We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.
Hier is dan niets aan te doen, behalve gebruiker weg gooien en opnieuw aanmaken.. Wel nadat je de NDS met dsrepair heb nagekeken...
Hoop dat je hier wat aan hebt..
PS5 User ;-) ...
We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
No offence, maar ik hoor wel vaker van gebruikers dat ze toch echt nog die ochtend met hun 2e weken oude wachtwoord ingelogd hebben (zelfs terwijl ze gister nog een nieuw password hadden).
Wat vetrouw nu eerder .. een gebruiker die iets beweerd of een robuste NDS ?
Misschien een (partiële) backup teruggezetDPG schreef op 14 January 2003 @ 15:25:
Het gaat hier om een account die in de weken ervoor niet is gewijzigd en tevens van de systeem beheerder is ik twijfel niet aan het woord van die man
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
De server is normaal down gebracht......verhuisd naar nieuwe locatie met de rest van het netwerk.......aangezet en alleen op het account van de systeem beheerder deed dit zich voor
ik denk dat dit gewoon een heel duistere hickup van de NDS was
kan ook nix anders verzinnen
zelfs de directory engineers die ik gesproken heb hierover hebben dit nog nooit meegemaakt
we zullen het wel nooit te weten komen
Van welk bedrijf is NDS (serieus, ik weet het niet en heb nu geen zin om dit op te zoeken)DPG schreef op 14 January 2003 @ 15:40:
[...]
ik denk dat dit gewoon een heel duistere hickup van de NDS was
kan ook nix anders verzinnen
Eens is de eerste keer, ik maak ook wel eens unieke dingen mee in mijn werkzelfs de directory engineers die ik gesproken heb hierover hebben dit nog nooit meegemaakt
Helaaswe zullen het wel nooit te weten komen
Okay, weet ik dat ook weerDPG schreef op 14 januari 2003 @ 15:50:
NDS = Novell Directory Services
Ik dacht overigens dat Novell software een heel redelijke reputatie had (vergeleken met dat bedrijf in dat kleine plaatsje bij Seattle)
ik zie net dat we op de zelfde dag jarig zijn
je bent de 1e in me leven die ik tegenkom die ook op die dag jarig is
[ Voor 10% gewijzigd door DPG op 14-01-2003 16:17 ]
Dus die server heeft waarschijnlijk uren achtereen gedraaid: de HD wordt warm: De platters zetten uit (niet zo erg) of het magnetisme wordt minder sterk, het password wordt geschreven.
De HD wordt koud (bij de verhuis: de platters krimpen weer in maar als de kop daar komt is die bit zo iewat verschoven is tegenover de kop of het magnetisme wordt weer sterker (magnetisme wordt minder sterk bij hogere warmte (principe van opto-magnetische schijven)) en dan zit je met een probleem, een bitje of meerdere bitjes zijn niet meer zo goed leesbaar en het hardware error correction systeem van de HD denkt dat het 0 zal geweest zijn terwijl het eigenlijk 1 was.
Hiervoor heb je RAID-5 systemen en SCSI heeft ook temperatuurcorrectie als je zo een password databaseke draait :-)
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
DPG schreef op 14 januari 2003 @ 15:56:
ja klopt
enne ff offtopic ik zie net dat we op de zelfde dag jarig zijn
je bent de 1e in me leven die ik tegenkom die ook op die dag jarig is
Ik ben er al meer tegengekomen, maar de laatste jaren niet meer. Verder raad ik je aan om de [offtopic] en [/offtopic] tags te gebruiken, iets duidelijker
[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 14-01-2003 16:04 . Reden: typo ]
Dat klinkt als een redelijke verklaringgrep schreef op 14 January 2003 @ 16:06:
We hebben hier ook wel eens problemen met roaming profiles, die lokaal op de pc blijven staan. Je krijgt dan na het inloggen in NDS ook van winnt nog wel eens een password vraag omdat het password in NDS en van het lokale profile niet meer overeenkomt.
Dat zou meteen verklaren waarom het onregelmatig op treedt.
Misschien zijn er wijzigingen niet gesynct in de NDS?
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:25:
Mijn vertrouwen in NDS is zo groot dat het probleem ergens anders moet zitten. Ook Netware vertrouw ik (bijna) 100%.
Dat komt op hetzelfde neer als wat ik zei
ds NOG niet gesynchroniseerd ?Mr. Liu schreef op 14 January 2003 @ 13:55:
Zomaar een gok, maar password niet goed gewijzigdof wijziging (door bijv. stroomuitval) niet goed verwerkt
In de NDS word bij elke wijziging ook de tijd van wijzigen opgeslagen, om goed te kunnen synchroniseren met andere servers. Daarom moet je die tijdinstellingen ook altijd goed hebben staan.
Zou het kunnen zijn dat de tijd verzet is tijdens de verhuizing? Per ongeluk even in een andere tijdzone gewerkt?
Als je meerdere servers had gehad, had de tijd-synchronisatie niet goed kunnen zijn ingesteld, zodat via-via het oude wachtwoord weer over het nieuwe was gezet.
Zomaar een ideetje...
Leven is meervoud van lef