Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Ja, leuk geprobeerd.[ash] schreef op 14 januari 2003 @ 12:06:
shutdown.exe
Daarmee kan je je EIGEN PC uitzetten. Maar als mijn moeder op haar PC mijn PC wil uitzetten werkt dat niet. Een snelkoppeling naar shutdown.exe op mijn PC werkt ook niet lijkt me, dan voert ie shutdown toch uit op haar eigen PC ?
[ Voor 58% gewijzigd door Sherlock op 14-01-2003 12:13 . Reden: link vergeten ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
[ Voor 43% gewijzigd door M.I.G. op 14-01-2003 12:23 . Reden: zo goed nu? hehe ]
Verwijderd
Waarvoor installeer je VNC dan, als je toch naar die pc toegaat ?M.I.G. schreef op 14 January 2003 @ 12:14:
euh...VNC installeren, naar PC toe gaan en simpelweg shutdown doen?
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 12:19:
[...]
Waarvoor installeer je VNC dan, als je toch naar die pc toegaat ?![]()
![]()
![]()
Ik wil niet dat mijn moeder constant op mijn beeldscherm kan kijkeM.I.G. schreef op 14 January 2003 @ 12:14:
euh...VNC installeren, naar PC toe gaan en simpelweg shutdown doen?
Als ze dat niet kan, kun je het ook nog altijd scripten met telnet... ben je er helemaal vanaf.
"Beware Of Programmers Who Carry Screwdrivers. " - Leonard Brandwein
Mja, maar dat kan ik zelf nietRadiall schreef op 14 January 2003 @ 12:23:
Als je een XP of 2000 bak heb kun je heel makkelijk de Telnet service starten. Dan kan je moeder met telnet inloggen, en gewoon shutdown.exe opstarten.
Als ze dat niet kan, kun je het ook nog altijd scripten met telnet... ben je er helemaal vanaf.
* QuestGamer zoekt Telnet tutorial
Verwijderd
dan doe je hulp op afstand. je moet em ook een keer aanzetten. dus als je dat gelijk aanklikt, dan kun je em straks wel uitzetten
kan je bij die ander de pc uitzetten, opnieuw opstarten e.d.
Shutdown.exe gebruik ik anders in m'n netwerkje om de compu's van de kidz uit te zetten en dat werkt prima! Keurig een batchbestandje aangemaakt en in de taakplanner van de server gezet. Om de ingestelde tijd wordt er een backup gemaakt van een aantal bestanden van de werkstations (oa de mail) en wordt vervolgens dmv shutdown.exe de desbetreffende pc afgesloten. En uiteraard kunnen ze dan tot de volgende ochtend niet opnieuw op het domein inloggen...QuestGamer schreef op 14 January 2003 @ 12:09:
[...]
Ja, leuk geprobeerd.
Daarmee kan je je EIGEN PC uitzetten. Maar als mijn moeder op haar PC mijn PC wil uitzetten werkt dat niet. Een snelkoppeling naar shutdown.exe op mijn PC werkt ook niet lijkt me, dan voert ie shutdown toch uit op haar eigen PC ?
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...
Verwijderd
Zo'n pappa word ik later ookJiffy schreef op 14 January 2003 @ 12:28:
[...]
Shutdown.exe gebruik ik anders in m'n netwerkje om de compu's van de kidz uit te zetten en dat werkt prima! Keurig een batchbestandje aangemaakt en in de taakplanner van de server gezet. Om de ingestelde tijd wordt er een backup gemaakt van een aantal bestanden van de werkstations (oa de mail) en wordt vervolgens dmv shutdown.exe de desbetreffende pc afgesloten. En uiteraard kunnen ze dan tot de volgende ochtend niet opnieuw op het domein inloggen...
SHUTDOWN.EXE zoals eerder gezegd, staat gewoon in de resoutrce kit (meen zelfs dattie standaard in NT / W2K zit, anders ff googlen).
M:\>shutdown
Release 2.0 written by A. Blatzheim 1993 at Microsoft GmbH
Usage: SHUTDOWN [/?] [\\Computer] [/L] [/A] [/R] [/T:xx] ["Msg"] [/Y] [/C]
/? Shows this screen.
\\Computer Specifies a remote computer to shutdown.
/L Specifies a local shutdown.
/A Abortes a systemshutdown. This is only possible during the
timeout period.If this switch is used, all other are ignored.
/R Specifies that the machine should reboot after shutdown.
/T:xx Sets the timer for system shutdown in seconds.[20 sec. default]
"Msg" Specifies an additional message
/Y Answer all following questinons with yes
/C Forces running applications to close.
ATTENTION: If you use the /C parameter NT ignores the
applications option to save data which may
have changed. You will see no File-Save dialog
box, because NT will force the application to
close. This will result in a loss of all data.
not previously saved !!!
Dit topic is gesloten.
![]()