Toon posts:

[request] ISP, Domain & Region

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen, ik ben op zoek naar zoveel mogelijk ISPs, Domains & Regions

Ik ben namelijk een eigen soort van 'nedstat' aan het maken en voor de database heb ik wat adresjes nodig.

Post gelieve op deze manier:

Domain: c5122183.cable.wanadoo.nl
Region: Castricum, Noord-Holland, Nederland
ISP: Casema, Wanadoo

Alvast onzettend bedankt voor jullie steun ;)

FoX

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 21:58

Qwerty-273

Meukposter

Gewoon zelf wat whoisjes doen ??

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Help !
Ik snap je niet 'whoisjes'? waar kan ik dat vinden?
Als het werkt kunnen we ook meteen dit topic sluiten want dan kom ik er zelf wel uit maar dan wil ik graag van je weten wat het betekent
Hartelijk dank,

FoX

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

whois = who is = wie is
Oftewel een tooltje waarmee je kunt checken op wiens naam een domeinnaam of een IP adres staat (tot voor zover de betreffende whois server die gegevens verstrekt). Of gewoon even een whois doen op www.ripe.net in het geval van een Nederlandse ISP. Soms staan daar ook gegevens bij over in welke regio de IP range actief is.

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Topicstarter
Dank je man ik ga er nu naar opzoek (Y)

FoX

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
RIKZ schreef op 14 januari 2003 @ 09:55:
Gewoon zelf wat whoisjes doen ??
Dit kan wel, maar meestal kan weet je dan niet de regio.

Ik raad je aan om even naar irc.tweakers.net te gaan en daar gewoon bij zoveel mogelijk mensen een whois te doen (/whois <nick>) en dan in een private chat te vragen welke regio ze wonen.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat heel veel providers hun hostnames niet regio gebonden hebben. Bij Xs4all is dat zeker niet zo aangezien je zelf de mogelijkheid heb om het aan te passen. (bij is is het Aiwolf-is-1337.xs4all.nl :P)

Verwijderd

....dit doet me denken aan muziek:

Nada Surf - Popular

:+ 8)7

• Cybje

Cybje

First Post!

[Airwolf] schreef op 14 januari 2003 @ 10:16:
[...]

Ik raad je aan om even naar irc.tweakers.net te gaan en daar gewoon bij zoveel mogelijk mensen een whois te doen (/whois <nick>) en dan in een private chat te vragen welke regio ze wonen.

Je moet er echter wel rekening mee houden dat heel veel providers hun hostnames niet regio gebonden hebben. Bij Xs4all is dat zeker niet zo aangezien je zelf de mogelijkheid heb om het aan te passen. (bij is is het Aiwolf-is-1337.xs4all.nl :P)
Er is nog wel meer whois dan alleen op IRC hoor. Doe maar eens een gewone whois bij RIPE op het IP 62.108.14.1. Staat er als omschrijving A2000/KTV Amsterdam BV Regio Zaanstad. Lijkt me duidelijk welke regio je dan zit ;)
Niet elke provider doet dat geloof ik, maar het is naast de hostname wel iets handigs om te checken. Bijv. @home heeft geloof ik wel altijd de regio in de hostname staan.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[rml][ php/mysql] landen van bezoekers achterhalen[/rml]
hier misschien nog iets aan? kun je ook een hele database downloaden (uit mijn hoofd van Ripe)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 14 januari 2003 @ 10:16:
[...]

Keej ik zit nu op irc.tweakers.net maar wat voor channel moet ik nu joinen?

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
#tweakers.net
#huiskamer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vat dit niet verkeerd op...

Maar je wilt een eigen database gaan maken, zonder dat je enig idee hebt hoe de hostnamen werken en wat je er mee kunt doen? Is het misschien niet verstandig om je daar eerst even wat meer in te verdiepen .... :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Cybje schreef op 14 januari 2003 @ 12:50:
[...]

Er is nog wel meer whois dan alleen op IRC hoor. Doe maar eens een gewone whois bij RIPE op het IP 62.108.14.1. Staat er als omschrijving A2000/KTV Amsterdam BV Regio Zaanstad. Lijkt me duidelijk welke regio je dan zit ;)
Niet elke provider doet dat geloof ik, maar het is naast de hostname wel iets handigs om te checken. Bijv. @home heeft geloof ik wel altijd de regio in de hostname staan.

Alleen jammer dat dat niet meer klopt, A2000 is namelijk over genomen door UPC, en nu kan iedereen in het UPC zo'n IP adres krijgen.
En RIPE geeft dan nog steeds A2000 Zaanstad weer.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Cybje

Cybje

First Post!

dreeke schreef op 14 januari 2003 @ 14:46:
Vat dit niet verkeerd op...

Maar je wilt een eigen database gaan maken, zonder dat je enig idee hebt hoe de hostnamen werken en wat je er mee kunt doen? Is het misschien niet verstandig om je daar eerst even wat meer in te verdiepen .... :)
Sssst ... laat 'm nou eerst veel werk doen en 'm er dan pas achter laten komen dat 't 'm niet lukt ... da's veel grappiger :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 09:58:
Help !
Ik snap je niet 'whoisjes'? waar kan ik dat vinden?

Begin maar niet aan je project. Als je niet weet wat een WHOIS is, zul je nooit een goed netstat script kunnen schrijven...

Hmja, dit is dus vrij basic. En opsomtopics zijn sowieso niet de bedoeling ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.