Toon posts:

www 2 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik www2.onzewebsite.com intik dan kan ik er niet opkomen vanaf me werk.
Vanaf thuis lukt dit wel. www.onzewebsite.com gaat gewoon goed. Ligt dit aan
mijn lokale instellingen? www2.onzewebiste.com is een copie i.v.m. overgaan naar
een ander hosting systeem bij onze provider.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maybe wordt dat gebockt door de firewall van je werk :?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
sites bestaan gewoon niet. pingen lukt ook niet

Verwijderd

als je nou het goede adres geeft kunnen we even kijken ( neem aan dat www.onzewebsite.com niet het adres is :? )

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laat me raden... Je zit bij IAE???
Bij ons werkte opeens alleen nog maar de www2 en niet de www. Nou, dan word je bedankt zeg... Klanten allemaal foetsie...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Zijn website noemt waarschijnlijk niet onzewebsite :+

idd zoals al vermeld - heb je een rechtstreekse internet verbinding op je werk ?
Hoogstwaarcshijnlijk ga je via een proxy, die deze subdomain blocked.

Verwijderd

Topicstarter
Rody schreef op 14 January 2003 @ 10:49:
had even andere namen gebruikt maar maakt idd toch niet uit of ik ze wel laat zien.
Dit zijn de domeinen:

www.noblis.com
www2.noblis.com

en ligt niet aan een firewall want www.noblis.com doet het wel gewoon alleen www2.noblis.com niet. Wel vanuit elke andere locatie behalve die van me werk.
www.noblis.com staat niet hier gehost maar bij onze provider, is alleen wel een link gemaakt naar onze eigen webserver hier maar dat is alleen voor intern netwerk. Dus bijvoorbeeld: sjaak.noblis.com <-- kan je alleen vanaf binnen netwerk bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op 14 januari 2003 @ 10:57:
Laat me raden... Je zit bij IAE???
Bij ons werkte opeens alleen nog maar de www2 en niet de www. Nou, dan word je bedankt zeg... Klanten allemaal foetsie...
dat is zeker niet leuk!

Ik zit niet bij IAE, zit bij ViaNetworks maar ben er niet echt tevreden over! dat terzijde ;)

Verwijderd

dus dan is vraag 2, hoe zit het met jullie proxy?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 10:59:
[...]

had even andere namen gebruikt maar maakt idd toch niet uit of ik ze wel laat zien.
Dit zijn de domeinen:

www.noblis.com
www2.noblis.com

www.nobilis.com = 212.61.14.37
www2.nobilis.com = 212.61.15.132

Ik denk zomaar dat de proxy/firewall/ISP waar jullie verbinding op werk mee werkt, nog niet in de gaten heeft dat deze DNS record bestaat c.q. geupdate is.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 11:02:
[...]

dat is zeker niet leuk!

Ik zit niet bij IAE, zit bij ViaNetworks maar ben er niet echt tevreden over! dat terzijde ;)
IAE = VIANETWORKS = IAE.... :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, is idd wel VIANETWORKS!

Had ik nog niet naar gekeken en heb vandaag een meeltje gestuurd dat ik wil opzouten bij die provider...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus om dat jou eigen provider naar alle waarschijnlijkheid een DNS wijziging (nog) niet heeft doorgevoerd ga je bij je hoster weg ?

Goede argumentatie :Y)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 14 January 2003 @ 11:30:
Dus om dat jou eigen provider naar alle waarschijnlijkheid een DNS wijziging (nog) niet heeft doorgevoerd ga je bij je hoster weg ?

Als ik om zown klein dingetje weg zou gaan bij me provider dan ben ik een beetje 8)7

Zijn al sinds het begin problemen met hun en er zijn nog 2 andere websites van ons en die draaien al bij een andere provider en is het wel handig die 3e daar ook heen te krijgen. 8)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Koffie schreef op 14 januari 2003 @ 11:30:

Die "Hoster"/"Provider" komt zelf met een mailtje <kan het zo snel niet meer vinden> dat ze om gaan schakelen naar een andere webserver. Dus ze maken van hun probleem ons probleem... Natuurlijk is dat een reden om op te stappen...

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.

DNS --> <server> --> Forward Lookup Zone --> noblis.com --> add new host --> www2.noblis.com --> ip=212.61.15.132

DONE! Dus lag niet aan hun, maar wil toch naar andere provider :)

Verwijderd

Topicstarter
Die "Hoster"/"Provider" komt zelf met een mailtje <kan het zo snel niet meer vinden> dat ze om gaan schakelen naar een andere webserver. Dus ze maken van hun probleem ons probleem... Natuurlijk is dat een reden om op te stappen...
Ja, en degene die je dan te spreken krijgt erover die snapt de ballen van waar het over gaat.
Pagina: 1