Cistron gaat weer zelf ADSL aanbieden

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 16:14
In de nieuwsgroepen van Cistron is te lezen dat Cistron weer geheel zelfstandig ADSL gaat aanbieden (dus zonder van BBned gebruik te maken). Ze beginnen met Alphen en als dat werkt breiden ze uit tot 5 centrales:

alphen
delft
nieuwegein
a'dam-centrum
leiden

Wanneer dat goed loopt gaan ze uitbreiden met centrales waar nu al 120-150 mensen ADSL/SDSL bij hen hebben......

Dus mensen in Utrecht neem massaal Cistron dan kunnen we binnenkort over op hun eigen netwerk _/-\o_ :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Serieus ?
Gaaf, dat het ook in Nieuwegein is.

Maar met wat voor prijzen dan, aangezien het heel moeilijk gaat worden om te gaan concurreren met de prijzen van Bbned.

[ Voor 30% gewijzigd door Attilla op 14-01-2003 13:30 ]

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Beter gaat dit door, woon naast Delft, kan Cistron Maxxx nog wel is een optie worden :).

• esky
[Airwolf] schreef op 14 January 2003 @ 13:10:
Serieus ?
Gaaf, dat het ook in Nieuwegein is.

Maar met wat voor prijzen dan, aangezien het heel moeilijk gaat worden om te gaan concurreren met de prijzen van Bbned.
Ja zeker serieus!
de prijzen zijn waarschijnlijk gelijk aan cistron maxx nu (EUR 99 p/m). er was sprake van dat ze alleen maar maxx gaan aanbieden en dan ook met een maximale upload (dus meer dan 512)......

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Meer dan 512 upload was toch niet legaal in nederland..
Had dacht ik ergens gelezen dat providers niet meer mochten aanbieden dan 512...

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Klinkt steeds beter, ga ik mn eigen server park hier aanleggen :D.

• Attilla
Maar ik kan niks vinden op de website.
Heb je toevallig ook quote's van de nieuwsgroepen ?

Dan wordt het allemaal wat duidelijker als het door iemand zelf is gezegd.

Verwijderd

Euhm je bent wat voorbarig. Danny ter Haar heeft dit op PERSOONLIJKE titel gepost in cistron.broadband.

/me search nieuwsgroup charter:

Hoewel deze groep door door diverse Cistron medewerkers gelezen wordt,
is het geen officieel support forum. Postings van Cistron medewerkers
zijn altijd op persoonlijke titel.

En daar heb je het. Het is niet in cistron.announce geweest en staat ook niet op de site. Het is dus niet officeel. Alhoewel je er wel van uit kan gaan aangezien die natuurlijk niet voor de lol zegt dat die eigen spullen gaat plaatsen.

Het netwerk blijft gewoon via bbned alleen gaan ze zelf op ATM niveau knijpen volgens mij

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 14:03 ]

Verwijderd

Waarom nou niet in Harmelen .................. :(

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 17:39
stalker_90909 schreef op 14 januari 2003 @ 13:22:
Had dacht ik ergens gelezen dat providers niet meer mochten aanbieden dan 512...
Jawel hoor, geen probleem. In de tijd van CistroN Telecom werd ook de maximale snelheid van ADSL (8 mbit down, 1 mbit up) benut. Het is de bedoeling dat ook nu weer te gaan doen.
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:00:
Het netwerk blijft gewoon via bbned alleen gaan ze zelf op ATM niveau knijpen volgens mij
Nee, ze gaan dan dus juist niet via bbned werken, maar met eigen DSLAMs en dan zonder ATM.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
stalker_90909 schreef op 14 January 2003 @ 13:22:
Dat lijkt me 100% onzin, SDSL lijnen en huurlijnen gaan ook veel sneller. Wetgeving die breedband internet verbied :? Daar geloof ik niks van. Dat KPN bepaalde eisen stelt om de kwaliteit van het netwerk te bewaken is natuurlijk logisch, dat is een heel ander verhaal, maar volgens mij is ADSL gewoon volledig toegestaan, net als SDSL.

[ Voor 21% gewijzigd door Pc123 op 14-01-2003 14:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:03:
Waarom nou niet in Harmelen .................. :(
Ze gaan volgens mij eerst de gebieden met veel klanten aansluiten. Als ze Leiden gaan doen dan is Leiderdorp hopelijk een kleine stap alhoewel ik een van de weinige ben met cistron adsl daar (8>

Verwijderd

PatMan schreef op 14 January 2003 @ 14:05:
[...]

Jawel hoor, geen probleem. In de tijd van CistroN Telecom werd ook de maximale snelheid van ADSL (8 mbit down, 1 mbit up) benut. Het is de bedoeling dat ook nu weer te gaan doen.

[...]

Nee, ze gaan dan dus juist niet via bbned werken, maar met eigen DSLAMs en dan zonder ATM.
Wiee sorry je hebt gelijk |:(

Verwijderd

Ach , we moeten nog 100 mensen zien te vinden en dan krijgen wij ook adsl van bbned ;)

• Attilla
PatMan schreef op 14 januari 2003 @ 14:05:
Misschien is het handig als je even wat adsl documentatie erbij pakt.
Adsl in nederland over ATM.
Dit is de basis van Adsl. :+

• PatMan
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:07:
[...]

Wiee sorry je hebt gelijk |:(
np ;)

• PatMan
[Airwolf] schreef op 14 januari 2003 @ 14:10:
[...]

Dit is de basis over ATM. :+
Ik geef alleen maar aan wat er in cistron.broadband staat... ;)

Zie bijv. deze thread.

Het gaat hier dus om de verbinding tussen DSLAM's en de BBRAS, volgens bovenstaande thread. Daar werd bij Cistron Telecom schijnbaar SDH ipv ATM gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door PatMan op 14-01-2003 14:27 ]

• esky
[Airwolf] schreef op 14 January 2003 @ 14:10:
[...]

Dit is de basis van Adsl. :+
Je kunt ook zelf wat ADSL documentjes pakken, Cistron Telecom heeft al laten zien dat ADSL zonder ATM best kan en nog een lagere ping geeft ook, ze gebruikten toen geloof ik SDH. (STM ipv ATM)

Verwijderd

Ping 5 was het volgens mij. Echt enorm laag :)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 19:49

slaay

Natuurbeleven.com

Waarom voorzien ze niet de centrales waar ze nog niet aanbieden? Dan halen ze nog meer klanten binnen!
Waarom meteen weer in Amsterdam... ze blijven allemaal uit de zelfde vijver vissen.. terwijl een vijver verder, het nog helemaal vol zit met vissen (bedoeld wordt de gebieden waar nog geen adsl of kabelinternet is)

Dich bis echt unne foëzen haas

• PatMan
Dat lijkt me logisch: de centrales waarin bbned en KPN nu al zitten, zijn de meest aantrekkelijke qua gebruikersaantallen/zakelijke klanten.

En dat ze in dezelfde vijver vissen maakt niet uit: als CistroN een beter/goedkoper produkt daar kan aanbieden dan KPN of bbned, zijn er toch wel voldoende mensen die willen overstappen...

• esky
slaay schreef op 14 January 2003 @ 15:26:
Waarom voorzien ze niet de centrales waar ze nog niet aanbieden? Dan halen ze nog meer klanten binnen!
Waarom meteen weer in Amsterdam... ze blijven allemaal uit de zelfde vijver vissen.. terwijl een vijver verder, het nog helemaal vol zit met vissen (bedoeld wordt de gebieden waar nog geen adsl of kabelinternet is)
Als je 150 mensen weet die op 1 centrale zitten die allemaal ADSL willen zou ik contact met Cistron opnemen, ze zijn erg flexibel in dit soort plannen en als je ze een concrete markt bied op je centrale zullen ze waarschijnlijk je online willen brengen....

• MasterM
  • Laatst online: 05-08 10:54
Dit is zeer goed nieuws,
ik vind cistron een van de kwaliteits providers van Nederland. (xs4all doet zijn werkt ook erg goed)
Maar hopen ze nou echt de concurentie 'bij te blijven'. Ik bedoel kpn en bbned hebben al een hoop centrales beschikbaar gemaakt. Ik bedoel eer cistron dat heeft bereikt, zit half nederland al op de adsl :s???

Maargoed, jammer dat ik uit alphen ben verhuised :'( (kwa breedband dan :P )
Ik zit hier vast aan mxstream of kabelfoon. Maar ik klaag niet :D :P

[ Voor 3% gewijzigd door MasterM op 14-01-2003 16:04 ]

Verwijderd

esky schreef op 14 januari 2003 @ 15:54:
[...]

Als je 150 mensen weet die op 1 centrale zitten die allemaal ADSL willen zou ik contact met Cistron opnemen, ze zijn erg flexibel in dit soort plannen en als je ze een concrete markt bied op je centrale zullen ze waarschijnlijk je online willen brengen....
Ze waren al bezig met een groep in utrecht:
Bij een bepaald aantal minimum klanten zal CistroN een centrale ontsluiten.
Zo zijn we nu aan het kijken of dat lukt in de buurt van Utrecht in samenwerking
met een stichting die tot doel heeft die lokatie breedbandwise zsm te ontsluiten.

Danny

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 19:57
Ten eerste zou ik iedereen die echt bij wil blijven willen adviseren om gewoon cistron.broadband te gaan lezen. Cistron heeft deze hierargie volgens de geldende procedures aangemeld en deze nieuwsgroepen zouden dus wereldwijd op alle zichzelf respecterende newsservers moeten staan. Daarnaast is deze hierargie world-readable op news2.cistron.nl

Verder nog even een verduidelijking over het concept.
Cistron heeft momenteel klanten via BBned op centrales aangesloten zitten. Zodra er op een centrale een bepaald aantal klanten zit wordt het voor Cistron financieel interessant om een eigen DSLAM neer te zetten en van daar een glasvezel naar de eigen apparatuur in Amsterdam te huren. Het genoemde aantal klanten is 150. Het is de bedoeling om nog maar 1 snelheid aan te gaan bieden, namelijk de maximaal haalbare snelheid.

Nog enige speculatie:
Ik neem aan dat abonnementen gedifferentieerd gaan worden naar hoeveelheid dataverkeer, SLA/QOS etc.
Multicast wordt mogelijk :)
Lokale groepen die 150 getekende contracten regelen krijgen voorrang.
De ping wordt heel erg laag.

Alleen moet in de praktijk eerst de techniek nog worden getest en dan de procedures nog (telco-telco migratie lijkt mij een essentieel onderdeel voor het slagen van dit plan).

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
stalker_90909 schreef op 14 januari 2003 @ 13:22:
Onzin.

Er is Speedlinq, die een upload van 1 Mbit/s aanbiedt. Verder zijn er talloze providers die via Versatel en bbNed SDSL aansluitingen kunnen bieden met tot wel 2,3 Mbit/s up. Je moet alleen de portemonee een stuk verder opentrekken.... maar legaal is het zeker! _/-\o_

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 14 January 2003 @ 18:38:
[...]

Onzin.

Er is Speedlinq, die een upload van 1 Mbit/s aanbiedt. Verder zijn er talloze providers die via Versatel en bbNed SDSL aansluitingen kunnen bieden met tot wel 2,3 Mbit/s up. Je moet alleen de portemonee een stuk verder opentrekken.... maar legaal is het zeker! _/-\o_
Alleen ADSL en SDSL is niet hetzelfde. Maar is idd bullshit dat >512 niet legaal zou zijn. Is hetzelfde als zeggen: Een monitor groter dan 21" is niet legaal :{

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:03
cistron gaat niet alleen adsl leveren het word ook goedkoper!!

Nieuwe prijzen adsl per 1-2-2003

Vanaf 1 februari 2003 zullen er nieuwe prijzen voor ons adsl aanbod gelden.
De veranderde prijzen zijn als volgt:

Abonnement Oude prijs Nieuwe prijs
512/256 € 53,- € 49,-
1024/512 € 69,- € 59,-
2048/512 € 89,- € 79,-

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 12:03
owja over dat 1 mbit upload, dat kan wel. Maar bbnet ziet liever dat je bij Adsl, dus niet sdsl niet hoger gaat dat iets van 640 kbit (hang me niet op een paar bits aub). Hoger werkt wel, maar komt de stabiliteit niet ten goede. Dus als cistron dat op zijn eigen netwerk doet, kan het bbned een reet roesten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1