Toon posts:

[ADSL] Provider Gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een adsl provider dat geschikt is voor een studentenhuis van 20 man. Ik neem aan dat er hier nogal wat studenten rondhangen, dus heeft iemand misschien een oplossing.

[edit]
Search/Faq gebruikt, ik vraag naar persoonlijke ervaringen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 09:25 ]

Verwijderd

Dat kan je allemaal opzoeken in de search en in de Internet en Telefonie Faq. Je moet denk ik gaan denken aan een xs4all powerabo/cistron maxx of ewake of iets in die richting. Tenzij je school zelf internet aanbied :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 09:01 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Allereerst is het wel de vraag of ze een studentenhuis willen aansluiten.
Ik denk dat je daar het beste contact met een provider over kan opnemen, want ik weet dat met kabel internet er wel eens providers zijn die het niet toelaten.

Mocht je dan een provider hebben gevonden denk ik dat je eerst moet bekijken wat voor budget er beschikbaar is.
Ik denk dat het makkelijk is om te gaan kijken naar een 8mbit/512 verbinding als je iedereen in het studentenhuis wil voorzien van internet.

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu op de cistron site en hun maxx abbo ziet er wel interressant uit. En er staat :
DSL is interessant als u:
flink wat tijd doorbrengt met internetten. Surfen gaat met ADSL namelijk tot 120 keer sneller dan bij een normale inbelverbinding.

regelmatig grote bestanden download en programma's zoals Napster of ander peer-to-peer software gebruikt.

online gamer bent; eindelijk een lage ping, of een eigen game server draaien.

een webcam gebruikt.

thuiswerker bent, u kunt nu snel bestanden naar het kantoor versturen en ophalen, dit eventueel op een veilige manier via b.v.b. encryptie/VPN.

met meerdere huisgenoten gelijktijdig online wilt zijn.
MAXX *3 7800 kbps 512 kbps 100 GB € 99,- € 1089,-

Klinkt ideaal, iemand nog andere ideeën.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 09:18 ]

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kijk : hier maares rond.
edit:
Ok maar hierover is wel heel veel te vinden op internet en die link in mijn post. Mijn ervaring (welliswaar met 6 man ipv 20) werkt adsl fast 1.5Mbit / 256 Mbit prima (veel smensen die alleen surfen en weinig downloaden..) Ik denk idd dat voor jou met 20 man toch idd zown 8 Mbit 512 Kbit account het beste is qua kosten en snelheid.

[ Voor 70% gewijzigd door Sumuhtsop op 14-01-2003 10:28 ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Je moet niet zeggen dat het een studentenhuis is. XS4ALL abbo nemen. Daar zijn thuisnetwerken toegestaan. Behalve in studentenhuizen
maar ze ko0men tegenwoordig toch niet zefl installen. (oftewel doe-het-zelf pakket).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Topicstarter
Search heb ik allang gebruikt manneke, ben eerder op zoek naar persoonlijke ervaringen. Als je niks interressant te melden heb, zeg dan gewoon niks. Airwolf.....ty!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Np.

Maar voordat je het besteld moet je ook wel gaan nadenken op welke manier je internet gaat verdelen. Ik zou namelijk zeker met bandwith control gaan werken.
Je heb namelijk 20man in dat huis, als er 1tje met zijn/haar volle snelheid gaat uploaden dan kan de rest bijna niet meer downloaden (adsl = a-syngroon).

Ook zou ik even kijken hoe het nu allemaal is aangesloten, voordat het DHZ pakket er is, aangezien je dan minder problemen heb met de aanleg als het daadwerkelijk binnen is.

Verwijderd

Topicstarter
Bekabeling word niet echt een probleem, we hebben een 24 poorts patchpaneel en een 24 poorts hub tot onze beschikking. Misschien een switch wat mij wat fijner lijkt. Maar dat is achteraf nog te upgraden. Maar je hebt me wel met die bandwith control, zijn daar programma's voor die ik op de server dan kan gaan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bandwith control is waarschijnlijk niet mogelijk als ik al die threads hier lees. Maar ik blijf zoeken.

• Xandrios
  • Laatst online: 20:08
http://arethusa.tweakers.net/~acm/omega/omega

Daar is van de verschillende providers veel te vinden qua ervaringen. Kies daar de beste uit, en bel ze op. Want er zullen er vrij veel zijn die 20 man niet op 1 verbinding willen hangen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.