brander stopt: scsi target error

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Welnu, ik zit met een klein probleem waar jullie misschien idee hebben...

De brander is Yamaha 4x4x16 SCSI model. 1 van de oudere modellen die overburn wel kan. Hij wordt aangesloten op Adaptec 1515 SCSI ISA kaart.
Getest in pc waar win98se volledig nieuw is ingestalleerd: werkt perfect. Gebruikte cdburn prog: Nero 55917, dus vrijwel laatste versie.
Laatste ASPI layer ook erop gezet (4.71)

Nu zet ik 'm in de pc van m'n zus. Zelfde OS, maar dan veel meer troep erop.
Bij herkennen probeert Win98SE Iomega SCSI driver ero pte zetten. Heb geen Iomega bij me (Sparrow.mpd heb ik niet) dus switch ik naar standaard 1515 SCSI driver dat bij Win98SE zit. Werkt goed. De burner is normaal te lezen als cdrom speler.

Nu komt het op branden. Eerst lijkt het goed te gaan, maar plotseling, als de buffer weer opgevuld moet worden met nieuwe data , gaan de leds (disc en read/write) ineens voor paar sec uit en krijg ik foutmelding 'SCSI Target error' in Nero.
Op CD-R is klein spoortje zichtbaar geschreven. Branden werkt wel, maar omdat buffer aanvullen niet kan, stopt het ermee.

De SCSI kaart heeft irq 9 (niet gedeeld) en 140 als adres (ook niet gedeeld)
Zou dus gewoon moeten werken.

De vraag is nu, hoe kan ik die error weghalen? De computer heeft moederbord met VIA chipset (eerste pc waar burnen goed gaat is ook VIA chipset)
Wel opvallend detail: DMA op hd kan niet, Win98SE weigert verder te laden in de laatste fase: grafische deel. Hd is Seagate van 20 gieg.

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 23:56
In Nero krijg ik ook wel eens de melding SCSI Target Error. En ik heb niet eens SCSI apparatuur in mijn PC zitten.

bij mij bleek dat ik met mijn 8x4 speed rewriter probeerde een High Speed CD-rw te herschrijven. Dat kan niet...

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb dit probleem ook gehad bij exact de zelfde brander. Bij mij kreeg ik die foutmelding af en toe, maar dat werd steeds meer. Uiteindelijk heb ik met garantie een nieuwe gekregen, maar die begint dit nu ook al te vertonen (hij schrijft al helemaal geen rw's meer.)

Het zou dus kunnen dat je brander zo ongeveer versleten si of tijdens het verplaatse beschadigd is. Ik hoop het niet voor je.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
In dat geval moet ik testpc nog een keer meenemen en kijken of foutmelding terugkomt. Dan weet ik wat ik moet doen. :)

Als het wel werkt, rest me niet anders dan Windows opnieuw installeren zodat stomme foutmeldingen echt wegblijven.