Toon posts:

[OC] Italianen kunnen het ook

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pctuner.net/as...articolo.asp?PAG=1&ID=202

4 x 480 watt voeding
3 x 226 watt peltier
500 liter ijswater
2 radiatoren
voltmod
veel handgemaakt koperen spul
veel schuimrubber

Nice :)

omega kon deze nog niet vinden

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Rare jongens die italianen 8)7

_/-\o_

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 16:49
Geweldig gedaan! Die voedingen zijn leuk aan elkaar gemaakt!! :D

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Erg leuk projectje, maar dat kan beter, 4 peltiers!!!! :D

Verwijderd

ze hebben zelfs filmpjes...

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
OMG een 2.65 Volt V-Core jammer dat ze dat niet getest hebben maar dan zou de XP 0.13 wel overleden zijn :P maar mischien wel ff 3.3 GHz kunnen booten :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Wow, waar kan je hem kopen die waterkoeler? :9~

Inderdaad indrukwekkend, eens iets anders dan de standaard Prometeia setjes... :X

Edit:

Ik lees nu pas dat ze geen tijd hadden om de EPoX 8RDA+ te testen, dat is echt jammer :'(, had z'n limiet wel willen weten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 11:42 ]

Verwijderd

Wel een beetje slechte 3,3V lijn B)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~edwin83/plaatjes/2938.jpg

Maar toch :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 11:36:
Wow, waar kan je hem kopen die waterkoeler? :9~

Inderdaad indrukwekkend, eens iets anders dan de standaard Prometeia setjes... :X

Edit:

Ik lees nu pas dat ze geen tijd hadden om de EPoX 8RDA+ te testen, dat is echt jammer :'(, had z'n limiet wel willen weten :)
Kan jij lezen wat er op die site staat :? 8)7

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.net/estasi/Gallery/Large/Foto/31.jpg
:9~
Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.net/estasi/Immagini/alimentatori2.jpg
woei _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 11:54 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics

geld dat ook voor DOC :?

[ Voor 4% gewijzigd door Maarten op 14-01-2003 12:05 ]

Verwijderd

Leuk project,

maar ging men niet goedkoper zijn met een Prometia?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:50:
Leuk project,

maar ging men niet goedkoper zijn met een Prometia?

Dubbel :P

En ja .. maar niet zo hoog en lang niet zo leuk :)

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ehm... koelt hij nou met 3 peltiers direct op de processor of maar met 1 peltier op de processor en koelt hij met de andere twee peltiers het water :? :? Wordt ik nie echt wijs uit.. Ik spreek geen italiaans :P En verder een HELE mooie overklok.. Wille Apen-nootjes ook :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

wil ik ook :) , maarja , maybe ooit.. die voedingen aanelkaar:|, ziet er een beetje raar ui.
En het trouwesn ook wel leuk geweest al hadden ze het gewoon helemaal ingebouwt, ik boedle eigelijk dat het er netjes uitziet, met de slangen weg gewerkt enz.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Wehehehe, -12 graden voor een XP 2167mhz naar 3ghz met watercooling + pletiers op een VCore van 2,24 en een P4 2400mhz naar 3428mhz met een vcore van 2,65 , alleen is die helaas op 24 graden :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Ddr Geil 512 MB pc 3500 platinum ultra <-- dit doet het hem ;)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

forza italia, hehe, leipe oc :) (trots op mn 1/8 italiaanse bloed ) :P

Verwijderd

mmm, prometeia zou verder gaan. Maar toch mooi. :)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 20:10

DSK

boeiend...

Mooi gedaan, plaatsen die italiane altijd zoveel pics als ze een beetje overclocken? :)

Blog (Linux-related)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.net/Estasi/Immagini/tripla_fine_test.jpg
Die lui gebruiken wel veel koelpasta zeg :o

En ik hoop niet voor ze dat ze dat ijswater icm radiatoren gebruiken, op die manier zit je alleen maar je ijs te smelten ipv extra te koelen (heb je wel airco :+ )

Ik vraag me af of dat grote blok koper niet een enorme warmte weerstand heeft, alhoewel je daar opzich niet zo er veel van zult merken denk ik.

Met een vcore van 2.65 volt zal zo'n cpu ook niet erg lang leven.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 14 January 2003 @ 17:32:
Ehm... koelt hij nou met 3 peltiers direct op de processor of maar met 1 peltier op de processor en koelt hij met de andere twee peltiers het water :? :? Wordt ik nie echt wijs uit.. Ik spreek geen italiaans :P En verder een HELE mooie overklok.. Wille Apen-nootjes ook :P
peltiers maken een temperatuurs verschil dit ligt ongeveer rond de 60 graden geloof ik
als je de warme kant ongekoeld laat wordt deze gloeiend heet en de kouwe kant niet zo koud... wat je dan doet is de warme kant koelen met waterkoeling zodat je toch een groot temperatuursverschil krijgt... om je proc tot - temperaturen te koelen

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:35
Zo mooi vindt ik die overklok van die P4 niet.
Zoveel spullen en 1Ghz hoger..

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 05:10:
[...]

peltiers maken een temperatuurs verschil dit ligt ongeveer rond de 60 graden geloof ik
als je de warme kant ongekoeld laat wordt deze gloeiend heet en de kouwe kant niet zo koud... wat je dan doet is de warme kant koelen met waterkoeling zodat je toch een groot temperatuursverschil krijgt... om je proc tot - temperaturen te koelen
Ik ken het idee van peltiers.. Wil ik zelf ook gaan maken... maar gebruiken ze nu chilled water of koelen ze met de ene pelt de andere.. en dan de bovenste gekoeld door waterkoeling :?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Wow, errug vet dit. Jammer dat ze peltiers hebben gebruikt en niet iets van extreme phase change. Het verlies met een peltier blijft groot..

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:32:
mmm, prometeia zou verder gaan. Maar toch mooi. :)

Mja maar een standaard kitje is lang zo leuk niet hé :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:09

Epsilon

Voor een uber tweaker heeft hij wel erg veel AS2 aangebracht :)

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Epsilon schreef op 15 January 2003 @ 17:48:
Voor een uber tweaker heeft hij wel erg veel AS2 aangebracht :)
mjah, dat maakt het koelen alleen maar slechter, veel te veel :P

maar, nog steeds zwaar netjes gedaan, alleen vat ik het nut van 3 peltiers nog niet helemaal, bedoel, naar mijn weten past er maar 1 op de cpu :)

Check mijn knowledge base!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Cooliez schreef op 15 januari 2003 @ 18:41:
[...]

mjah, dat maakt het koelen alleen maar slechter, veel te veel :P

maar, nog steeds zwaar netjes gedaan, alleen vat ik het nut van 3 peltiers nog niet helemaal, bedoel, naar mijn weten past er maar 1 op de cpu :)
Als ik 3 peltiers zou hebben zou ik er 1 gebruiken om de processor te koelen, en dan weer 2 om de hete kant van de "processor-peltier" te koelen (peltier geeft immers 2x zoveel hitte af als 'ie zelf gebruikt onder optimale omstandigheden). Het voordeel van zo'n dubbele laag peltiers is dat het temperatuurverschil groter kan zijn. Een peltier kan een temperatuurverschil tussen beide zijden veroorzaken van zo'n 60-65 graden, maar als je 2 lagen op elkaar bouwt is het theoretische temperatuurverschil tussen de hete en de koele kant 2x60=120 graden!

edit: even voor de duidelijkheid, dat heeft die italiaan niet gedaan, maar ik zou het in zijn geval wel hebben gedaan, denk dat je dan nog lagere temps kan halen.

[ Voor 11% gewijzigd door MM op 15-01-2003 19:56 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Jensd schreef op 14 januari 2003 @ 20:35:
Mooi gedaan, plaatsen die italiane altijd zoveel pics als ze een beetje overclocken? :)
Nou, die tweakertjes hier die kunnen er anders ook nog heel wat van.....
Is toch alleen maar beter ?!

En Rocker-Ed als je wilt weten wat er allemaal precies staat vraag maar, ik kan wel perfect Italiaans (heb er 20 jaar geleefd).....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:03 ]

Verwijderd

vette hardware!!!! denk alleen dat als je dat thuis zou willen doen dat je beter met je hele pc naar het tuinhuisje kunt verhuizen!!!!!!!!!! ;) ik zie het gezicht van me moeder al als ik een olievat met water de trap op het slepen ben!!!! 8)7

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Wat gebeurde ookalweer met een P4 boven 1,8V :P

Afbeeldingslocatie: http://www.pctuner.net/Estasi/Immagini/vcore2,65.jpg

8)7

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 20:08:
vette hardware!!!! denk alleen dat als je dat thuis zou willen doen dat je beter met je hele pc naar het tuinhuisje kunt verhuizen!!!!!!!!!! ;) ik zie het gezicht van me moeder al als ik een olievat met water de trap op het slepen ben!!!! 8)7

Eerst slepen, dan vullen :)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 22:30:

[...]

Eerst slepen, dan vullen :)
8) dat is gewoon een bijdehante opmerking op HK niveau.

Maar ik zou willen dat ik mijn cpu'tje op dat niveau krijg. Helaas heb ik er centen niet voor
Pagina: 1