Toon posts:

[win2k] Computer blijft rebooten :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He, sinds gisteren heb ik het vreemde probleem dat m'n computer al voordat ik mezelf inlog ineens opnieuw opstart. Ik heb even in safe mode gekeken, maar dat doet hij heel vaak niet, of hij logt wel in maar doet het dan alsnog niet. Ben wel in het register gekomen en heb gekeken of hij iets vreemds opstart, maar dat is niet zo. Ik heb ook een paar keer opgestart met boot logging en dan komt hij met allerlei errors (veel te maken met smc.exe) die veel gaan over 'Entry Point Not found in the dynamic link library kernell32.dll (en nog 1)'. Op een gegeven moment toen ik windows in safe mode wilde opstarten gaf hij zo'n leuk blauw scherm waarin hij iets over BAD_POOL_CALLER had.
Nu is mijn vraag dus: is m'n windows gewoon naar de kl*te of is het m'n hardeschijf. Heb 3 dagen geleden wel een virus gehad (niet geopend, maar eerst gescand met Norman Antivirus en die gaf aan dat het het virus HLLP.Hantav.A was, maar daarover kan ik niks vinden. In de map waar het virus in stond kwamen wel allemaal bestanden te staan met een rare naam en dezelfde bestandsgrootte, maar ik heb het bestand nieteens geopend, dus dat is wel vreemd) maar die heb ik in safe mode kunnen verwijderen en na een HD scan werd niks meer gevonden.
Please help, want ik helemaal niet meer in windows komen om backups te maken en ik heb dus geen zin om te gaan formatteren :(

Oja, als ik m'n HD scan verwijdert hij ook bepaalde variabelen uit een zgn. Orphan File (:?) zoals winmgm.exe ofzoiets...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 10:25 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Proberen om in veilige modus op te starten en het volgende te doen:

XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?

Start, configuratiescherm, Prestatie en onderhoud, Systeem, Tabblad geavanceerd, optie Opstart en herstelinstellingen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/faq/Systeemfout.jpg

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

virus HLLP.Hantav.A bestaat niet volgens norton, weet je zeker dat je de naam goed heb overgenomen?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 10:37:
virus HLLP.Hantav.A bestaat niet volgens norton, weet je zeker dat je de naam goed heb overgenomen?

Antivirus centra geven niet altijd dezelfde naam aan het zelfde virus ;)
Vaak heeft een virus dus verschillende namen...

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 14 January 2003 @ 10:26:
Proberen om in veilige modus op te starten en het volgende te doen:

[...]
Kijk, dat lukt dus niet :(
Trouwens, heb win2k en geen xp (of maakt dat niet uit?).

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 11:27:
Kijk, dat lukt dus niet :(
Trouwens, heb win2k en geen xp (of maakt dat niet uit?).
Wat lukt er precies niet? Opstarten in veilige modus?

En er staat inderdaad WinXP, maar het geldt ook voor Win2k :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

ik heb hetzelfde probleem, de hierboven genoemde suggestie werkt hier niet

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x00000050 (0xf000ef6f, 0x00000000, 0xbfcb97c4, 0x00000000). Microsoft Windows 2000 [v15.2195]. A dump was saved in: C:\WINNT\Minidump\Mini011403-02.dmp.

en dit staat er uiteindelijk in de error dump.
Is dit windows kapot of kan het een voedingsprobleem zijn?

Akita

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

extra, ik kom wel in windows in safe modus (maar niet in debugging modus, vga modus, bootlogging modus etc) enkel de 3 safe modes.
en hij kapt hem af op het moment dat je normaal het inlogscreen te zien krijgen.

Akita

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, het was dus m'n HD... :(
Heb een nieuwe HD gekocht, 5x geprobeerd win2k opnieuw te installen (hij kon geen bestanden kopieeren ofzow en ik kreeg blauwe schermen). Heb 1 geheugenschijfje eruit gehaald en hij instalde ineens wel goed... Krijg nu m'n GF4 Mx420 niet meer geinstalleerd omdat m'n oude voodoo3 onboard zit (packardbell |:(). Begin me aardig aan dat ding te ergeren O-)
Pagina: 1