Toon posts:

[JS] variabele met refresh

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een perl/cgi pagina. Hierbij wil ik op een gegeven moment een refresh doen. Maar ik geef variabele mee die ik weer opnieuw wil gebruiken. Dit doe ik niet via de adresbalk ivm security. Kun je een location.reload() oid gebruiken op een manier dat je de variabele ook meegeeft zonder die lelijke melding van IE dat je niet kunt refreshen without resending the information.
Ik zou eventueel ook cookies kunnen gebruiken om het tijdelijk op te slaan, maar dat doe ik liever niet, omdat het volgens mij niet nodig is.

Weet iemand dat? :?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Nee kan niet, tenzij je het dus toch via GET ((via adresbalk) ipv POST zoals je nu doet) je variabelen verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op 14 January 2003 @ 13:55:
Nee kan niet, tenzij je het dus toch via GET ((via adresbalk) ipv POST zoals je nu doet) je variabelen verstuurd.
Ok bedankt, dan ga ik wel een cookie zetten en meteen weer verwijderen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Kun je in perl/cgi niet werken met sessies? Dan worden de gegevens iig niet clientside opgeslagen..

Of gewoon opnieuw posten?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan ook werken met de POST variant die crisp gebruikt (of was dat gewoon de Form Post?). Hij had geloof ik een eigen functie geschreven (of iemand anders hier) waarmee je de post waardes middels javascript kon uitlezen als ik het goed had :?

• McVirusS
Woudloper schreef op 14 January 2003 @ 14:23:
Je kan ook werken met de POST variant die crisp gebruikt (of was dat gewoon de Form Post?). Hij had geloof ik een eigen functie geschreven (of iemand anders hier) waarmee je de post waardes middels javascript kon uitlezen als ik het goed had :?

Wat je hier zegt heeft me op een mogelijke oplossing gebracht; je kan natuurlijk een hidden form maken met daarin alle gesubmitte variabelen en als je dan reload wilt doen submit je gewoon dat form, dan ben je er ook.

En POSTen uit veiligheid is natuurlijk een zeer makkelijk te omzeilen iets :). (Je kan bijvoorbeeld via adresbalk met javascript:document.forms[0].elements.veld.value='foute waarde'; al waarde van een formelement aanpassen voordat je het submit.)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:42

pistole

Frutter

lijkt me dat je gewoon een formpje maakt en die submit() na een bepaalde periode.

Ik frut, dus ik epibreer

• McVirusS
pistole schreef op 14 januari 2003 @ 14:28:
lijkt me dat je gewoon een formpje maakt en die submit() na een bepaalde periode.

Na-prater :P

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op 14 January 2003 @ 14:27:

[...]

Wat je hier zegt heeft me op een mogelijke oplossing gebracht; je kan natuurlijk een hidden form maken met daarin alle gesubmitte variabelen en als je dan reload wilt doen submit je gewoon dat form, dan ben je er ook.

En POSTen uit veiligheid is natuurlijk een zeer makkelijk te omzeilen iets :). (Je kan bijvoorbeeld via adresbalk met javascript:document.forms[0].elements.veld.value='foute waarde'; al waarde van een formelement aanpassen voordat je het submit.)
Ja dat kan ook, misschien is dat wel een betere oplossing. Had ik eigenlijk ook wel zelf aan kunnen denken.

En een POST uit veiligheid is misschien makkelijk te omzeilen, maar ik heb niet met IT'ers te maken, dus voor de gemiddelde persoon is het al weer wat moeilijker. (Ik heb natuurlijk ook andere veiligheids maatregelen getroffen)
Pagina: 1