Mobo doet vreemd...

Pagina: 1
Acties:

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 14:13
Mijn moederbord (MSI K7T Pro) doet opeens vreemd na het installeren van Windows 95 (om precies te zijn: na de gebruikelijke reboot na de windows 95 setup).

Ik krijg steeds de volgende melding:

Detecting drive A Media...
Drive A error, system halted

Verder begint er dan een alarm te piepen en doet de pc niets meer... Voor de installatie van Windows kreeg ik nooit "Detecting drive A media".

Verder zit er op het mobo een Duron 700 en 64 MB RAM (133Mhz). Om evt. conficten met andere hardware te voorkomen heb ik alle andere hardware verwijderd, behalve de videokaart (en geluidskaart, maar dat zit in m'n moederbord). Diskettedrive werkte goed, andere diskettedrive geprobeerd, zelfde error...

Wat kan er mis zijn?

• jurri@n
Niemand die kan helpen?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
windows 95? probeer 98 is ;)

• jurri@n
Leuk bedacht, maar die hele pc start dus niet meer op... ik kan dus niet eens in BIOS komen...

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik heb ooit eens hetzelfde probleem gehad, toen zat mijn harde schijf niet goed vast, als hij geen harde schijf ziet gaat hij automatisch naar een floppie kijken...

misschien hetzelfde geval?

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Heb je je BIOS al gereset? Mammaplank al in ander systeem getest?

Verder lijkt het erop dat je Floppy drive controller op je mobo kapot is en daardoor het hele systeem in zijn val meetrekt... Had een vriend van me ook...

Heeft hij het wel gedaan?

• jurri@n
Hij heeft het wel gedaan... ik heb alle andere hardwere verwijderd nadat hij systeem raar begon te doen...

Uiteraard heb ik het BIOS al gereset (via de jumper op het moederbord), maar het helpt niets!

Verwijderd

Probeer eens om je bios te clearen met de jumper op je mobo of de batterij er uit

Verwijderd

Ik zou het nog in een ander systeem proberen en als het het dan niet doet kan is ie stuk... Ik hoop voor je dat je garantie een beetje goed is geregeld...

Verwijderd

Trouwens, heb je ook al een andere floppy kabel geprobeerd?

Verwijderd

Klinkt eigenlijk alsof de processor te snel staat respectievelijk op te lage spanning...

• jurri@n
de pc heeft al gedraait met linux, maar omdat ik daar veel problemen mee heb om te installeren (het moet een gateway worden) en ik vrijdag toch les in linux-systeembeheer krijg wilde ik zolang windows er op zetten ...

Verwijderd

Wat ik je nu ga vertellen geloof je ECHT niet...

Windows 95 verknalt je k7t...

Je installeerd het...
Herstart, en BAM...
'Bekend' probleem....

ik weet dat ik veel reacties krijg van geen verstand/kan niet/onmogelijk/onzin/ reset je bios maar eens...

Believe me...

Dat werkt echt niet...

Het enige wat wil is met programmer je bios flashen...

we hebben er al een drietal van terug gehad...

Mijn advies is terug gaan naar de winkel waar je hem weg hebt en een andere halen....

Sterkte..

PS. 95 naar de eeuwige jachtvelden sturen...?

• jurri@n
Zoiets heb ik nog nooit gehoord! Maar ik ga toch bellen met die pc-boer morgen... 'k wil dan een ander mobo... Hadden ze wel eens erbij mogen zetten "werkt niet met win95"...

Verwijderd

het was voor mij ook voor het eerst..

95 verknalt mobo??

Het is echt zo..

Als de verkopers niet al te hardware minded zijn ingesteld, gewoon zeggen dat je mobo aan gort is en zeggen dat je dat probleem met de floppie hebt...

Straks ben je hem een tijd kwijt voor 'onderzoek' Waar heb je hem gekocht?

• jurri@n
Ik heb de onderdelen besteld bij MyCom (mobo, proc, geheugen, netwerkkaart) alleen de harde schijf en diskettedrive had ik nog...

Verwijderd

Hebben we het hier nou over W95 of W98 :?

Ik kan me best voorstellen dat W95 niet wil, daarnievan :)

Verwijderd

terug naar mycom en een nieuw bord vragen...

weet niet of ze dit verhaal al kennen.... van 95 en de k7t

• jurri@n
Ik hop van wel, maar ik vrees van niet... Ik heb al eerder ruzie met ze gehad.. bestel je een Athlon 800 en een moederbord daarvoor en een koeling.... sturen ze je een koeling voor een Pentium 100!

Denk niet dat ze je de juiste sturen! ik heb m'n geld wel terug gehad, en uiteindelijk ergens anders een koeling gekocht...

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 12:12 schreef jurri@n het volgende:
Ik hop van wel, maar ik vrees van niet... Ik heb al eerder ruzie met ze gehad.. bestel je een Athlon 800 en een moederbord daarvoor en een koeling.... sturen ze je een koeling voor een Pentium 100!

Denk niet dat ze je de juiste sturen! ik heb m'n geld wel terug gehad, en uiteindelijk ergens anders een koeling gekocht...[/quote]Zo'n soort probleem heb ik ook wel eens gehad, dat je gewoon het verkeerde gestuurd krijgt...... Doe je weinig aan.
Ik weet niet meer waar het toen om ging, maar dit komt mij wel bekend voor.
Pagina: 1