Toon posts:

Cisco 826 geschikt voor adls over ISDN van kpn

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb ADSL over ISDN van KPN. De centrales van KPN werken met het ETSI protocol ipv met het ITU protocol. Ik ben al enige tijd opzoek naar een router met een gebouwt ADSL-Modem dat geschikt is voor ADSL over ISDN met support voor het ETSI protocol. Helaas levert draytek nog steeds geen routers hiervoor. De Draytek modems ondersteunen het ETSI protocol niet goed.

Nu heb ik op internet een Cisco 826 ADSL over ISDN router gevonden. http://www.cisco.com/en/U...heet09186a0080088736.html . Volgense de specs (http://www.cisco.com/warp.../800/prodlit/c8ads_ds.pdf) ondersteund deze router zowel het ETSI als het ITU protocol.

Echter over het ETSI protocol heb ik gehoort dat veel routers het weliswaar ondersteunen, maar niet goed. Nu is mijn vraag aan jullie: Ondersteund deze Cisco 826 router het ITSU protocol wel goed ?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_data_sheet09186a0080088736.html

Volgens die link niet. Had je zelf ook @ cisco.com kunnen vinden ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jahoor de 82? routers zijn geschikt hiervoor ik weet alleen niet of je de 826 of 827 moet hebben. Ik gel0of dat 827 voor isdn is en de 826 voor pots Een collega van me heeft dit thuis een keer gedaan. KPN maakt voor zijn zakelijke klanten van dit type gebruik.
Traag inde link die je geeft staat
ADSL Specifications
Alcatel DynaMiTe ADSL Chipset

ETSI 101.388 ADSL over ISDN

Annex B ITU ADSL over ISDN support
dus het lijkt er wel op en die collega van me heeft het werkend gehad op zijn isdn lijn

[ Voor 35% gewijzigd door TrailBlazer op 14-01-2003 11:44 ]

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
De cisco 826 is voor ISDN de 827 voor PSTN de 828 voor SDSL
Hier staat zelfs een stukje voorbeeld config voor je
http://www.xs4all.nl/help...emeen/kpnadslzonder3.html

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

Verwijderd

Topicstarter
waar lees je dit, want volgens de alle andere kan het wel....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Er staat een streepje (een -) bij de 826 in de kolom ITSU, dus dan lijkt mij dat het niet beschikbaar is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Traag schreef op 14 January 2003 @ 11:47:
Er staat een streepje (een -) bij de 826 in de kolom ITSU, dus dan lijkt mij dat het niet beschikbaar is ;)
Volgens de specs van cisco die in de pdf staan onder steund hij wel degelijk ITSU en dit is wat xs4all erover te zeggen heeft

Cisco 827
Dit is een geavanceerde router die VPN en PPTP ondersteunt. Hij werkt met Cisco's IOS (Internetwork Operating System), kan met NAT en met Access Control Lists overweg. Via Access Control Lists (ACLs) verleen je bepaalde IP-reeksen of adressen toegang tot specifieke delen van het netwerk of het Internet.
Of de DHCP ook static IP ondersteunt is niet op voorhand duidelijk. De gebruikte chipset is dezelfde als in de Alcatel modem; deze Cisco is dus compliant met Alcatel DSLAMs.
Let op: De Cisco 827 werkt slechts met een analoge aansluiting. Voor ISDN-aansluitingen is er het vergelijkbare type 826.

Meer informatie:
Voorbeeldconfiguratie.

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:53
Ik kan bevestigen dat het werkt, ik heb ze meerdere malen bij klanten (werkend) neergezet.

Verwijderd

Topicstarter
oke, allen bedankt voor jullie reactie.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Hou er wel rekening mee dat die Cisco's niet bepaald goedkoop zijn ;)

Bericht hierboven

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:44
De 826/827 kosten advies ca. 700 Euro, ex BTW. De 827 is intussen opgevolgd door de 837, die iets goedkoper is geworden tegen betere specs.

De 826 (ISDN) werkt in elk geval prima met KPN samen. Er staat me bij dat ze tegenwoordig standaard al met de IOS IP/FW featureset geleverd worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Inmiddels is het de 836 en de 837 geworden... prijzen liggen zo rond de 500 euro, mits je het bij een Cisco partner aanschaft.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op zich helemaal niet gek nee, dat er andere modellen zijn zo anderhalf jaar later }:O

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.