Bron: Planet Multimedia'Vodafone koopt O2 Nederland'
O2 Nederland komt in handen van Vodafone. Dat zegt een doorgaans betrouwbare bron tegen Planet Multimedia. Vodafone heeft in Nederland circa 3,3 miljoen abonnees, O2 heeft er 1,3 miljoen, samen 4,6 miljoen. Het samengaan kost arbeidsplaatsen.
Het bericht wordt officieel nog niet bevestigd. De woordvoerders van O2 in Engeland namen de telefoon nog niet aan. De woordvoerster van O2 Nederland zegt geen informatie te hebben en verbaasd te zijn.
De woordvoering van Vodafone in Maastricht liet simpelweg de in-gesprek-toon horen. De woordvoerster van Vodafone Group in Engeland is wel vroeg op en noemt het speculatie (Windows Media), maar is in verlegenheid gebracht.
Vodafone zou met O2 de tweede speler in Nederland worden, met een marktaandeel van ruwweg 33 procent. KPN zit op ruim 5 miljoen abonnees. De telling van abonnees, in een evaluatie van de Opta (pdf) is van juni 2002, en adviesbureau VKA heeft nog een marktverdeling van oktober 2002 met bovenstaande getallen.
Integratie van de netten van Vodafone en O2 is relatief eenvoudig, daar Ericsson ze beide leverde. O2 maakte, toen als Telfort, in aanvang gebruik van het net van Vodafone om in heel Nederland dekking te kunnen bieden. Er wordt gefluisterd dat O2 nog steeds van Vodafone gebruikmaakt.
Het samengaan gaat zeker arbeidsplaatsen kosten. Vodafone houdt wel het kantoor van O2 in Amsterdam aan, maar niet het kantoor in Den Bosch.
O2 is van de vijf aanbieders zeker niet de beste. De onderneming kleunde mis met een actie met de Postbank en is qua dienstverlening zeker niet de beste.
Volgens onze bronnen moest O2 van het moederbedrijf in Engeland begin 2002 de zaken binnen een aantal maanden op orde hebben anders zou verkoop volgen. De streefcijfers zijn niet gehaald, dus volgde er verkoop. Er is ook gesproken met Orange (Dutchtone) en met T-Mobile (Ben). O2 sprak als geheel met KPN eerder over een mobiele fusie.
Vodafone zou na de eventuele overname zeker zo groot worden als KPN Mobile en dreigt onder de Opta te worden gereguleerd. Op 20 oktober 1999 werd Voafone als aanmerkelijke marktmacht bestempeld, mmaar dit besluit moest de Opta onder juridische druk in december 2001 weer intrekken, nadat Vodafone een rechtszaak tegen dat besluit van 1999 won. Vodafone komt weer ruim boven de grens van 25 procent marktaandeel, waarop extra regulering volgt.
Verwijderd
Damn, dit is goed nieuws! Alhoewel, nu wordt mijn O2 abbo natuurlijk wel duurder... Daar is Vodafone wel goed in. Verder kan de dekking misschien verbeteren. Als het waar is natuurlijk.
Verwijderd
Slim van ze (allebei), krijgen ze een groot marktaandeel, en kunnen ze elkaars netwerk gebruiken.
Ik denk dat Vodafone zeker goede zaken heeft gedaan door met O2 in zee te gaan.
O2 is voor mij toch een operator met een bepaald imago, die daarmee een bepaalde groep mensen aantrekt die Vodafone, met een ander imago niet kan trekken.
Ik denk dat Vodafone zeker goede zaken heeft gedaan door met O2 in zee te gaan.
O2 is voor mij toch een operator met een bepaald imago, die daarmee een bepaalde groep mensen aantrekt die Vodafone, met een ander imago niet kan trekken.
Damn, dit is slecht nieuws! Ik had liever gezien dat Ben O2 overnam. Nu blijven KPN en Vodafone de grootste spelers op de markt. Wanneer Ben ze had overgenomen was die sterker komen te staan en hadden we misschien een beetje meer concurrentie gekregen ...
Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...
Verwijderd
Ja, maar als O2 helemaal geïntegreerd gaat worden, kunnen ze dat imago al weer snel kwijtraken. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat er nu een groot prijsverschil in abo's zit, dit straks kleiner gaat worden. En dit niet positief voor de klant
Verwijderd
Ja, maar Ben kan ook nog een heleboel verbeteren qua netwerk. Als twee zwakke netwerken met elkaar samen gaan, zal dat waarschijnlijk niet veel beter worden. Het probleem hierbij is voornamelijk dat Ben en O2 beide van een 1800 MHz netwerk gebruikmaken. Hierbij moeten de palen dicht bij elkaar staan. De zenders van Ben en O2 zitten vrijwel altijd bij elkaar op een paal. Op die manier wordt het netwerk niet veel beter. Vodafone zou misschien kunnen investeren in het netwerk. Is volgens mij alleen maar beter voor de klant, wij dus.Shedman schreef op 14 January 2003 @ 11:49:
Damn, dit is slecht nieuws! Ik had liever gezien dat Ben O2 overnam. Nu blijven KPN en Vodafone de grootste spelers op de markt. Wanneer Ben ze had overgenomen was die sterker komen te staan en hadden we misschien een beetje meer concurrentie gekregen ...
Verwijderd
Dit is goed nieuws, nu komen er waarschijnlijk weer stuntacties en laat ik nu net een abbo nodig hebben
Ik vraag mij af hoe ik dit nu moet zien.
Zal O2 nog steeds goedkoop blijven , maar ook gebruik kunnen maken van het Vodafone netwerk? In dat geval snijdt Vodafone zichzelf in de vingers, niemand zal meer kiezen voor vodafone, al ze voor minder bij O2 van hetzelfde netwerk gebruik kunnen maken.
Zal O2 nog steeds goedkoop blijven , maar ook gebruik kunnen maken van het Vodafone netwerk? In dat geval snijdt Vodafone zichzelf in de vingers, niemand zal meer kiezen voor vodafone, al ze voor minder bij O2 van hetzelfde netwerk gebruik kunnen maken.
Wanneer Vodafone O2 Nederland overneemt, zal de merknaam O2-NL volledig verdwijnen, denk ik. Eveneens als de eigen abonnementen en services voor O2 klanten. Ik denk niet dat O2 als een soort Debitel op het GSM net van Vodafone gaat werken als serviceprovider.Oscar Mopperkont schreef op 14 januari 2003 @ 12:07:
Ik vraag mij af hoe ik dit nu moet zien.
Want dan kiest iedereen natuurlijk voor het "goedkope" zuiver bellen van O2, maar dan heb je d'r pas wat aan, want dan hebben ze een aanzienlijk marktaandeel. Maar denk dus dat Vodafone iedereen verplicht een Vodafone belbundel uit te zoeken en wie het daar niet mee eens is, kan denk ik door wijziging van de algemene voorwaarden opstappen.
Zeker voor het netwerk van Vodafone is het GSM1800 net van O2 een welkome aanvulling door capaciteitsuitbreiding. KPN Mobile kan hun reclame spotjes met "het beste netwerk" dan wel gaan aanpassen.
Omdat bovenstaande allemaal nog niet is bevestigd, blijft het toch speculeren. Maar ben er niet rouwig om dat O2 als eerste verdwijnt van de Nederlandse markt....
Verwijderd
Toch ben ik wel benieuwd hoe het zal gaan met de bestaande abo's... Ik heb zo'n gesponsord contract, bijna complete jaarbedrag al teruggekregen. Het zal dan straks toch niet zo zijn dat ik dat dan weer terug kan gaan storten? Dan word je pas echt genaaid
dat geld heb je gewoon recht op en is reeds uitbetaald; zelfde principe als de mensen die voor een telefoon hebben gekozen, die hoeven hun toestel toch ook niet weer in te leveren.....Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 13:04:
Toch ben ik wel benieuwd hoe het zal gaan met de bestaande abo's... Ik heb zo'n gesponsord contract, bijna complete jaarbedrag al teruggekregen. Het zal dan straks toch niet zo zijn dat ik dat dan weer terug kan gaan storten? Dan word je pas echt genaaid
Dat heb ik ook, maar ik moet het bedrag nog terugkrijgenVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 13:04:
Hopen dat dit wel gewoon goedkomt
dit is wel een goede zaak vind ik. Ben is slecht evenals Dutchtone (dit schrijf ik uit ervaringen van huisgenoten met deze aanbieders, dus geen loze flame).
Zo zijn er een hoop mensen die klagen over O2 maar ik heb nergens problemen mee gehad tot nu toe. Ook over de dekking van hun heb ik nog nooit hoeven te klagen.
Maar jah, vodafone is zwaar goed dus die mogen wat mij betreft hun zeker overnemen, ook al worden ze dan net zo groot als KPN. Nu maar hopen dat die verschrikkelijke NMA zich hier maar weer niet mee gaat bemoeien.
Zo zijn er een hoop mensen die klagen over O2 maar ik heb nergens problemen mee gehad tot nu toe. Ook over de dekking van hun heb ik nog nooit hoeven te klagen.
Maar jah, vodafone is zwaar goed dus die mogen wat mij betreft hun zeker overnemen, ook al worden ze dan net zo groot als KPN. Nu maar hopen dat die verschrikkelijke NMA zich hier maar weer niet mee gaat bemoeien.
heel fijn...stap ik net over van vodafone naar O2 omdat ik dan sms uit Thailand kan ontvangen... nemen ze de boel over...
- NAC Breda -
Verwijderd
Kijk, dat zijn de betere berichtenkoen schreef op 14 January 2003 @ 13:07:
[...]
dat geld heb je gewoon recht op en is reeds uitbetaald; zelfde principe als de mensen die voor een telefoon hebben gekozen, die hoeven hun toestel toch ook niet weer in te leveren.....
jammer dat o2 verdwijnt van de martkt...ik heb onlangs een testje gedaan met Ben, en dat is dus echt de slechtste provider van NL...ik heb met 4 telefoons getest op een heleboel plaatsen..Ben viel af en toe gewoon weg, echt superlow...Dutchtone is gewoon kut, ik ken een flink aantal mensen die het hebben(gehad) en op de meeste drukke plaatsen heb je gewoon geen bereik...en je schijnt nogal vaak genaaid te worden..
o2 is IMHO gewoon the best of the rest...ik ben overal bereik in NL, ik heb het in de afgelopen 1,5 jaar nog nooit gehad dat ik geen bereik had...en ik ben van Groningen tot Maastricht geweest en van Rotterdam tot Enschede, dus je kan zeggen dat ik heel NL heb doorgekruisd zonder op een moment geen bereik te hebben (afgezien van lange tunnels dan
)...
O2 is ook lekker goedkoop, het zou jammer zijn als dat zou verdwijnen...
Dutchtone moet gewoon weg en om het vertrek van Ben zal ik ook niet rouwig zijn...die merknaam is zowieso voor eeuwig bedoezeld, ook al gaan ze het vanaf nu supergoed doen...
De beste oplossing zou zijn : O2 neemt Dutchtone over, KPN neemt Ben over...dan heb je 3 kwalitatief goede providers in NL...
Edit : ook jammer dat de provider met de beste prijs/kwaliteit verhouding verdwijnt...Vodaphone is duur
o2 is IMHO gewoon the best of the rest...ik ben overal bereik in NL, ik heb het in de afgelopen 1,5 jaar nog nooit gehad dat ik geen bereik had...en ik ben van Groningen tot Maastricht geweest en van Rotterdam tot Enschede, dus je kan zeggen dat ik heel NL heb doorgekruisd zonder op een moment geen bereik te hebben (afgezien van lange tunnels dan
O2 is ook lekker goedkoop, het zou jammer zijn als dat zou verdwijnen...
Dutchtone moet gewoon weg en om het vertrek van Ben zal ik ook niet rouwig zijn...die merknaam is zowieso voor eeuwig bedoezeld, ook al gaan ze het vanaf nu supergoed doen...
De beste oplossing zou zijn : O2 neemt Dutchtone over, KPN neemt Ben over...dan heb je 3 kwalitatief goede providers in NL...
Edit : ook jammer dat de provider met de beste prijs/kwaliteit verhouding verdwijnt...Vodaphone is duur
[ Voor 5% gewijzigd door Glacier op 14-01-2003 14:36 ]
beste prijs kwaliteit verhoudingGlacier schreef op 14 January 2003 @ 14:32:
tsjah je betaalt geen f*ck, dus dan is de kwaliteit ook bagger
Ik denk dat het voor BEN en Dutchtone haast ondoenlijk wordt om op eigen benen te overleven op de NL markt en ben dan benieuwd wie het meeste geld op tafel kan en wil leggen (Orange/T-mobile) om de ander over te nemen....
Verwijderd
Waarom? Vodafone is heel erg duur in verhouding. Je krijgt wel meer service en meer bereik, maar het is nergens superslecht ofzo... De grootste zijn betekent niet direct de beste. O2 heeft ook nog eens een kwalitatief beter netwerk (geluidskwaliteit). Al met al zou ik niet te snel overstappen op Vodafone...Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:34:
Nu ga ik dus vanzelf over van O2 naar Vodafone... oke, ik was het toch al van plan.
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid: Orange heeft Dutchtone ondertussen al overgenomen... De naam zou nog veranderd worden, datum weet ik zo niet. Ook BEN is geen eigen maatschappij meer, die is geloof ik al overgenomen door een frans bedrijf. Ik zal 's kijken of ik daar iets meer van kan vinden. O2 was gewoon de laatste kleine maatschappij, op zich wel logisch dat die wordt opgenomen in een grote maatschappij. Waarschijnlijk zal de naam dus wel blijven.koen schreef op 14 January 2003 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat het voor BEN en Dutchtone haast ondoenlijk wordt om op eigen benen te overleven op de NL markt en ben dan benieuwd wie het meeste geld op tafel kan en wil leggen (Orange/T-mobile) om de ander over te nemen....
Ben is nooit een eigen bedrijf geweest en momenteel in handen van Deutsche Telecom, Dutchtone is eigendom van France Telecom. Aangezien beide een gigantische schuldenlast hebben is te verwachten dat deze ook verkocht zullen worden. O2 is overigens helemaal niet een klein zelfstandig bedrijf, toen het nog Telfort heette waren er een aantal kleinere aandeelhouders maar volgens mij is het nu onderdeel van een groot Brits bedrijf. KPN Mobile is nog het enige Nederlandse bedrijf geloof ik.
[ Voor 43% gewijzigd door Pc123 op 14-01-2003 14:51 ]
Orange is idd moedermaatschappij DutchtoneVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:44:
[...]
Even voor de duidelijkheid: Orange heeft Dutchtone ondertussen al overgenomen... De naam zou nog veranderd worden, datum weet ik zo niet. Ook BEN is geen eigen maatschappij meer, die is geloof ik al overgenomen door een frans bedrijf. Ik zal 's kijken of ik daar iets meer van kan vinden. O2 was gewoon de laatste kleine maatschappij, op zich wel logisch dat die wordt opgenomen in een grote maatschappij. Waarschijnlijk zal de naam dus wel blijven.
T-Mobile is eigenaar van BEN
mmO2 is/was eigenaar van O2-NL
Beide drie providers maken in Nederland verlies en het is algemeen bekend dat deze situatie niet lang meer kon voortduren. France Telecom en Deutsche Telekom hebben zelf enorme schuldenlasten en zijn niet bereid dit verder op te laten lopen aan hun NL dochterondernemingen. mmO2 had O2 al langer in de etalage staan ter verkoop.
Verwijderd
ben is van t-mobile en o2 is een megagrote multinational, alleen het nederlandse deel loopt niet goed dus dat moet wegVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:44:
[...]
Even voor de duidelijkheid: Orange heeft Dutchtone ondertussen al overgenomen... De naam zou nog veranderd worden, datum weet ik zo niet. Ook BEN is geen eigen maatschappij meer, die is geloof ik al overgenomen door een frans bedrijf. Ik zal 's kijken of ik daar iets meer van kan vinden. O2 was gewoon de laatste kleine maatschappij, op zich wel logisch dat die wordt opgenomen in een grote maatschappij. Waarschijnlijk zal de naam dus wel blijven.
edit: te laat
Verwijderd
Vind ik opzich ook niet zo gek hoor. Als je kijkt hoeveel ze goedkoper ze zijn dan de grote twee dan is dat gewoon belachelijk. Zeker als je bedenkt dat er een duurder netwerk wordt gebruikt (1800). Misschien is het ook niet helemaal eerlijke concurrentie. BEN, Dutchtone en O2 hebben eigenlijk nooit de kans gehad om te groeien. Ze proberen het met lagere prijzen maar duidelijk is dus wel dat dit niks uithaalt. Jammer is het wel, O2 is toch de betere van de drie... Misschien dat Vodafone ze daarom wel hebben gekocht.
Beide drie
Verlies draaien maakt niet uit, er zijn zoveel bedijven die geen winst maken maar kunstmatig in leven worden gehouden. Ieder bedrijf heeft daar z'n eigen ideeën over. Maar een concurrent minder is toch een tegenslag voor de markt, niet alleen voor de consument (goedkope provider opgedoekt), maar ook voor de drie overige (vodafone wordt ineens een paar hondderduizend klanten rijker).
Misschien is deze move nog het meest nadelig voor KPN, omdat mensen die een 'goedkope' provider zoeken nu aangewezen zijn op Ben en Dutchtone. Ondanks alle klachten over deze twee bedrijven, zijn er altijd mensen die bereid zijn wat kwaliteit in te leveren voor minder onkosten. Het kan dus best zijn dat Ben of Dutchtone hier nieuwe klanten aan over gaat houden.
ben gaat eind 2003 verdwijnen? ik heb vanmiddag een nieuwe telefoon gekocht, ouwe sim van benerin, maar ik neem aan dat ik er zo een vodafone sim kaartje in kan prikken als ben foetsie is?
Verwijderd
Heb ik iets gemist? Waar haal je deze informatie vandaan?chimo schreef op 14 januari 2003 @ 15:26:
ben gaat eind 2003 verdwijnen?
Verwijderd
Mooi..maar krijg ik nou mijn 20euro beltegoed nog 
Want als je voor 1 jan. opwaardeerde kreeg je ipv 20eur. 40 euro beltegoed ( die 20 word pas in feb. ongeveer erbij gepleurd. ) Maar of ik die 20 nu nog krijg is de vraag...
Want als je voor 1 jan. opwaardeerde kreeg je ipv 20eur. 40 euro beltegoed ( die 20 word pas in feb. ongeveer erbij gepleurd. ) Maar of ik die 20 nu nog krijg is de vraag...
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 15:30:
[...]
Heb ik iets gemist? Waar haal je deze informatie vandaan?
http://www.webwereld.nl/nieuws/13728.phtmlKPN-topman Ad Scheepbouwer voorspelde onlangs nog dat Ben en Dutchtone voor eind 2003 van de markt zijn verdwenen.
Verwijderd
Dit verwacht ik wel. Zolang er niets bevestigd is en jij aan de voorwaarde hebt voldaan om voor 1 januari op te waarderen, lijkt mij niets aan de hand.Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 15:30:
Mooi..maar krijg ik nou mijn 20euro beltegoed nog
Verwijderd
owh, okee. Dan is dat ook duidelijk. Maar dit is en blijft een voorspelling. Het zou bijvoorbeeld gewoon overgenomen kunnen worden net als nu waarschijnlijk is gebeurd met O2. Dan verdwijnen ze niet echt, maar blijven ze gewoon niet in huidige vorm. De maatschappijen moeten toch rekening houden met de klanten. Als er iets op de fles zou gaan, zal er wel een of andere regeling getroffen worden. We zullen wel zien.
maar de gebruiker zal daar waarschijnlijk niets van merken? ja, misschien duurde abo maar prepaid mensen bedoel ik
Verwijderd
Moeilijk te zeggen. Je zou het kunnen merken in de gesprekskosten bijvoorbeeld. Daar zit al een behoordlijk verschil in. Ik ben nu wel benieuwd eigenlijk of het nou waar is of niet...
idd, scheelt wel een tiental eurocentjes zie ik.. ben <-> vodafone
[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 14-01-2003 16:15 ]
eerst zien dan geloven, er was hier al een topic over trouwens...
En vraagje, hoezo heeft Telfort met die actie van de Postbank de plank mis geslagen... er zit nu weer een nieuwe actie aan te komen
En vraagje, hoezo heeft Telfort met die actie van de Postbank de plank mis geslagen... er zit nu weer een nieuwe actie aan te komen
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Jij heb het over O2 ? Die provider waar ik altijd mee wegviel, in Rijswijk is het bereik kut en in Maasland ook. Net zoals in Maassluis en omg. O2 is zeker niet best of the rest. Ik denk dat Ben en Dutchone niet veel van elkaar verschillen, O2 is zeker wel the worst of the rest.Glacier schreef op 14 January 2003 @ 14:32:
jammer dat o2 verdwijnt van de martkt...ik heb onlangs een testje gedaan met Ben, en dat is dus echt de slechtste provider van NL...ik heb met 4 telefoons getest op een heleboel plaatsen..Ben viel af en toe gewoon weg, echt superlow...Dutchtone is gewoon kut, ik ken een flink aantal mensen die het hebben(gehad) en op de meeste drukke plaatsen heb je gewoon geen bereik...en je schijnt nogal vaak genaaid te worden..
o2 is IMHO gewoon the best of the rest...ik ben overal bereik in NL, ik heb het in de afgelopen 1,5 jaar nog nooit gehad dat ik geen bereik had...en ik ben van Groningen tot Maastricht geweest en van Rotterdam tot Enschede, dus je kan zeggen dat ik heel NL heb doorgekruisd zonder op een moment geen bereik te hebben (afgezien van lange tunnels dan)...
Ben zal zeker niet van de Nederlandse markt verdwijnen en een fusie met Dutchtone lijkt me zeer waarschijnlijk. Ik keek persoonlijk ook vreemd op toen er melding kwam dat Ben interesse had in O2. Een fusie met dutchtone is voor zowel T-mobile als Orange erg logisch. En wel om de volgende redenen:
-Dutchtone en Ben werken al samen bij hun UMTS netwerk (RANN).
-Ben maakt voor roaming bij pre-paid klanten gebruik van T-mobile en..... Orange netwerken
.
-Deze providers samen hebben een marktaandeel van +-20% (wat nodig is om winst te maken).
-Dutchtone en Ben hebben meer (en meer betalende) abo klanten dan O2 en Ben zouden hebben. O2 heeft vrij veel last van het postbank effect (500.000 klanten) en tegenwoordig van goedkope pre-paids. Dutchtone heeft een grotere omzet per klant dan O2 en Ben heeft van alle providers de meeste sms berichten per klant.
Verder is het Ben netwerk goed op de meeste plaatsen en is dutchtone ook wel redelijk. Maar O2 is echt slecht...
-Ben maakt voor roaming bij pre-paid klanten gebruik van T-mobile en..... Orange netwerken
-Deze providers samen hebben een marktaandeel van +-20% (wat nodig is om winst te maken).
-Dutchtone en Ben hebben meer (en meer betalende) abo klanten dan O2 en Ben zouden hebben. O2 heeft vrij veel last van het postbank effect (500.000 klanten) en tegenwoordig van goedkope pre-paids. Dutchtone heeft een grotere omzet per klant dan O2 en Ben heeft van alle providers de meeste sms berichten per klant.
Verder is het Ben netwerk goed op de meeste plaatsen en is dutchtone ook wel redelijk. Maar O2 is echt slecht...
[ Voor 7% gewijzigd door sigma01 op 14-01-2003 16:45 ]
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
en waar haal jij al die bovenstaande statements vandaan??sigma01 schreef op 14 January 2003 @ 16:43:
Ben zal zeker niet van de Nederlandse markt verdwijnen en een fusie met Dutchtone lijkt me zeer waarschijnlijk. Ik keek persoonlijk ook vreemd op toen er melding kwam dat Ben interesse had in O2. Een fusie met dutchtone is voor zowel T-mobile als Orange erg logisch. En wel om de volgende redenen:
-Ben maakt voor roaming bij pre-paid klanten gebruik van T-mobile en..... Orange netwerken.
Zo kom ik eraan!
* Algemeen nieuwsbericht.sigma01 schreef op 14 January 2003 @ 16:43:
In alle landen waar het wordt aangeboden is een netwerk van T-mobile of orange. In België wordt je bijvoorbeeld automatisch op het Mobistar netwerk gezet ipv Proximus (wat een oud aandeelhouder in Ben is).-Ben maakt voor roaming bij pre-paid klanten gebruik van T-mobile en..... Orange netwerken.
Dit heeft een tijdje terug in Elsevier gestaan, Ben heeft ca. 10% en D* ook (en 10 + 10 =20)-Deze providers samen hebben een marktaandeel van +-20% (wat nodig is om winst te maken).
Dit komt ook uit de elsevier naar voren. O2 heeft alleen maar een abo van €7,50 per maand (met eventueel €5,-- belbundel). Terwijl Dutchtone abonnementen heeft vanaf €20,--. En bedenk dat O2 500.000 postbank klanten heeft die bijna geen gebruik maken van hun telefoon.-Dutchtone en Ben hebben meer (en meer betalende) abo klanten dan O2 en Ben zouden hebben. O2 heeft vrij veel last van het postbank effect (500.000 klanten) en tegenwoordig van goedkope pre-paids. Dutchtone heeft een grotere omzet per klant dan O2 en Ben heeft van alle providers de meeste sms berichten per klant.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
Wat dat betreft zijn ze aan elkaar gewend.
Ik bedoel toen Telfort begon zaten ze al op het Vodafone netwerk.
En zo te zien zijn ze er niet weg te slaan :D:D
Ik bedoel toen Telfort begon zaten ze al op het Vodafone netwerk.
En zo te zien zijn ze er niet weg te slaan :D:D
Verwijderd
is het voor sommigen nou echt zo moeilijk te onthouden hoe je vodafone schrijft?
niet:
vodafoon
vodaphone
fodafone
fodavoon
fodavone
phodaphone
maar:
vodafone
niet:
vodafoon
vodaphone
fodafone
fodavoon
fodavone
phodaphone
maar:
vodafone
Dat is € 15sigma01 schreef op 14 januari 2003 @ 17:01:
Terwijl Dutchtone abonnementen heeft vanaf €20,--. [...]
Nou van mij mag Dutchtone weg
Ik heb het nu 1.5 jaar en ik was na het eerste jaar best tevreden en heb mijn abbo verlengd met 2 jaar(stom!!)
Nu kan ik hier thuis niet bellen (verbinding valt steeds weg na 20sec) en ook elders slecht bereik. en daarvoor zou ik wel steeds 1 minuut gratis krijgen maar wat heb ik eraan als ik toch niet normaal kan bellen. Ik woon overigens in een grote stad en niet op het platteland
En ik betaal elke maand €50 aan abbokosten voor die wanprestatie.
Als ik er vanaf kon dan liever gisteren dan vandaag.
Ik heb het nu 1.5 jaar en ik was na het eerste jaar best tevreden en heb mijn abbo verlengd met 2 jaar(stom!!)
Nu kan ik hier thuis niet bellen (verbinding valt steeds weg na 20sec) en ook elders slecht bereik. en daarvoor zou ik wel steeds 1 minuut gratis krijgen maar wat heb ik eraan als ik toch niet normaal kan bellen. Ik woon overigens in een grote stad en niet op het platteland
Verwijderd
als je er van uit kunt gaan dat het waar is:Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:29:
Waarom weet Vodafone hier zelf (nog) niets van dat ze O2 hebben overgenomen?????
Dat zeggen ze nog niet omdat ze mischien eerst alles geregeld willen hebben en dan pas met het nieuws naar buiten komen. Ze weten het heus wel maar iedereen is verteld dat ze hun mond moeten houden
Adelante
kosteloos opzeggen Vodafone abo!
Vodafone en BEN vechten om O2-NL
kosteloos opzeggen O2 abbo
en.....
Koen
[rml][ GPRS] Dutchtone Extended![/rml]
Orange SPV Smartphone
Hoogste baas KPN voorspelt einde van Ben en Dutchtone
Ik vraag me af wat voor werk julllie beide doen?
en.....
Koen
Orange SPV Smartphone
[ Voor 86% gewijzigd door Ginz op 14-01-2003 23:09 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
bij dutchtone wordt veel fout gedaan, maar er is een heel coulant beleid voor mensen die slecht bereik hebben in hun woonplaats. gewoon even bellen (met je vaste telefoonmirelia schreef op 14 January 2003 @ 21:10:
Nou van mij mag Dutchtone weg
ik spreek trouwens uit eigen ervaring, want er staat nergens in de voorwaarden dat ze dit doen.
ik was werkzaam in de telecombranche idd GinzGinz schreef op 14 January 2003 @ 23:04:
Adelante
en.....
Koen
Orange SPV Smartphone
en waar kun je denk ik wel raden
maar nu weer lekker full time rechten student met grote interesse nog steeds voor mobiele telefonie....
Pagina: 1