Temperatuur van processor, hub, monitor, hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Hallo,

Ik heb een vraagje over de temperatuur van deze 4 dingen. Ik weet wel dat de processor tussen de 20 en 40 graden wel okee gaat, en dat het bij 80 graden echt teveel wordt maar weten jullie ook de temperaturen van wat een monitor, hub en een harde schijf normaal heeft.

Dus ik wil graag de weten wat de gemiddelde temperatuur van deze 3 apparaten is en wanneer ze het begeven. Ik kan het nergens in mijn boeken vinden maar ik zou wel graag een antwoord hebben (dat klopt). Als jullie het antwoord niet zeker weten post het dan niet please.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Nou je harde schijf moet ook wel onder de 40 graden blijven.

Maar eeh je monitor? en je usb hub?? Daar zitten geen temp sensoren op. Dus je kan dat niet meten! Is ook niet echt logisch om te weten hoe warm je monitor/usb hub word!

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Virax
Nou je harde schijf moet ook wel onder de 40 graden blijven.

Maar eeh je monitor? en je usb hub?? Daar zitten geen temp sensoren op. Dus je kan dat niet meten! Is ook niet echt logisch om te weten hoe warm je monitor/usb hub word!
Is ook niet echt logisch, maar ja het moet van school he... Ik kan het nergens vinden dus ik dacht dat jullie het wel wisten. Ik kan me best wel voorstellen als dat je monitor en hub te warm worden dat ze het dan begeven. Dus er moeten vast wel temperatur aantallen beschikbaar zijn van waarop ze normaal werken en waarop ze het begeven. Klinkt opzich niet zo dom toch?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 21:26

charrel

Cortisol4life..

pak de gebruiksaanwijzing en kijk in welke temp ze nog functioneren. Boven die hoogste en onder de laagste temp die daar vermeld staan zal niet goed voor ze zijn dan

Verwijderd

je zou het kunnen testen met een oude brakke monitor natuurlijk wanneer ie stuk gaat als je em in de oven doet, maar ik denk dat een monitor toch wel flink wat zal kunnen hebben zeker wel een graad of 60-70, zolang er maar niets smelt heh :)
ff voelen: monitor +/- 35 graden is tie nu denk ik, en mn hub ook zoiets. lekker om je voeten tegen aan te leggen.
je hdd temps kun je meten met het programmatje speedfan.

Verwijderd

hang aan de achterkant van je monitor (in de gaatjes) een thermometer ofzo.

meet de temp. en voila.

de hub wordt niet warm. Die blijft gewoon op kamertemp. (bij mij dan)

wel uitkijken dat je bij je monitor geen sluiting maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 11:45 ]

• Virax
hehe ja leuk... Als je cooling van je hub het niet doet wordt hij te heet en gaat hij toch stuk lijkt me... Maar goed ik kijk wel even verder :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Huiswerk vragen doen wij niet aan, maak zelf je huiswerk anders leer je het nooit
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.