Toon posts:

Hercules 3d prophet 2 mx overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze topic al is geweest en ik kon hem ook niet vinden via de search =)

Verleden week heb ik een Hercules 3d prophet 2 mx gekregen. Maar nu weet ik eigenlijk niet of het een OEM versie is of de RETAIL, hoe kom ik hier achter?

En ik zou deze 3d kaart heel graag willen overclocken dus tot hoe ver kan ik gaan met de retail en met een oem kaart zonder dat ik een cooler er opzet? En het overclocken kan toch gewoon via de opties bij beeldscherm enz enz =)

En als ik de kaart zou willen coolen hoe zou ik dat dan moeten doen?
En is er natuurlijk veel winst in snelheid?

Alvast bedankt =)

Verwijderd

Als je hem in een doos hebt gekregen is het de retail, in een zakje is OEM. Overklokken is al zoveel aan bod geweest, het is gewoon een kwestie van uitproberen, als je textures rare kleuren gaan geven is je geheugen te ver overgeklokt.

Verwijderd

Je geforce 2 mx kan zonder koeling tot maximaal 190/190 MHz ,maar met koeling op het blok gemonteerd (pentium koeler vast gekit) kan deze kaart wel tot 240/225 MHz en geeft de Quake 3 Benchmark 58,7 fps in plaats van de standaart 42,8 fps.
Dat lijkt me toch wel een koeler waart.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt
hij draait nu namelijk op 175/166 oem versie dus =|
Zal er binnenkort maar ff een coolertje erop doen =)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff een coolertje erop gezet van een oude 468 en ik heb nu de snelheid op 220/210 gezet. En is dat teveel of kan het nog hoger? de balk hield er namelijk mee op.

Verwijderd

Mijn OEM-versie draait zonder extra koeling op 220/215! Als je de hogere kloksnelheden wilt bereiken kun je je bios flashen met de retail-versie. Heb ik ook gedaan, dan loopt je balk een stuk verder door!Hoe dat moet heeft in een eerdere thread over dit onderwerp gestaan, maar de weg wijst eigenlijk zichzelf.
Suc6!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37

Mex

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:11 schreef gansje het volgende:
Mijn OEM-versie draait zonder extra koeling op 220/215! Als je de hogere kloksnelheden wilt bereiken kun je je bios flashen met de retail-versie. Heb ik ook gedaan, dan loopt je balk een stuk verder door!Hoe dat moet heeft in een eerdere thread over dit onderwerp gestaan, maar de weg wijst eigenlijk zichzelf.
Suc6![/quote]Zou je me die retail bios versie kunnen mailen?? Thanx. schoutenrob@hotmail.com

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

sigloos

• netvor
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2024
Als je wilt weten wat voor 3dpr.2mx je hebt moet je ff op je kaart naar de ramchips kijken: als er TC-7 staat heb je de OEM; bij TC-6 of TC-55 heb je de retail.

Imp

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-05 15:37

504

zie hieronder...

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

Pagina: 1