Toon posts:

[w2k] Behoud de beeldscherminstellingen niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
specs:

p3 450
IWILL mobo (www.IWILL.net)
384 mb sdram
3,2 gb hdd
52 x cdrom
matrox G550 millenium

Als ik de nieuwe hardware toevoeg, dan vraagt hij om de drivers, dat gaat allemaal goed ik kan het installeren ik kom dan weer terug in windows2k, maar als ik dan reboot dan komt mijn monitor weer terug op 640*480*16 in plaats van 1024*768*32, en als ik dan in hardware overzicht kijk zie ik tot mijn verbazing dat er een standaard vga kaart in zit en een standaard monitor, inplaats van mijn vers geinstalleerde matrox.

Ik heb al mijn bios geupdate, ik heb ook al mijn vga drivers voor mijn mobo geupdate verder valt er niet veel aan te doen, ook heb ik al win2k op nieuw geinstalleerd een reinstall en een clean install.

Verwijderd

En als je eerst de standaard monitor veranderd in het eigenlijke type, dan reboot en dan de vga kaart installeert?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 13:31:
En als je eerst de standaard monitor veranderd in het eigenlijke type, dan reboot en dan de vga kaart installeert?
ik kan in het menu beeldscherm eigenschappen mijn monitor niet selecteren, dat hele gedeelte is grijs

Verwijderd

Als ik 't goed lees gebeurt dit bij 't installeren bij hardware anders dan de grafische kaart? Dus een netwerkkaart bv?

Deze problemen doen zich alleen voor als je machine niet ingesteld staat als 'Plug-n-Play'-machine (of ACPI if you will). Dan gaat hij nogal onhandig met IRQs ed om. (IRQ-delen wil niet lukken.)

Staat in je BIOS wel aangegeven dat je OS 'Plug-n-Play' is? Staat ACPI in 't BIOS aan? Wijs je handmatig IRQs toe of laat je dat automatisch doen?

Is W2K geinstalleerd als 'standaard-pc' of als 'ACPI-PC? (Device Manager -> Computer)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:03:
Als ik 't goed lees gebeurt dit bij 't installeren bij hardware anders dan de grafische kaart? Dus een netwerkkaart bv?

Deze problemen doen zich alleen voor als je machine niet ingesteld staat als 'Plug-n-Play'-machine (of ACPI if you will). Dan gaat hij nogal onhandig met IRQs ed om. (IRQ-delen wil niet lukken.)

Staat in je BIOS wel aangegeven dat je OS 'Plug-n-Play' is? Staat ACPI in 't BIOS aan? Wijs je handmatig IRQs toe of laat je dat automatisch doen?

Is W2K geinstalleerd als 'standaard-pc' of als 'ACPI-PC? (Device Manager -> Computer)
bios staat op pnp os, acpi zal ik even voor kijken en als standaard pc

Verwijderd

Topicstarter
dat hele acpi kan ik niet vinden in mijn bios
Pagina: 1