Toon posts:

Problemen met parsen van XML document aan de hand van DTD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd bezig om mijn DTD aan te passen aan mijn XML dokument (ja ik weet het, eerst DT dan XML maar het is even niet anders).
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een DTD waarin ik een tag <product> heb staan en daarin een aantal andere tags.
Nu heb ik een aantal tags products maar daaronder zijn een aantal tags niet altijd het zelfde.
Dus even schematisch:
<product>
<A></A>
<D></D>
<E></E>
</product>

<product>
<A></A>
<B></B>
<C></C>
<D></D>
<E></E>
</product>

Nu heb ik de volgende zin staan (weer met die zelfde schematischetags-namen):
<!ELEMENT product (A*, B*, C*, D*, E*)>

Ik bedoel hiermee dus aan te geven dat, ik niet altijd de zelfde tags gegbruik onder de tag product en daarom is het moelijk een standaard volgorde te creëren.
Maar als er dan eenmaal een goeie volgorde is (en die is er op zich wel) dan komt ie al met minder fouten omdat het precies aangeeft welke tags er direct onder elkaar liggen.
Nu is mijn probleem, dat ik nog steeds niet de gehel volgorde (blijkbaar heb of iets overzie) want ik blijf 2 errors krijgen bij het parsen.
PS. ik parse met een java applet.
Even wat ik dus echt heb staan in mijn DTD:
<!ELEMENT product (product_id?, short_desc, long_desc?, name?, merk_naam*, support?, Super_I-O?, FSB?, Memory?, type*, aansluiting*, volt*, snelheid*, grootte*, soort*, grootte_inch*, price+, inventory*, giveaway?)>
en een aantal tags die dus varieren en niet altijd voorkomen onder elke tag van product zijn:
name, support, Super_I-O, FSB, Memory, aanlsuiting, volt, grootte, soort, grootte_inch.
Wat doe ik fout in de DTD, want ik heb met de volgorde verandering al 10 fouten weten oplossen, maar ik hou er nog steeds 2 over. Voor het XML bestand kun je me mailen (mocht dat persee nodig zijn) micb_@hotmail.com

• Dash2in1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 23:13
Hoe je het oplost zou ik zo gauw niet weten. Wat echter misschien wel handig voor je is: download xmlspy. Die kan DTD en xsd's zo voor je genereren aan de hand van een XML document (met genoeg voorbeelden er in natuurlijk)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb m'n best gedaan om je vraag te snappen, maar ik kan er echt niet uithalen waar nu precies je probleem zit. Als je een antwoord wilt, zou ik proberen om de vraag een stuk beter te stellen en goed aan te geven (met code fragementen) waar je probleem ligt.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Dash2in1 schreef op 14 January 2003 @ 16:29:
Hoe je het oplost zou ik zo gauw niet weten. Wat echter misschien wel handig voor je is: download xmlspy. Die kan DTD en xsd's zo voor je genereren aan de hand van een XML document (met genoeg voorbeelden er in natuurlijk)
OK, hartelijk dank voor je tip.
Ga het meteen proberen. :)