Toon posts:

ADSL connectie probleem met Alcatel Speed Touch Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met
- winxp sp1
- Alcatel Speed Touch Home (adsl router via ethernet kabel)
- ADSL internet verbinding via planetinternet.be

probleem:
- mijn pc verliest op onregelmatige tijdstippen ( er zit volgens mij geen routine in)
de local area connection ( dus de netwerk kaart is zogezegd disconnected )

--> pc opnieuw rebooten helpt niet ! "network cable disconnected" blijft

--> enige oplossing: adsl modem rebooten, dan komt de local area connectie onmiddelijk terug.

Wat kan hier van het probleem zijn ?
Modem en pc werkten 8 maand perfect samen :(

Al hulp is welkom en bedankt bij voorbaat

Cheers
OpusX

Verwijderd

Kijk eens onder de opties bij de netwerkkaart of er iets van power saving aanstaat. Mischien niets mee te maken, maar heb zelf de speed touch en daar gebeurde dit ook.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 12:33

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 21:10

Frits Flits

SOUND! Designer

Ligt aan SP1 denk ik.. had er ook last van :{

specs

Verwijderd

Ik heb xp met sp1 en topcistarter zijn configuratie, ik had er geen last van. Heb je je modem al bij iemand geprobeerd die ook ADSL verbinding heeft?

Verwijderd

modem getweakd?? of reset de software is, evt. download nieuwst @ www.kpnadsl.nl erges ff zoek :)

Verwijderd

Topicstarter
modem niet getweaked
modem nog nie gecheckt met bij andere adsl connectie

Verwijderd

Ik denk dat het een softwareprobleem is. Zelf heb ik met succes reeds meerdere alcatels getweaked (oa met microcodeaanpassingen) en dit heeft nooit dergelijke problemen opgeleverd.
Wat ik mij wel herrinner is dat de connectiesoftware die vroeger bijgeleverd werd(blablabla iets met 300, kben de naam vergeten) voor zeer gelijkaardige problemen zorgde.
Maar die PPPoE-clientsoftware heb je absoluut NIET nodig. Je kan via telnet uw 'account naam en passwoord ingeven in de modem zelf waardoor die voledig autonoom inlogd

Verwijderd

Heb direct mijn modem geruild en was van het probleem af. Maar dat is natuurlijk niet altijd de meest voor de handliggende oplossing.
Pagina: 1