Ik heb dus een Amd xp 2100+ processor. Als ik zo zit te surfen geeft MBM (motherboard monitor) aan dat mijn processor 58graden is. Maar als ik ga gamen wordt ie al gouw 70-75 graden is dat normaal
.
Verwijderd
dat hangt er maar helemaal vanaf of de waarden in mbm kloppen..zo ja, dan is het wel erg heet...
Ja ik heb hem net nieuwe gekocht samen met het Asus a7v8x moederbord. Er zitten 3fans in 2daarvan draaien op 4500rpm (ook die van me proc) en die ander op 2600. Heb de cooler er al opnieuw opgezet. Zitten geen draden in de weg snap echt niet hoe dat kan

Als je zeker weet dat de processor de core raakt (kun je waarschijnlijk zien door ietsjes op de heatsink te drukken - meer kracht = betere warmteoverdracht), dan moet je even voelen of de heatsink warm is. Als de CPU namelijk zo heet is, kun jij de heatsink niet meer vasthouden.
Tenzij natuurlijk het contact niet goed was, dan zou je de temperatuur moeten zien dalen wanneer je erop drukt.
Kunstig icoon trouwens!
Tenzij natuurlijk het contact niet goed was, dan zou je de temperatuur moeten zien dalen wanneer je erop drukt.
Kunstig icoon trouwens!
Bnet pindle#2913
Ik ben opzich vreselijke noob
. Dus ik vraag dan ook wat de heatsink is.
Ik heb zo'n cooler die ongeveer zo uit ziet:
http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/at01515b.jpg
Ik starte net ook me pc opnieuw op en ging snel naar die bios kijken hoe warm ie was maar daar was ie maar 46 graden. Dus ik weet niet of mbm zo betrouwbaar is.
Ik weet alleen dat er een beveiliging op pc zit dat als ie 75graden er gewoon mee stopt en dat heb ik soms bij het gamen :\
Ik heb zo'n cooler die ongeveer zo uit ziet:
http://www.computer-land.nl/pics/prodinfo/at01515b.jpg
Ik starte net ook me pc opnieuw op en ging snel naar die bios kijken hoe warm ie was maar daar was ie maar 46 graden. Dus ik weet niet of mbm zo betrouwbaar is.
Ik weet alleen dat er een beveiliging op pc zit dat als ie 75graden er gewoon mee stopt en dat heb ik soms bij het gamen :\
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.