weten.

Neem eerst even een kijkje op:
http://u4.nl/v5/
Hier heb ik hem even neergezet, alleen home & profile doen het nog.

Voor de buttons gebruik ik het volgende actionscript vanuit een movievlip in de hoofdscene.
code:
1
2
3
4
5
on (release) {
    tellTarget (_level0) {
        gotoAndPlay("profile", 1);
    }
}

Wat er dus gebeurt, is dat als je op profile klikt, hij inderdaad naar de scene profile gaat, maar dat als je vervolgens WEER op profile klikt (terwijl je een de profile-scene zit) hij naar de scene home verspringt! Hij neemt dus de eerst volgende scene en houdt zich niet gewoon bij de "profile-scene", ookal staat dat wel in het actionscript. :X

Ik hoop dat dit verhaal een beetje duidelijk is en probeer het anders zelf even op http://u4.nl/v5. Dan moet het wel duidelijk zijn.
Alvast bedankt voor de oplossing _/-\o_

Verwijderd

verander gotoAndPlay in gotoAndStop ?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als ie aan het einde van scene 2 komt lijkt het erop dat ie weer naar scene 1 gaat... Een stop aan het einde van de Profile scene?

die tellTarget mag eruit trouwens

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
telltarget eruit werkt niet, tenzij je met _root gaat werken maar dat lukt me alleen met andere movieclips sarten vanuit een movieclip.

Het lijkt er dus inderdaad op de ie gewoon de eerstvolgende scene pakt die beschikbaar is. Met GotoAndStop werken de knoppen helemaal niet, dat had ik nl. ook al geprobeerd, en er zit al een stop aan het begin van iedere scene (alle scenes bestaan maar uit één frame, die animatie wordt veroorzaakt door een andere movieclip in de scene, dat kan dus niet het probleem zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de geïnteresseerden en om dit topic af te sluiten de oplossing:

code:
1
2
3
4
5
6
//plaats deze functie in een keyframe in de root

function wassup()
{
gotoandstop("scene5punt2",1);
}

code:
1
2
3
//functie aanroep vanuit de movieclip

_level0.wassup()

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Had je de movieclip eigenlijk wel een instance-name gegeven?
Pagina: 1