[dilemma] nieuw, of repareren?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zit met een dilemma, en ik denk dat jullie telefoonfreaks er wel een advies over kunnen geven wat ik het beste kan doen.

Optie 1:
Ik heb op dit moment een Ericsson T18s. Een redelijk oud modelletje.
Afbeeldingslocatie: http://www.covecolor.pf/gsm%20ericsson%20t18s.jpg
Hij is drie jaar oud, en ik merk dat de batterij nu lui begint te raken. Ik kan hem een hele nacht aan de lader hangen (ong. 11 uur tot 8 uur 's ochtends) en wat krijg ik er voor terug: als ik de volgende dag een smsje binnen krijg, en 1x bel of gebeld word, is de accu leeg. Trilfunctie (a big accu slurper) staat uit.
Daarbij heeft de telefoon nu ook af en toe kuurtjes. Soms knippert het ledje wel, maar is het display uitgevallen. Als ik hem dan uitzet, wil hij de eerste poging daarna niet aan. De tweede poging is alles weer prima. Maar echt fijn is het niet.
De batterij zit ook redelijk los, dus ik dacht erover om een nieuwe batterij te kopen.
Daarbij wil ik zelf, thuis even het foontje losschroeven, kijken of er misschien contactjes loszitten. Hij is al 3 jaar oud, unlocked, ik heb geen garantie meer neem ik aan.

Kosten voor de batterij: € 45,-
Kans dat hij weer helemaal goed werkt (en voor hoe lang?): klein, want ook deze batterij zal na een jaar of 2 lui worden, en ik weet niet of ik die kuren met het display zo thuis kan verhelpen. Misschien springt er wel zoveel uit aan fijngepropte electronica dat hij helemaal niet meer functioneert.

Optie 2:
Ik heb vandaag een hele mooie Philips Fisio 120 gezien.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobil.ru/content/news/524/img_med.jpg
Nieuw, en naar wat ik gelezen heb op internet is het helemaal geen verkeerd telefoontje. Met wat geluk kan ik zelfs mijn eigen nummer houden, aangezien het ook Dutchtone Prepaid is. Helaas heeft het ding geen voicedial, iets dat ik regelmatig gebruik.
Ik ben verzekerd van een nieuwe telefoon, ik verwacht dat hij goed is, zover ik de reviews op die vergelijksite heb gelezen, zijn alleen ringtones moeilijk te krijgen, maar dat is geen direct struikelblok. Garantie, en geen uitvallend display, en een goede batterij.

Kosten: € 70,-
(Eigenlijk € 50 want zou ik hem kopen, dan verkoop ik de SIMkaart daarvan weer).
-> Is daar een beetje vanaf te komen, een nieuw SIM-kaartje met beltegoed?

Jullie hoeven geen beslissing voor me te maken, maar juist als je zelf zo'n situatie hebt meegemaakt, of je kent iemand die de Philips heeft en je kent ook de nadelen van zo'n ding, dan ben ik al een stuk meer geholpen. Ik ben het aan het afwegen, 45 tegen 70 euro (hopelijk 50) en ik moet over een paar dagen beslissen, want (laten we van het ergste uitgaan) de actie loopt tot alle foontjes verkocht zijn en het is nogal een druk bezochte zaak.

Wie kan me een goede anekdote, tip of waarschuwing geven?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Alles goed, maar KOOP GEEN PHILIPS!!!!

Alles beter dan philips, die dingen zijn totaal ONintuitief [de menu's dus].
Opzich prima telefoons, maar de rest SUX aan die dingen, en ik spreek uit ruime ervaring.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Mmm er wordt juist bij deze Philips zo gehamerd op (niet letterlijk) het nieuwe soort menu, met iconen (de Fisio 121 heeft zelfs Extra Big Size iconen) ...
Ik heb op de Ericsson nu gewoon een soort text-carroussel... en dat vind ik makkelijk, maar iconen zullen ook wel voor zich spreken? Of maat Philips echt vreemde onherkenbare iconen?

En zou ik in een winkel als de Megapool e.d. mogen verwachten dat ze de telefoon even aan kunnen doen waar ik bij ben - ik was er vandaag om iets voor zessen, en die jongen kon m alleen ff laten zien terwijl hij uit was, zonder batterij denk ik, ding ook niet opgeladen.
Toch wil ik wel even dat menu zien, en ik wil ook checken of mijn simkaart wel werkt voordat ik straks met een telefoon én een nieuw nummer zit opgescheept.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben niet zo gek op die Philips dingen, maar dat is persoonlijk.

Een tip die ik je wel wil geven is om even met Dutchtone te bellen en te zeggen dat je telefoon stuk is en dat je graag klant wilt blijven en vragen of ze een leuke deal kunnen maken. Ik heb dat een aantal malen bij Vodafone gedaan en dat werkte.

Ik zou zeker geen nieuwe baterij kopen. Die investering is best hoog voor zo'n oude telefoon.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

jant schreef op 14 januari 2003 @ 00:42:
Ik ben niet zo gek op die Philips dingen, maar dat is persoonlijk.

Een tip die ik je wel wil geven is om even met Dutchtone te bellen en te zeggen dat je telefoon stuk is en dat je graag klant wilt blijven en vragen of ze een leuke deal kunnen maken. Ik heb dat een aantal malen bij Vodafone gedaan en dat werkte.

Ik zou zeker geen nieuwe baterij kopen. Die investering is best hoog voor zo'n oude telefoon.
Maar wat ik hieruit begrijp is dat het om een beltegoed telefoon gaat, en dan zijn ze meestal een heel stuk minder happig.

Ceci n'est pas une signature!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Aller eerst, complimentje over je post. (goed onderbouwd etc.) :)

1) Ik weet niet hoe jij zelf een beetje bent, maakt het jou uit of je een nieuwe telefoon heb en een beetje mee kan gaan met de trends etc. ?
2) Of wil jij gewoon een telefoon hebben waarmee je kan bellen en sms'en ?

In geval van het eerste dan zou ik toch gaan denken aan een goedkoop abbonnement, aangezien je dan praktisch niks betaald voor je telefoon en veel meer keus heb tussen de toestellen. Phillips is qua gsm's nou niet echt een grote speler op de markt en je zegt zelf als dat de ringtones toch wel meespelen (ookal is het maar een klein beetje) heb je het toch denk ik meer plezier van als je voor een SonyEricsson, Nokia of Siemens gaat.

In het geval van 2, dan zou ik gewoon een nieuwe batterij kopen. De telefoon die je nu heb is meer dan voldoende om te bellen, gebeld worden en te sms'en.

Review SonyEricsson T68i
Review Nokia 6610
Je zegt zelf dat je graag een menu van een telefoon wil zien, ik raad aan om dan deze 2 reviews even te bekijken je ziet hierbij ook foto's van de menu's. Ik kan je iig vertellen dat bij Nokia de menu structuur naar mijn mening heel duidelijk en ik weet dat het bij alle nokia's hetzelfde is (uit gezonderd pda/7650 gevallen, maar daar hebben we het niet over).

Maar ik denk toch zelf dat je beter wat meer geld uit kan geven.
Als je bijvoorbeeld gaat kiezen voor een pre-paid pakket, dan heb je gewoon veel meer keuze aangezien de toestel voordelen bij pre-paid gewoon praktisch is weggevallen.

Suc6 :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
vehpol schreef op 14 januari 2003 @ 00:49:
[...]

Maar wat ik hieruit begrijp is dat het om een beltegoed telefoon gaat, en dan zijn ze meestal een heel stuk minder happig.
Inderdaad, mijn vriend kon dat toevallig regelen bij Debitel; zij boden het aan;
maar ik krijg dus al fikse korting op die Philips van de winkel...
En ik heb Dutchtone gisteravond gebeld, en ik vertelde van die actie, maar zij wist niks van een Dutchtone aanbieding met die Philips bij die winkel, zoals ik had verwacht.

Want overal waar je dat telefoontje te koop ziet, issie 99 euro, en hier dus 'maar' 69. (Ik heb ooit een foon overgekocht voor 75 gulden, my god, dit is het dubbele :o !)

Ik ga vandaag regelen of ik die Philips eens aan het werk kan zien, desnoods bij andere winkel; ik wil even het menu zien enzo, of het nou echt zo'n hel is. Want bij mn Ericsson doe ik het op dit moment op gevoel...

En hebben Philipsjes doorgaans ook de functie met '2#' dat ie dan naar nummer 2 in het telefoonboek gaat? Niet alle telefoons hebben dat...

Airwolf: Ik ben van het type 2. ;) En daarom vond ik die Philips ook een goed idee omdat hij hier op GoT in topics genoemd wordt bij 'telefoons voor je ouders' omdat ie zo makkelijk is... niks geen franjes frutsels en extra services, gewoon bellen en sms'en.

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Blue op 14-01-2003 08:00 ]

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Dark Blue schreef op 14 January 2003 @ 07:54:
En hebben Philipsjes doorgaans ook de functie met '2#' dat ie dan naar nummer 2 in het telefoonboek gaat? Niet alle telefoons hebben dat...
Iig alle nokia's hebben bij mijn weten een speedial functie.
Hoe dit met andere merken zit weet ik eigenlijk niet.
* Attilla is een beetje Nokia fan. :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Airwolf,

1) Ik wil geen telefoon met abbonnement. Ik heb een SIMkaart, en een nummer, dus ik wil niet veranderen :)

2) Ik vind het prima dat je gek van Nokia's bent, en ik heb persoonlijk ook niks tegen Nokia's zolang het display maar niet kaduuk gaat (ik heb gehoord dat Nokia's daar geweldig in zijn)... Ik hoef niet per se die Philips telefoon, ik zag ergens anders... T for Telecom, die was het - ook wat telefoontjes voor 50 euro, in een aanbiedingskrantje online, maar ik weet zo niet of dat Prepaid was, en ueberhaupt Dutchtone.

Ik ga vanmiddag weer even de stad in, en ik ga eens wat winkels af. Er schijnt hier ook een Dutchtone winkel te zitten, dus als ik zie het wel. Bij een mooie prijs zeg ik gewoon doen, want ik bekijk het zo:
Een batterij is op de lange termijn duurder dan een nieuwe telefoon nu. Ik blijf waarschijnlijk die kuurtjes met m houden, dus misschien vind ik wel een nieuwere Ericsson? (dan ben ik verzekerd van Voicedial en speeddial, ik neem aan dat ze zoiets in nieuwere telefoons voortzetten).

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 22:23
Padron, accu € 45,-?
:: klik ::

Persoonlijk zou is echter toch een nieuwe kopen, zo'n tellie met 2 regeltjes op je scherm ensow is nogal onhandig.
Daarbij komt dat ik ooit een klant gehad heb met hetzelfde toestel die ook binnen een dag leeg was. Nieuwe batterij verkocht, maar dat mocht niet baten (of de klant was achterlijk en heeft niet 3x op- en ontladen ofsow).

Verwijderd

Gewoon een nieuw toestel halen. Tip neem een Siemens.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 12:52:
Gewoon een nieuw toestel halen. Tip neem een Siemens.
Nee, ik heb 1 Siemens gehad (C25 geloof ik) en die zoemde als je aan het praten was. Tweedehandsje, dat wel. Openhalen en zelfs nieuwe antenne van 15 euro mochten niet baten.

Maar, waarom moet ik van jou een Siemens nemen? Wat vind je er handig aan? (ik bedoel dit niet negatief, ik wil graag je mening weten...)

Ik ga vanmiddag weer eens naar een Ericsson op zoek... :) als ik wat beters vind, ga ik weer even online peilen hoe goed die telefoon is. Moeilijk doe ik he! ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb de hele stad afgezocht, maar er was geen betere aanbieding.
Bij The Phonehouse hadden ze niks, bij T for Telecom hadden ze ook niks voor Dutchtone @ the moment, maar hebben ze me wel even een Philips Fisio 120 gedemonstreerd terwijl ie aan was >:) maar niet verkocht, toch vriendelijk bedankt, dude
Daarna ben ik naar de Dutchtone shop gegaan, maar óf hij was uitverkocht, óf ik zou een 3310 van 140 euro moeten kopen. 'Sorry, hij zal ongeveer donderdag weer in de winkel liggen'. zegt die verkoper. 'Nou, dan kan ik u vertellen dat hij op dit moment bij Modern Electronics ligt!' ....
Dus ik ben hem daar gaan kopen, had de laatste (in verpakking uit de vitrine). 8)

Ik moet er erg aan wennen, omdat ik eerst plastic toetsjes had en nu van die gummi rubber dingen, dat veert echt zo erg onder je vingers dat ik nou al kramp heb :P

In de T for Telecom had die gozer ff zelf zijn SIMkaart erin gedaan omdat dat ding geloof ik gelockt was op Ben, daar, en met een paar klikken had ik zijn foon aangemeld bij een SMS-service?! Hij was er niet erg blij mee :o en ik snap ook niet hoe me dat gelukt is, want hier thuis ben ik het nog niet op de telefoon tegengekomen... :? :D

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 14-01-2003 21:08 ]

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14
Dark Blue schreef op 14 January 2003 @ 21:07:
Ik heb de hele stad afgezocht, maar er was geen betere aanbieding.
Bij The Phonehouse hadden ze niks, bij T for Telecom hadden ze ook niks voor Dutchtone @ the moment, maar hebben ze me wel even een Philips Fisio 120 gedemonstreerd terwijl ie aan was >:) maar niet verkocht, toch vriendelijk bedankt, dude
Daarna ben ik naar de Dutchtone shop gegaan, maar óf hij was uitverkocht, óf ik zou een 3310 van 140 euro moeten kopen. 'Sorry, hij zal ongeveer donderdag weer in de winkel liggen'. zegt die verkoper. 'Nou, dan kan ik u vertellen dat hij op dit moment bij Modern Electronics ligt!' ....
Dus ik ben hem daar gaan kopen, had de laatste (in verpakking uit de vitrine). 8)

Ik moet er erg aan wennen, omdat ik eerst plastic toetsjes had en nu van die gummi rubber dingen, dat veert echt zo erg onder je vingers dat ik nou al kramp heb :P

In de T for Telecom had die gozer ff zelf zijn SIMkaart erin gedaan omdat dat ding geloof ik gelockt was op Ben, daar, en met een paar klikken had ik zijn foon aangemeld bij een SMS-service?! Hij was er niet erg blij mee :o en ik snap ook niet hoe me dat gelukt is, want hier thuis ben ik het nog niet op de telefoon tegengekomen... :? :D
Zat waarschijnlijk een extra menu in de SIM.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dark Blue schreef op 14 January 2003 @ 15:09:
Nee, ik heb 1 Siemens gehad (C25 geloof ik) en die zoemde als je aan het praten was. Tweedehandsje, dat wel. Openhalen en zelfs nieuwe antenne van 15 euro mochten niet baten.

Maar, waarom moet ik van jou een Siemens nemen? Wat vind je er handig aan? (ik bedoel dit niet negatief, ik wil graag je mening weten...)

Ik ga vanmiddag weer eens naar een Ericsson op zoek... :) als ik wat beters vind, ga ik weer even online peilen hoe goed die telefoon is. Moeilijk doe ik he! ;)
Siemens heeft absoluut de meest makkelijke menu indeling etc...kwaliteitstelefoontjes zijn het....en de geluidskwaliteit is uitstekend...jij hebt misschien pech gehad met dat tweedehands barrel :P

Over de topicstarter : waarom zo happig op Dutch****? IMHO de slechtste provider van NL en je kan tegenwoordig met prepaid toch ook je nummer houden? Of is dat alleen als je overstapt naar een abbo?

* Glacier is ff in de war en weet het zelf niet meer precies...

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:18

Ginz

Trek Superfly 5 powered

1. Orgineele accu voor de T10/18 is € 34.95 bij SE zelf, ergens anders zal je hem nog moeilijk kunnen vinden.

2. Over het algemeen is Philips het beste (kwalitatief) merk wat er maar bestaat op de mobiele markt. Het woord "software fouten" kennen ze niet bij Philips

3. De Philips Fisio 120 heeft een NiMh accu, niet kopen dus. Koop er een met een Li-ion accu.

4. De Philips Fisio is voor € 89.95 verkrijgbaar bij ik dacht T For Telecom i.c.m. een BEN prepaid. (sim-lock vrij)

5. Heb de Philips Fisio ook ergens voor € 69.95 gezien i.c.m. Dutchtone prepaid.

6. Koop lekker een Nokia 3410, Ericsson R600, Siemens C55 oid en negeer de extra functies....

edit:
Als Nokia nou eens zou gaan kunnen "venture-en" met Philips, dan zal eindelijk de kwaliteit van Nokia eens beter worden.
Maarja, daar zal Nokia te arrogant voor zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 14-01-2003 23:01 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1