[OC] AMD 2000+ op een EPOX 8K3AE

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb dus een UNlocked AMD 2000+ op mijn epox mobo....dus zou je denken lekker overclocken :9 ...niets is minder waar...ik krijg m niet boven de 1,67 Ghz uit :(

wat is nu verstandiger, met een unlockte cpu denk je toch dat je beter met de multiplyer kunt gaan proberen ipv met de fsb...of is het toch beter om de fsb (die nu gewoon op 133 draait) hoger op te schroeven? (en logischerwijs dus ook de voltages...)

en dan nog iets...de cpu wordt gekoeld door een coolermaster koeler, hijs erg stil alleen wordtie bijna 70 graden, met al mijn casefans aan nog bijna 50 graden(stressed) volgens de bios, dit is heel raar want het koelblok zelf wordt helemaal niet heet als je eraan voelt...ik heb dus het idee dat deze meting van het mobo niet klopt...kan dit waar zijn?

ik heb al op de search gezocht....dit leverde geen resultaten op

smile an everlasting smile

Verwijderd

Tlijkt erop dat je processor niet goed is unlocked... 2000+ loopt op 1,67 Ghz.... Gewoon opnieuw laten unlocken,.. en een andere koeler erop... WC misschien ??

Goed,... ik neem nu nog even een kop koffie,... kmoet nog effe door tot morgenvroeg uurtje of 6... :X

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Je zegt het zelf al je proc word heel heet en je cooler niet!
Zou het niet kunnen zijn dat je de cooler er niet goed op hebt zitten?
dun laagje koelprut en cooler er strak op?

over je verhaal van fsb en multiplier kan straks allemaal beter gaan als je proc goed gekoeld is.

ik denk dat daar de fout zit :P

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een hogere fsb is beter dan een hogere multiplier, dan krijg je meer geheugenbandbreedte. Je moet wel zeker zijn dat je geheugen snel genoeg is om op hogere snelheden te draaien

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Het is inderdaad beter PC2700/PC3200 geheugen te nemen, dat kan respectievelijk (minstens) 166/200 MHz aan... Dus flink je FSB opkrikken, en je multiplier naar beneden zodat je proc (bijna) op de originele kloksnelheid loopt. Hou er rekening mee dat de CPU warmer wordt bij een hoger voltage, dus doe dat enkel als je een bepaalde kloksnelheid niet (stabiel) haalt.

En inderdaad, een rijstkorreltje koelpasta (liefst Arctic Silver III) op de core, eventueel uitsmeren met een plastic handschoentje, en koeler erop drukken.

Edit: en dat 'erop drukken' niet letterlijk opnemen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Steve op 14-01-2003 07:51 ]

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Jupiler schreef op 14 januari 2003 @ 07:49:
Het is inderdaad beter PC2700/PC3200 geheugen te nemen, dat kan respectievelijk (minstens) 166/200 MHz aan... Dus flink je FSB opkrikken, en je multiplier naar beneden zodat je proc (bijna) op de originele kloksnelheid loopt. Hou er rekening mee dat de CPU warmer wordt bij een hoger voltage, dus doe dat enkel als je een bepaalde kloksnelheid niet (stabiel) haalt.

En inderdaad, een rijstkorreltje koelpasta (liefst Arctic Silver III) op de core, eventueel uitsmeren met een plastic handschoentje, en koeler erop drukken.

Edit: en dat 'erop drukken' niet letterlijk opnemen ;)
En is dit ook te doen met een 'locked' cpu ?? :?

En wat is zown beetje het maximale wat je uit een 2000 kunt halen met luchtkoeling?

Verwijderd

Use the search luke, use the search. En ook de FAQ is handig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.