Toon posts:

[discusie] toekomst van het gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me leuk om het fff te hebben over de toekomst van het gamen.
Zelf denk dat er drie stromingen ontstaan.

1) sociaal Gaming
Het met vrienden spelen, voor consoles. Weinig competitief en professioneel.
Echter tonen mensen weinig interesse in PC games.

2) sport gaming
Mensen die van gamen een sport maken en hun PC (consoles not done) als wapen zien. Daarom besteden ze elke euro aan het verbeteren van hun game. Natuurlijk zijn deze mensen te vinden op LAN’s

3)MMO gaming
Mensen die bij één game blijven en hier alle ins- and- outs van weten. Ze spelen en interesseren zich weinig voor ander soort games alleen als het in hun interesse ligt.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
je mist er 1
4) fanatiek gamen.
Mensen die op Lans komen en ook snelle pc's hebben en het voor de fun doen maar ook beetje competatief (clan verband)

daar val ik onder namelijk.. ik zie het niet als sport. maar ik hou wel van een wedstrijdje..

Bier, Whiskey en Metal!!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

4) sociaal online gaming
Het spelen van games online vanachter een pc of console. Denk aan een gigantische online 3d wereld waarin je vrij kunt rondlopen praten met anderen en alles kunt doen wat je wilt. Het maakt hiervoor niet meer uit waar je zit achter je eigen pc in een internetcafé of achter een console je gegevens ('je online leven') worden online opgeslagen. Deze 3d wereld is actief en blijft steeds veranderen. Het is mogelijk om te communiceren doormiddel van gewone taal en iconen (gebarentaal) zodat je ook kan communiceren met bijvoorbeeld uit Japan/China die geen engels spreekt. Het doel van het spel is vrij sim-pel zorg dat je een leven opbouwd dit doe je door geld te verdienen een soort sim dus maar je kan er ook voor kiezen om lekker niks te doen een een beetje te chatten met andere 'luie' mensen.
Ik denk dat we over 5/7 jaar wel gerealiseerd kan worden. En dat het door de hoge verslavende factor best wel groot kan worden indien het op de juiste manier gebracht wordt.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ik wil best gamen, maar dan moet je altijd weer een nieuwe computer hebben om de nieuwste games te kunnen spelen. Alles wat je nu koopt is volgend jaar weer niks waard qua

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Outerspace

Outerspace

ik wil best gamen, maar dan moet je altijd weer een nieuwe computer hebben om de nieuwste games te kunnen spelen. Alles wat je nu koopt is volgend jaar weer niks waard qua games

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

beetje raar topic, als je zegt toekomst van het gamen, en ik mag zelf iets invullen:
ik merk tegenwoordig al heel erg dat allen richting de consoles verplaatst, weinig spellen komen er tegenwoordig nog voor de pc, voor de xbox ps2 en gc des te meer. het is ook zo dat de makers van de consoles zich nu pas bezig gaan houden met het online gebeuren. ik denk dat de boel zich dan toch het meest richting het mmo gaming.
owja: de verplaatsing van de pc games naar de consoles zal ook komen doordat de console spellen nauwelijks voor een leek te copieren of de downloaden zijn, waardoor er daar veel meer geld ligt voor spelletjes fabriekanten. bovendien is een console in vergelijking tot een degelijke game pc een stuk goedkoper. ik vind het jammer dat het zo gaat want op een console iser een stuk minder mogelijk..

• Outerspace

Outerspace

ik wil best gamen, maar dan moet je altijd weer een nieuwe computer hebben om de nieuwste games te kunnen spelen. Alles wat je nu koopt is volgend jaar weer niks waard

• Outerspace

Outerspace

ik wil best gamen, maar dan moet je altijd weer een nieuwe computer hebben om de nieuwste games te kunnen spelen. Alles wat je nu koopt is volgend jaar weer niks waard qua games

Verwijderd

OUTerspace schreef op 14 January 2003 @ 11:20:
dubbelpost? of woordje vergeten 8)7
maar ik ben het niet met je eens, ik heb heel lang plezier gehad van in 1998 mn p2-350 met eerst riva tnt en daarna een ati rage pro, waar ik toch zeker langer mee heb gedaan dan 1 jaar en toch wel alle mooie games heb gespeeld. daarna een athlontb 1gig met gf2pro en die heb ik 1,5 jaar gebruikt, later wel de proc vervangen voor een 1700xp omdat de ander overleed, maar ik kon er nog wel alle games prima mee spelen.

Verwijderd

Leuk om te zien dat iemand weer eens een Reply button heeft gevonden en deze dan 4x per topic gaat gebruiken :) *Minimaal*

[Ontopic]
Zelf denk ik dat het Gamen toch altijd voor het plezier zal blijven, hoe kun je gamen als sport hebben als je er geen plezier in hebt? niet dus... Lijkt mij logisch dat iedereen gamed voor het plezier en niet voor prijzen of andere games die er te winnen zijn... >:)

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Super Snackman

Snekgek

Ik zie gamen ook niet als sport komen ofzow op die manier.

Toch zag ik laatst een hele mooi film (Geen idee meer hoe die heette), waarin mensen via een poort ingeplugd werden in een spel. En dan leefden ze dus ook echt in dat spel. Een stapje verder nog dan Virtual Reality. Als DAT de toekomst is. (alhoewel wie zou er een RS-232 plug op z'n rug laten zetten?)

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

Ik zie me zelf als een gamer. Console,pc,clans,fun. Geen lans.

offtopic:
quatro post :X

• LordMithril
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:30:
Ik zie me zelf als een gamer. Console,pc,clans,fun. Geen lans.

offtopic:
quatro post :X
1 console 10+ games
1 pc 150+ games waarvan 130+ legaal

ik speel veel Singleplayer games (adventures, rpg's, FPS) maar ook online in clan verband. en ja ik kom ook op lans (zie sig)

dus ik denk dat ik ook wel onder gamer val ;)

[ Voor 7% gewijzigd door LordMithril op 14-01-2003 11:33 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Super Snackman schreef op 14 januari 2003 @ 11:30:
Ik zie gamen ook niet als sport komen ofzow op die manier.

Toch zag ik laatst een hele mooi film (Geen idee meer hoe die heette), waarin mensen via een poort ingeplugd werden in een spel. En dan leefden ze dus ook echt in dat spel. Een stapje verder nog dan Virtual Reality. Als DAT de toekomst is. (alhoewel wie zou er een RS-232 plug op z'n rug laten zetten?)
Avalon van de regiseur van Ghost in the Shell misschien?

• LordMithril
extizence ofzo.. wel coole film..
het einde is erg vaag :D

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Photorealistische games?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:01:
Het lijkt me leuk om het fff te hebben over de toekomst van het gamen.
Zelf denk dat er drie stromingen ontstaan.

1) sociaal Gaming
Het met vrienden spelen, voor consoles. Weinig competitief en professioneel.
Echter tonen mensen weinig interesse in PC games.
Waarom weinig interresse in PC games :?
Ik heb een PC en een console en ja momenteel zit ik meer achter mijn console dan achter mijn PC maar dat komt omdat er op het moment minder PC spellen zijn die mij interreseren en dat heeft meer te maken met de PC markt dan met het feit dat ik een console heb.
Zodra FF XI (dat was toch de online versie :?) op de PC komt ga ik die echt wel spelen ook als dat inhoud dat ik mijn PC daarvoor moet upgraden
Met FF XI word het zelfs mogelijk om op de PC tegen iemand op de PS2 te spelen :P en ik denk dat dat wel bij meer games gaat komen
En spelen op een (mini) lan valt imo ook onder social gaming
2) sport gaming
Mensen die van gamen een sport maken en hun PC (consoles not done) als wapen zien. Daarom besteden ze elke euro aan het verbeteren van hun game. Natuurlijk zijn deze mensen te vinden op LAN's
Why consoles not done :?
Juist in de toekomst komen de consoles daar mee
Denk maar bijv aan Xbox live en Unreal Championship of Ghost Reacon
Reken maar dat daar in de toekomst flink gestreden gaat worden en het voordeel van consoles is juist dat het cheaten moeilijker gemaakt is en dat op wedstrijden iedereen precies gelijk is
3)MMO gaming
Mensen die bij één game blijven en hier alle ins- and- outs van weten. Ze spelen en interesseren zich weinig voor ander soort games alleen als het in hun interesse ligt.
Ik denk dat dat redelijk overeen komt met de mensen die het voor de sport doen
Dat zijn meestal mensen die of alleen maar RTS of FPS doen en daar dan juist alles vanaf weten

Verwijderd

Ik ben echt een social gamer, maar alleen op de PC.....

Internet gaming is toch een beetje de kant waar ik in ieder geval het meest in geintresseerd ben.

Het idee van inpluggen in een game lijkt me wel wat, maar dan aub zonder rampant AI's ;)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 19:51
5) sicko gaming
mensen die 1 game of 1 reeks spelen en daarvoor editen/modden/levelen/modelen/texturen etc

im a proud member of this one 8)

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 13:40

nihitsia

The Banana goes on always on

Ik denk persoonlijk dat de pc als gamemiddel wel zal gaan verdwijnen. Te duur in vergelijking met consoles. De verschillende consoles zullen versmelten denk ik, zodat je over het internet met een Nintendo gamecircle (ik denk maar aan de toekomst) ook kunt spelen tegen de Z-Box.:)

Gamebak Specs

Verwijderd

nihitsia schreef op 14 January 2003 @ 12:44:
Ik denk persoonlijk dat de pc als gamemiddel wel zal gaan verdwijnen. Te duur in vergelijking met consoles. De verschillende consoles zullen versmelten denk ik, zodat je over het internet met een Nintendo gamecircle (ik denk maar aan de toekomst) ook kunt spelen tegen de Z-Box.:)
Nee de PC blijft bestaan maar word steeds meer in de n3rd positie gedrukt net zoals vroeger.
Alleen de (echte) hardcore gamer blijft zijn comp elke 2 mnd up-daten en vind het niet erg om uren met patches en drivers bezig te zijn
De gewone consument is dat snel zat

Plus een console is gewoon makkelijker en goedkoper en zal daardoor steeds populairder worden, zeker met de komende on-line mogelijkheden voor de verschillende consoles.

Ik denk ook dat bepaalde games samenwerken tussen de verschillende consoles bijv een MMORPG die op 2 of meerdere consoles komt en dezelfde wereld gebruikt maar dit blijft toch eerder uitzondering dan regel

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

nihitsia schreef op 14 January 2003 @ 12:44:
Er zullen altijd mensen blijven die zullen ontwikkelen voor de pc een paar jaar geleden riep men ook al van de spelcomputers de pc zou gaan verdrijven dat was ten tijde van de de SNES en de Megadrive en je wel tot hoever die voorspellingen uitgekomen zijn:)

Verwijderd

DarK_M schreef op 14 January 2003 @ 13:06:
[...]

Er zullen altijd mensen blijven die zullen ontwikkelen voor de pc een paar jaar geleden riep men ook al van de spelcomputers de pc zou gaan verdrijven dat was ten tijde van de de SNES en de Megadrive en je wel tot hoever die voorspellingen uitgekomen zijn:)
De SNES is al 10-15 jaar geleden hoor, niet "een paar" en fyi: de PC gamesmarkt was toen vele, vele, VELE malen kleiner dan de SNES en Megadrive markt, juist de afgelopen 10 jaar is de PC gamesmarkt explosief gestegen, en de laatste twee jaar weer aan het dalen. Maar goed, feit is dat nu gaming meer mainstream is, de massa bepaalt. Dus zal PC gaming het zwaar gaan krijgen.

Verwijderd

De pc zal wel gebruikt blijven worden voor games. Het lijkt me logischer dat de consoles verdwijnen met het oog op de xbox. Heeft een hdisk, internet verbinding, linux kan erop (mmmm, lijkt verdomde veel op een pc). Als alle consoles die kant op gaan kunnen ze beter pc spellen gaan maken, kan je meer mensen bereiken :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 13:17:
De pc zal wel gebruikt blijven worden voor games. Het lijkt me logischer dat de consoles verdwijnen met het oog op de xbox. Heeft een hdisk, internet verbinding, linux kan erop (mmmm, lijkt verdomde veel op een pc). Als alle consoles die kant op gaan kunnen ze beter pc spellen gaan maken, kan je meer mensen bereiken :9
Of er nu een harddisk inzit of niet, het blijft een console, aanzetten en spelen (groter publiek), met vaste hardware (lagere ontwikkelingskosten) en een hogere drempel voor illegaal kopieren (meer winst uit verkopen). Nou, als je dan zou moeten zeggen of PC zal blijven dalen, of dat consoles gaan verdwijnen...wat denk je dan zelf :? Daarbij is de tendens al lang zichtbaar, spellen komen exclusief (of veel eerder) uit op consoles, ik noem een GTA3, Vice City, THPS3 en THPS4, HALO, Metal Gear Solid 1&2 enz. Het aantal consolespellen is stijgende, het aantal PC spellen is dalende (laatste E3 was de verhouding 70% vs 30%).

Natuurlijk zou de PC als gamesplatform best weer kunnen stijgen, maar ik zou er geen goede reden voor kunnen bedenken.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
6) Pro's
Spelers die onder contract staan bij een clan 8)

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 13:15:
De SNES is al 10-15 jaar geleden hoor, niet "een paar" en fyi: de PC gamesmarkt was toen vele, vele, VELE malen kleiner dan de SNES en Megadrive markt, juist de afgelopen 10 jaar is de PC gamesmarkt explosief gestegen, en de laatste twee jaar weer aan het dalen. Maar goed, feit is dat nu gaming meer mainstream is, de massa bepaalt. Dus zal PC gaming het zwaar gaan krijgen.
Dat is slecht een manier van interpretatie bij mij is een paar jaar rond de 10 en bij jou misschien rond de 2/3 :) maargoed dat is niet echt belangrijk.

Waar het om gaat is dat het toen ook niet uitgekomen is en ik denk dat het nu ook niet uit zal komen. Ookal zal het misschien wel wat minder worden maar er zullen altijd wel pc games gemaakt worden, Vooral door de mogelijkheden die de pc bied denk aan multiplayer in principe iedere pc zit aangesloten op een internetverbinding en hebben dus al een netwerk terwijl je bijvoorbeeld bij een console nog een modem moet aanschaffen of je moet nog weer extra betalen voordat je verbinding mag maken met het netwerk.

Verwijderd

DarK_M schreef op 14 January 2003 @ 14:58:
[...]

Dat is slecht een manier van interpretatie bij mij is een paar jaar rond de 10 en bij jou misschien rond de 2/3 :) maargoed dat is niet echt belangrijk.

Waar het om gaat is dat het toen ook niet uitgekomen is en ik denk dat het nu ook niet uit zal komen. Ookal zal het misschien wel wat minder worden maar er zullen altijd wel pc games gemaakt worden, Vooral door de mogelijkheden die de pc bied denk aan multiplayer in principe iedere pc zit aangesloten op een internetverbinding en hebben dus al een netwerk terwijl je bijvoorbeeld bij een console nog een modem moet aanschaffen of je moet nog weer extra betalen voordat je verbinding mag maken met het netwerk.
Hoe oud ben je wel niet :? 8)7 :+
Als een paar jaar voor jou al een decenium is

PC games zal altijd blijven maar het word steeds en steeds minder en dat kan je nu al zien
Noem bijv maar eens 3 titels voor de PC die origineel zijn
Zover ik weet zijn die er bijna niet meer terwijl ze op de consoles nog wel blijven komen, Super monkey ball, Blinx, Stuntman (of ze goed zijn is punt 2 maar men durft er iig nog in te investeren)
De PC word langzaam maar zeker steeds meer het platform voor de ports en simple (lees onoriginele) games en hoe langer dat door blijft gaan hoe meer de interresse in de PC blijft zakken.
Mensen willen geen honderden euro's betalen om hun systeem te upgraden zodat ze UT2009 of Doom27½ te spelen.
Nu nog wel hoor maar dat word ook al steeds minder.
Zeker als de PC gamers van nu ouder worden en een vriendin krijgen (of kinderen :X) dan hebben ze geen tijd meer om uren achter de PC te zitten en dan word zo'n ding ook steeds duurder want hij blijft evensnel verouderen.

Een console koop je voor ± 500€ (bij lanchering + 1 extra controller heb het nu over de nieuwe generatie al) en dan kan je er als het goed is 5 a 6 jr mee vooruit.
Als je nu een PC koopt voor 3000€ begin je je over 2 jr al te irriteren dat je PC op sommige punten te traag word

De reden waarom de PC blijft bestaan is omdat je meerdere dingen met je PC kan doen en daar blijft de PC altijd bestaan en doordat de PC zo een grote userbase heeft blijven er games komen maar volgens mij worden dat er alleen maar minder

• Dark_M
  • Niet online

Dark_M

DKM

Eh als je een paar bekijkt als 2/3 jaar dan ben ik 18 als je een paar bekijkt als 10 dan ben ik ongeveer 54 :p
Zeker als de PC gamers van nu ouder worden en een vriendin krijgen (of kinderen ) dan hebben ze geen tijd meer om uren achter de PC te zitten en dan word zo'n ding ook steeds duurder want hij blijft evensnel verouderen.
Ehhhh ja okay dat zijn de huidige gamers 18/22 gaan natuurlijk op den duur wel minder gamen maargoed die worden wel vervangen door de jongere gamers oftwel alles schuift gewoon op.

En je moet ook niet in één keer een complete pc kopen je moet gewoon af en toe eens wat onderdelen gaan vervangen :) maar dan nog strijk je bedrag uit over een langere periode
Maargoed dit is meer een discussie over de voor- en nadelen over van een pc of console.

• LordMithril
DarK_M schreef op 14 januari 2003 @ 15:31:
Eh als je een paar bekijkt als 2/3 jaar dan ben ik 18 als je een paar bekijkt als 10 dan ben ik ongeveer 54 :p

[...]

Ehhhh ja okay dat zijn de huidige gamers 18/22 gaan natuurlijk op den duur wel minder gamen maargoed die worden wel vervangen door de jongere gamers oftwel alles schuift gewoon op.

En je moet ook niet in één keer een complete pc kopen je moet gewoon af en toe eens wat onderdelen gaan vervangen :) maar dan nog strijk je bedrag uit over een langere periode
Maargoed dit is meer een discussie over de voor- en nadelen over van een pc of console.
ja idd alles schuift op..
maar kijk jij eens naar de volgende generatie "gamers"
die zijn nu ? wat? 10 jaar ofzo? en kijk eens wat ze thuis hebben staan..
al kijk je nu naar 14 jarige hebben mischien iets meer een pc maar nogsteeds weinig.

ik vind het wel erg jammer dat alles nu console word.
maar 1 type game moeten ze op de pc houden.. FPS. ik kan me niet voorstellen dat je de zelfde skills kan krijgen op de console als op de pc..

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

DarK_M schreef op 14 januari 2003 @ 15:31:

De oudere gamers die blijven gamen en zullen daarvoor eerder een console kopen
Dat probeer ik hiermee te zeggen.

Als de verhoudig PC/console over de 12 t/m 22 Jarige hetzelfde blijft en de ouderen overstappen op de console dan worden er relatief steeds minder PC's verkocht en dus ook steeds minder games en daardoor zal de PC het verliezen
Lord_Mithril schreef op 14 januari 2003 @ 15:35:
[...]

ja idd alles schuift op..
maar kijk jij eens naar de volgende generatie "gamers"
die zijn nu ? wat? 10 jaar ofzo? en kijk eens wat ze thuis hebben staan..
al kijk je nu naar 14 jarige hebben mischien iets meer een pc maar nogsteeds weinig.

ik vind het wel erg jammer dat alles nu console word.
maar 1 type game moeten ze op de pc houden.. FPS. ik kan me niet voorstellen dat je de zelfde skills kan krijgen op de console als op de pc..
Tuurlijk kan dat wel maar dan moet er gewoon een toetsenbord en een muis voor de console komen 8)7

• LordMithril
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 15:55:
[...]

De oudere gamers die blijven gamen en zullen daarvoor eerder een console kopen
Dat probeer ik hiermee te zeggen.

Als de verhoudig PC/console over de 12 t/m 22 Jarige hetzelfde blijft en de ouderen overstappen op de console dan worden er relatief steeds minder PC's verkocht en dus ook steeds minder games en daardoor zal de PC het verliezen

[...]

Tuurlijk kan dat wel maar dan moet er gewoon een toetsenbord en een muis voor de console komen 8)7
wat krijg je dan? dan zit je met een Tv op een tafel met daarvoor een toetsenbord en muis en naast je staat je console.. 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

• marko77
  • Laatst online: 06-05-2025
naar mijn mening rulen consoles gewoon over pc's, een pc kan misschien een mooier spel hebben, maar de kosten die je maakt (grafische kaart gehuegen etc.) zijn veel hoger. plus dat de controllers gewoon beter zijn.

Mijn rig

• LordMithril
marko77 schreef op 14 January 2003 @ 16:04:
naar mijn mening rulen consoles gewoon over pc's, een pc kan misschien een mooier spel hebben, maar de kosten die je maakt (grafische kaart gehuegen etc.) zijn veel hoger. plus dat de controllers gewoon beter zijn.
ok jij Unreal Tournament/chapionship tegen mij?
jij controller ik keybord + muis >:)

er zijn btw wel meer genres die betere controls hebben op de pc.
adventures, RTS, RPG (baldurs gate like)

qua prijs heb je gelijk ja.. ik had van mn videokaart 2 consoles kunnen kopen :D

[ Voor 23% gewijzigd door LordMithril op 14-01-2003 16:08 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Lord_Mithril schreef op 14 January 2003 @ 16:01:
[...]

wat krijg je dan? dan zit je met een Tv op een tafel met daarvoor een toetsenbord en muis en naast je staat je console.. 8)7
Ik heb het wel eens gedaan maar dan was het een PC met muis + toetsenbord + beamer :P was wel eens leuk om te proberen :P maar werkte idd niet optimaal :/
marko77 schreef op 14 January 2003 @ 16:04:
Maakt mij niet beter is, het gaat mij om waar ik meer lol mee heb en wat het me waard is.
Als ik geld over zou hebben dan zou ik beide kopen (console + PC)
Deze discussie gaat niet over welke het beste is maar wat je verwacht hoe het in de toekomst met gamen zal gaan

• Hahn
  • Nu online
marko77 schreef op 14 januari 2003 @ 16:04:
Een computer is dan ook niet alleen maar bedoelt voor gamen. Dat je het er op kan doen is een extra, net zoals DVD kijken op je PS2/Xbox :)
Alleen kan je op je PC nog veel meer. Dat de PC meer kost klopt natuurlijk wel, maar je moet wel wat voor je hobby over hebben. En PC games kosten toch wel minder dan console games en dan bedoel ik niet dat je ze kan kopieren.
Dat de pc geen goede controllers heeft is onzin. Er zijn genoeg gamepads, muizen, toetsenborden, stuurtjes, joysticks en ga zo maar door gemaakt om voor iedereen een goede controller te hebben. En daarbij komt nog dat veel PC games ook echt op de PC thuis horen en dus goed te besturen zijn met muis en toetsenbord (bijvoorbeeld schietspellen en RTS/RPG).

The devil is in the details.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 15:35
wat een onzintopic, net of er al niet genoeg gediscussieerd over is. Net of je niet sociaal kan gamen zonder console. Kortom, een loze discussie, die strax nog eens uit zal monden in een flamewar tussen consolegamers en PCgamers.

Verwijderd

RaVeNgEr schreef op 14 januari 2003 @ 17:01:
wat een onzintopic, net of er al niet genoeg gediscussieerd over is. Net of je niet sociaal kan gamen zonder console. Kortom, een loze discussie, die strax nog eens uit zal monden in een flamewar tussen consolegamers en PCgamers.
Dat proberen we dus te voorkomen...ik zeg ook nergens wat ik beter vind of wat in mijn visie beter IS. Ik zeg alleen dat ik voorzie dat PC gaming verder zal afnemen, of in elk geval het percentage PC spellen zal afnemen in de toekomst. Dan laat ik in het midden wat ik beter vind, ik zie het alleen gebeuren (ook nu al).

• LordMithril
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 18:06:
[...]

Dat proberen we dus te voorkomen...ik zeg ook nergens wat ik beter vind of wat in mijn visie beter IS. Ik zeg alleen dat ik voorzie dat PC gaming verder zal afnemen, of in elk geval het percentage PC spellen zal afnemen in de toekomst. Dan laat ik in het midden wat ik beter vind, ik zie het alleen gebeuren (ook nu al).
als dat gebeurd, laten we hopen dat de kwaliteit van de pc games dan omhoog gaat.

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1