Ik heb een oude 233 P2, en nu ben ik net verhuisd, ik sluit mijn PC aan en zet hem aan ken die de muis niet vinden
. Win98 start niet correct op en als ik de achterkant van de kast aanraak staat daar spanning op. Ook als ik de schakelaar van mijn voeding uitzet.
wat moet ik doen?
Aard die kast maar eens, dan zal het beter zijn.
Meh ...
Aarden die hap en het is over.
Mijn kast staat ook niet geaard: niets geen problemen: je moet alleen niet de kast en de verwarming tegelijk vastpakken
same here. ik kreeg een schok daarvan toen ik da deed. Broertje geloofde me niet. Ik zei doe zelf maar, hij: Oke. Kreeg me daar toch een optater. Nu geloofd broertje Exterazzo altijdalmightyarjen schreef op 14 January 2003 @ 12:45:
Mijn kast staat ook niet geaard: niets geen problemen: je moet alleen niet de kast en de verwarming tegelijk vastpakken
Moraal: broertjes die niet willen horen, moeten maar voelen
je kan wel zo stoer zeggen dat er geen problemen zijn, maar een computer heeft simpelweg aarde NODIG. Tuurlijk zal hij het doen zonder, maar dit heeft ernstige gevolgen voor de levensduur van je pc hoor!almightyarjen schreef op 14 januari 2003 @ 12:45:
Oh, en als je geen ge-aard stopcontact heb dan kan je dit heel makkelijk oplossen door gewoon ff een draadje te doen tussen je behuizing en bijv. de verwarmingsbuizen
Rookworst zonder R is ook worst.
Staat je kast ook onder spanning als je de VGA connector van de monitor loskoppelt? Bij goedkopere monitoren staat de afscherming van de vga-aansluiting vaak onder een voelbaar prikkelende spanning.
Is een waterleiding ook goed? Ik heb hier namelijk geen cvBezurK schreef op 14 January 2003 @ 12:49:
[...]
Oh, en als je geen ge-aard stopcontact heb dan kan je dit heel makkelijk oplossen door gewoon ff een draadje te doen tussen je behuizing en bijv. de verwarmingsbuizen
Pwnd
Ja, als het maar letterlijk in contact staat met de aardeDonderwolk schreef op 14 January 2003 @ 12:51:
[...]
Is een waterleiding ook goed? Ik heb hier namelijk geen cv
Verboden........... om slotjes aan te vragen op deze manier!
Wees met waterleidingen ook voorzichtig. Heb een keer een pc gezien die op de waterleiding was geaard... Als je beneden de plee door trok (en het water begon te stromen in die leiding) sprong de pc spontaan uit. Volgens mij wordt er door het stromende water (en eventueel andere factoren) een soort statische electriciteit opgebouwd.
Lijkt me heel stug, het zal misschien eerder komen doordat er iets anders toevallig ook op de waterleiding zat (gijser, boiler, etc.) die niet goed geaard was en dus zijn aarding vond via de waterleidingzoefdehaas schreef op 14 January 2003 @ 13:50:
Wees met waterleidingen ook voorzichtig. Heb een keer een pc gezien die op de waterleiding was geaard... Als je beneden de plee door trok (en het water begon te stromen in die leiding) sprong de pc spontaan uit. Volgens mij wordt er door het stromende water (en eventueel andere factoren) een soort statische electriciteit opgebouwd.
Verwijderd
Dat van je mius heeft denk ik niets te maken met die ongeaarde computer, dit zal aan de drivers liggen, ff op internet nieuwe dl-en. Je hebt toch geen muis nodig om ff op internet he?
momenteel heb ik geen i-net, tenminste niet thuis. Maar vorige week, voor de verhuizing deed hij het nog, en tussentijds heeft hij nog geen electriciteit gezien? Er is ook niks geinstalleerd in die tijd dat windows naar de klote kan helpen.
Ik ga die discussie niet nog een keer aan: ik studeer electronica dus ik weet wat ik doe... Dat een computer aarde nodig heeft is bestwel gel#l. Die van mij draait al 2 jaar zonder problemen. discussie geslotenBezurK schreef op 14 januari 2003 @ 12:49:
[...]
je kan wel zo stoer zeggen dat er geen problemen zijn, maar een computer heeft simpelweg aarde NODIG. Tuurlijk zal hij het doen zonder, maar dit heeft ernstige gevolgen voor de levensduur van je pc hoor!
Tja daarom zijn die voedings stekkers ook 3 polig he?
Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
Niks met dat gel#l, je moet een PC eigenlijk altijd aarden, ik weet niet waar je electronica studeerd maar het is zo.almightyarjen schreef op 14 January 2003 @ 14:57:
[...]
Ik ga die discussie niet nog een keer aan: ik studeer electronica dus ik weet wat ik doe... Dat een computer aarde nodig heeft is bestwel gel#l. Die van mij draait al 2 jaar zonder problemen. discussie gesloten
De condensatoren in de voeding vormen een aardige weerstand, stel dat er een condensator kapot is kan de voeding nog wel werken maar komt er toch spanning op de kast omdat een grote weerstand pleite is. Ik adviseer je de PC active van Jan. 2003 er nog ff op na te slaan op bladzijde 32t/m34
Ja maar wat als het niet in een geaard stopcontact zit?noltha schreef op 14 januari 2003 @ 15:05:
Tja daarom zijn die voedings stekkers ook 3 polig he?
Verwijderd
Kun jij niet lezen? 
DTC_marijn schreef op 14 januari 2003 @ 15:12:
[...]
Ja maar wat als het niet in een geaard stopcontact zit?
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 12:24:
de SEARCH gebruiken. Hier zijn al veel topics over geweest.
Slotje???
offtopic:
Als het zo makkelijk is, waarom geef je hem dan niet een paar tips
Als het zo makkelijk is, waarom geef je hem dan niet een paar tips
In vrijwel alle huizen waar ik kom zijn de stopcontacten niet geaard. Ik heb nergens geaarde computers gezien behalve bij bedrijven...
Voordat het noodzakelijk wordt gemaakt dat computers geaard zijn moeten eerst alle huizen maar "wandcontactdozen met randaarde" krijgen....
Voordat het noodzakelijk wordt gemaakt dat computers geaard zijn moeten eerst alle huizen maar "wandcontactdozen met randaarde" krijgen....
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Ik ben afgestudeerd als Industriele elektronica en ik weet dat een pc de aarding nodig heeft. Natuurlijk draait dat zonder maar herstel eens een pc zonder aarding. Vb: leg de latjes RAM op de bak, die RAMmekes zijn kapot. Ik herstel een pc zonder aarding altijd zonder stroomkabel (en 15 minuten wachten) en een pc met aarding altijd met de stroomkabel in (ongeacht wat er gezegd wordt van dat mag niet enzo)almightyarjen schreef op 14 januari 2003 @ 14:57:
[...]
Ik ga die discussie niet nog een keer aan: ik studeer electronica dus ik weet wat ik doe... Dat een computer aarde nodig heeft is bestwel gel#l. Die van mij draait al 2 jaar zonder problemen. discussie gesloten
Waarschijnlijk het scherm die 'lekt', trek es je scherm uit, heb dat al veel gehad. Veelal is het gewoon het scherm die moet geaard worden (als je de computerbak aardt is de rest ook geaard anyhow) het kan zijn dat je muis kapot is (door de verhuis heeft misschien een van de pinnetjes tegen de bak gezeten die onder stroom staat) want een normale PS/2 muis moet gewoon werken onder een normale Windows
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
/search-topic
al diverse keren aan de orde geweest.
PCs moeten goed geaard zijn
al diverse keren aan de orde geweest.
PCs moeten goed geaard zijn
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()