[winXPPro] wacht n minuut en gaat dan verder met booten

Pagina: 1
Acties:

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 10:41

Darth Punk

professionalized prutz0r

Topicstarter
dit probleem heb ik sinds feb 2002, toen ik mn nieuw bak in elkaar heb gezet.
maar tijdens de boot als je dat bootscherm van windows ziet, wacht ie even ongeveer een minuut, daarna start ie gewoon op. Zelf had al wat gevraagd bij de lokale harde warenboeren in apeldoorn.
het vaagste wat één van die boeren zei, is dat het ligt aan het register, maar hij kon niet verklaren dat zelfs tijdens de installatie van xp ook even stilstaat als ie de feitelijke installatie opstart. de 2e boer zei dat het ligt aan dat ik 2 netwerkkaarten in het systeem heb zitten, dat klopt, maar ik dacht dat dat probleem sinds win98 was verholpen door Microsoft, [kheb zelf getest of dat nog steeds zo is by xp en helaas duz nog steeds zo].
dus ik zou het niet weten waar het aan ligt en hoe ik dat kan fixxen? heeft iemand een idee hoe dat komt?

hardware:
AMD XP 1700+
Asus A7V266-E -bios. 1011
512 MB DDR266
3com netwarkkaart (voor upc inet)
netwerkkaart met Realtekchip voor het netwark
ati radeon 8500 retail
sb audigy player retail{dus met fire wire poort}
Western Digital 100 GB BBversie dus met 2 mb cache
HD is aangesloten op IDE controller-> Raid controller op mobo nog niet gebruikt, maar komt verandering als ergens bij een harde warenboer goedkoop dezelfde hd kan bestellen.

i want LART!

• Han
  • Niet online

Han

Darth_Punk schreef op 14 January 2003 @ 13:19:
hardware:
AMD XP 1700+
Asus A7V266-E -bios. 1011
512 MB DDR266
3com netwarkkaart (voor upc inet)<--- oorzaak
netwerkkaart met Realtekchip voor het netwark
ati radeon 8500 retail
sb audigy player retail{dus met fire wire poort}
Western Digital 100 GB BBversie dus met 2 mb cache
HD is aangesloten op IDE controller-> Raid controller op mobo nog niet gebruikt, maar komt verandering als ergens bij een harde warenboer goedkoop dezelfde hd kan bestellen.
Draai anders bootvis van MS om te zien waar XP vertraagt met booten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:10
fixen weet ik niet maar een idee heb ik wel. zit er wel een computer aan het eind van die netwerk kaarten of kabels? anders is hij deze namelijk aan het zoeken.
aan het register betwijfel ik, maar misschien dat je windows er eens opnieuw op moet zetten

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Graag Microsoft normaal schrijven staat in de faq, heb je al BootVis eroverheen geknalt, en je Geheugen getest e.d.? Graag zelf proberen..

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 19:54
stel dat het aan je netwerkkaarten zou liggen, dan moet je de instellingen van je netwerkkaarten handmatig instellen. Dan hoeft XP niet te wachten op UPC, óf je lokale netwerk. Het kan namelijk ook zijn dat je lokale netwerkkaart op een antwoord van de dhcp wacht, maar dat hij dat eigenlijk zelf is. Als je ze een fixed IP geeft, kan het opgelost zijn. Dit was in ieder geval de oplossing bij Win 98.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07
Als je een netwerkkaart heeft, dan gaat hij zoeken naar een ipadres, dat duurt lang als hij geen antwoord krijgt. Als je geen netwerkkaart nodig hebt -) uitschakelen in apparaatbeheer, heb je wel netwerk nodig, zorgen voor een dhcp-server of anders vaste ip's gebruiken. Dit geld voor elke netwerkkaart. Aangezien je voor die van UPC, als je hem aangesloten hebt, een ip krijgt toegewezen ligt het denk ik aan je netwerkkaart voor het interne netwerk.
dit probleem heb ik sinds feb 2002, toen ik mn nieuw bak in elkaar heb gezet.
Wat dacht je, laat ik eerst maar wachten tot mijn garantie voorbij is? :)
de 2e boer zei dat het ligt aan dat ik 2 netwerkkaarten in het systeem heb zitten, dat klopt
Hoezo, hoe kom je daarop? Wat heb je dan geprobeerd?

Verwijderd

Even Googlen:

>My PC boots quickly but pauses for a minute or two on the desktop before you
>can actually load most programs. I have a small home network. Would
>assigning a fixed IP work? and how do I do that?

Go to Start > Settings > Network Connections and open the Properties
for the LAN connection. On the "General" tab open the Properties for
the TCP/IP protocol. Check "Use the following IP address".
For the IP address you can use
192.168.0.1
192.168.0.2
192.168.0.3
and so on.
For the subnet mask use
255.255.255.0
on all computers in the network.

Heb ik zelf dus ook last van gehad met mijn Wanadoo Cable, hierna geen problemen meer...

Overigens heb ik later eens een extra IDE-Raid controller kaartje in mijn computer gezet met alleen aan de Master een HD (Slave ongebruikt) waardoor het booten weer een minuut op pause ging (geen HD activiteit niks). Uiteindelijk heb ik dit opgelost door in het apparaatbeheer de AUTO-DETECT uit te zetten bij de slave controller...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 13:36 ]

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Topicstarter
white feather: eerst altijd win2k gedraaid, maar dat was zonder netwark
white feather(2): realtek netwerkaart eruit gehaald.

bonefish: de netwerkkaarten hebben allebei vast ip en subnetmask, de ene de settings voor chello en de realtek heeft idd ip: 192.168.01 met 255.255.255.0(btw de client pc heeft ip(192.168.0.2 met 255.255.255.0 subnet mask

Xceed: t zou me nix verbazen als dat zo is, ik ga vanavond even kijken. verder ooit bootvis 1x eerder gebruikt, maar van optimizing weinig sprake, ga het nog een keer proberen vanavond.

i want LART!

Verwijderd

Bonefish: Waar heb je op zitten googelen dan? Kun je ff linken? Ik heb nl. probleem van inactiviteit van een minuut ofzo na opstarten. Zou dat iets te maken kunnen hebben met mijn problemen van mijn videocontroller?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 14:07 ]

Verwijderd

Kijk eens in de systeemlogs van Windows Xp (systeembeheer)
Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt.

Bij mij wachte windows op een reactie van het toetsenbord. ( i48prnt fout)
Je kunt het eenvoudig testen door als windows weer aan het opstarten is en je ziet dat de voortgangbalk heel langzaam gaat ff op een toets op het toetenbord indrukken.
Bij mij ging windows dan weer verder met het opstarten.

Verwijderd

Hmm...bij mij wacht hij niet tijdens het booten zelf, maar als alle iconen en de desktop al geladen zijn. Blijkbaar moet hij dan nog wachten op het opstarten van Norton AntiVirus...hij wacht vijftien à twintig seconden voor hij even de A:-drive aanspreekt en Norton operationeel is. Als je in de tussentijd een programma opstart of wat dan ook doet, geeft het steevast een ongeldige bewerking :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:30:
Hmm...bij mij wacht hij niet tijdens het booten zelf, maar als alle iconen en de desktop al geladen zijn. Blijkbaar moet hij dan nog wachten op het opstarten van Norton AntiVirus...hij wacht vijftien à twintig seconden voor hij even de A:-drive aanspreekt en Norton operationeel is. Als je in de tussentijd een programma opstart of wat dan ook doet, geeft het steevast een ongeldige bewerking :(
Dit is dus ook mijn probleem. Alleen wacht ie ietsjes langer. Een minuut ofzo... Kan dit dus komen door mijn probleem met mijn videocontroller? (zie link hierboven)

Verwijderd

AFG_2003 ik heb gegoogled op: klik; maar dan met in gedachte dat het probleem in dit geval wel eens zou kunnen liggen aan de netwerkinstellingen.

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Topicstarter
schiet mij opeens te binnen dat de sb audigy ene firewire poort heeft, ok in xp staat ie op disabeld(doe er verder ook niks mee) maar deze heeft geen vast ip enzo meegekregen, zou het hier aan liggen?

i want LART!

Pagina: 1