Toon posts:

ISDN-vraagje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over een paar weken krijg ik een ISDN-aansluiting. Nu vraag ik me af of ik al mijn ISDN-kaart er alvast in kan stoppen en dan nog mijn gewone lijntje kan gebruiken. Zo ja moet de kaart (Dynalink) dat dan softwarematig ondersteunen ?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:22
Ja ik heb begrepen dat je een ISDN kaart ook analoog kan laten inbellen. Ik weet het zelfs vrij zeker, maar niet of élke kaart dat kan. Ik heb een keer een Teles kaart geïnstalleerd en die had die optie, maar ik heb het nooit geprobeerd.
Hopelijk heb je hier wat aan. Mzzl.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Je haalt nu toch iets door elkaar budi.

Je kunt bij sommige ISDN-modems een analoog laten emuleren. Dit wordt gedaan omdat niet alles met ISDN overweg kan (denk aan elektronisch bankieren). Hiervoor moet je echter wel een ISDN lijn en ISDN modem hebben voordat je van die emulatie gebruik kunt maken.

Of om je vraag te beantwoorden kruimeltje: Nee, dit kan niet.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:22
Ja, je hebt gelijk, ik dacht er ook opeens later aan. Het is op zich ook logisch, omdat de lijn die je in je isdn-kaart stopt ook helemaal anders is.
Ik hoop dat ik nog geen schade heb veroorzaakt ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
......andere lijn........
Er is mij verteld dat ik geen andere telefoonkabel hoef te leggen, kon dezelfde lijn blijven gebruiken die er nu nog inzit.

Verwijderd

een isdn lijn is dikke. Stekkertje lijkt op een gewoon maar is groter. Zelfde als utp kabels trouwens.

(bud, stekkertje is te klein om contact te maken, dus zal weinig schade aanbrengen :-)
Pagina: 1