[E-Tech USB-ADSL] RedHat 8 (ipv Mandrake 9)

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Heeft iemand hier de E-Tech USB-ADSL-modem van Zonnet (versie 2, want versie 1 werkt geheel niet onder Linux) al aan de praat gekregen onder RedHat 8.0? Er is namelijk maar 1 driver die sinds kort (EINDELIJK) beschikbaar is gekomen, en die is compiled voor de Mandrake 9.0 kernel (http://www.e-tech.nu/supp...badsl_mandrake_9.0.tar.gz). Het gaat om een file 'e2.o' die ik moet insmodden en dat doet ie dan ook alleen geforced. Er komt dan wel een device bij in ifconfig (hsb0) maar als ik dhclient gebruik voor dat device krijg ik een kernel-panic.

Weet iemand hoe ik aan de ongecompilede e2.o kan komen of hoe ik dit alsnog aan de praat krijg (onder RedHat 8.0)?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:50

Predator

Suffers from split brain

NT -> NOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Stan
Schop (ben bijna desperate)

Verwijderd

Gewoon vragen aan de support van E-tech (via email/telefoon) of ze een RedHat-8.0 versie kunnen geven?

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

:) misschien een idee, als usb-adsl gewoon niet werkt met linux.
een router kopen + een nic voor je linux bak dan heb je helemaal geen probleem.

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• Stan
Nou nou nou, komop heren, relax. Het is inderdaad wel een zinloos antwoord want we kopen/nemen niets anders; ik wil dit gewoon aan de praat hebben. Ik weiger te geloven dat je er Windhoos voor nodig hebt en zeker nu ze eindelijk de linuxdriver gemaakt hebben, weliswaar voor Mandrake, maar wat in Mandrake kan, moet toch ook minimaal in RedHat kunnen in principe. Dit moet kunnen en het zal me lukken, maar wie helpt me even? :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

woutert schreef op 15 januari 2003 @ 20:49:
[...]
en ja dit is ook offtopic.

Reageer dan niet! Jouw reactie voegt minder toe dan deze - toegegeven, ietwat overbodige - suggestie. En reageer zeker niet op zo'n betweterige manier zonder iets aan de draad toe te voegen.
Een aantal reacties verwijderd... hou het ontopic please, thank you.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Jotti schreef op 16 januari 2003 @ 14:53:

[...]

Reageer dan <FONT SIZE=4>niet!</FONT> Jouw reactie voegt minder toe dan deze - toegegeven, ietwat overbodige - suggestie. En reageer zeker niet op zo'n betweterige manier zonder iets aan de draad toe te voegen.
Een aantal reacties verwijderd... hou het ontopic please, thank you.
Maar je krijgt in ELK usb adsl modem topic de zelfde reacties.... Maar, mail anders even de makers van de linux driver?

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik zit met hetzelfde probleem (denk ik).
In het studentenhuis van mijn zusje hebben ze Zonnet ADSL Family aangeschaft (zonder te overleggen :/ ). Met het E-tech USB modem.
Ik heb eerst geprobeerd om de E-tech driver (kernel module voor Mandrake 9.0) onder Slackware aan de gang te krijgen, maar ben inmiddels maar overgestapt op Mandrake.
De instructies volgend kom ik een heel eind:
- De driver herkent het modem (insmod e2.o, ifconfig hsb0 up)
- Ik krijg een IP adres van het modem toegewezen (10.0.0.3, modem is 10.0.0.2) (dhcpcd hsb0)

Vervolgens houden de instructies op. Ik neem aan dat ik nu met pppd in moet bellen, maar hoe?
Ik heb mijn eigen XS4all /etc/ppp/options al geprobeerd, maar dat werkt niet.

Als ik naar de logfile op het modem kijk, dan geeft hij aan:
ATM: detected
ATM:? connected
PPP1: PPPoA connected
PPP1: session is down.

Het lijkt me dat er nog ergens de username en password moeten worden ingevuld.
Iemand een idee?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

lckarssen schreef op 17 April 2003 @ 22:00:
Vervolgens houden de instructies op. Ik neem aan dat ik nu met pppd in moet bellen, maar hoe?
Ik heb mijn eigen XS4all /etc/ppp/options al geprobeerd, maar dat werkt niet.
Mjah, op de website vind ik dit :
Mandrake 9 Versatel DHCP Driver New Zonnet Family Connections (no username / password needed; starting feb. 2003)
Ik snap persoonlijk ook niet hoe deze driver moet werken :? Het enige wat er in het connect script staat, is dat hij de driver moet laden, en blijkbaar gooit deze de 2 .bin files naar je modem toe ofzo :?
Weet je zeker dat je niet kan pingen naar een ip-adres (bijv. 194.109.3.11 )
Het lijkt me dat er nog ergens de username en password moeten worden ingevuld.
Iemand een idee?
Mjah, er valt niet echt wijs te worden uit deze handleiding, als het bovenstaande niet werkt, dan moet je zon lastig gaan vallen lijkt me, of e-tech..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik heb alle drie de drivers geprobeert (KPN PPP, Versatel PPP en Versatel DHCP), alleen de eerste maken pingen naar het modem mogelijk.
Ik zal morgen die jongens bij e-tech eens bellen. Heb een telefoonnummer op hun site gevonden.

[edit]
Volgorde van DHCP en PPP had ik effe verkeerd...
Dus de PPP-versies geven contact met het modem.
[/edit[

[ Voor 23% gewijzigd door lckarssen op 18-04-2003 11:22 ]

Pagina: 1