Toon posts:

5.1 signaal van geluidskaart verwerken op DSP van stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een stereotoren (Sony type STR NX3) die ik zou willen aansluiten op mijn (nog aan te schaffen) 5.1 geluidskaart, om zo het 5.1 signaal van de geluidskaart via de DSP van de stereo te verwerken en via de speakers die hierop aangesloten zijn weer te geven. De stereo heeft geen digitale ingang, alleen analoge(tulp pluggen, 2 links, 2 rechts, 1 center, 1 woofer.
Is dat mogelijk of kan dat alleen maar als je de digitale out van de geluidskaart verbind met de (indien aanwezige) digitale in van je stereo ? Of bestaan er DA- convertors voor ?

Cheerz,
Unforgiven

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

vertel eerst eens wat meer over die versterker..
wilt ie digitale ingangen accepteren?? zo ja..moet et lukken

zo niet.. gaat het niet makkelijk worden..en hoe je dat moet doen.. weet ik niet :X B)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je weten over de versterker ? Er zitten geen digitale ingangen op, als je dat bedoelt.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
ook niet optische (optical) of coax of pakt je kaart die niet

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen audiokaart, ik wil alleen weten of het überhaupt mogelijk is. Ga mijn systeem binnenkort upgraden, en wil dan ook een goeie soundcard halen. Wat bedoel je met coax ? (FYI: Ik ben een leek op audio gebied) Ik heb alleen analoge (cinch) ingangen en een digitale CD-uitgang(waar ik dus nix aan heb.)

• shure-fan
ik denk dat het wel mogelijk is maar dat je dan bij de wat duurdere kaarten moet kijken, vraag anders de verkoper dit. Die kan je vast wel meer vertellen

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor kaarten denk je dan aan ? SB Audigy 2 of iets vergelijkbaars ?

• shure-fan
ja in die buurten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 00:03:
Hi,

Ik heb een stereotoren (Sony type STR NX3) die ik zou willen aansluiten op mijn (nog aan te schaffen) 5.1 geluidskaart, om zo het 5.1 signaal van de geluidskaart via de DSP van de stereo te verwerken en via de speakers die hierop aangesloten zijn weer te geven. De stereo heeft geen digitale ingang, alleen analoge(tulp pluggen, 2 links, 2 rechts, 1 center, 1 woofer.
Ehm je geeft 't zelf al aan? Je hebt op je stereo geen digitale in - dus kan je er ook geen digitale bron op aansluiten.

Als die 5 analoge connectoren wél ingangen zijn kan je wel de analoge uitgangen van een soundkaart aansluiten.
Is dat mogelijk of kan dat alleen maar als je de digitale out van de geluidskaart verbind met de (indien aanwezige) digitale in van je stereo ? Of bestaan er DA- convertors voor ?

Cheerz,
Unforgiven
Kaarten als de Terratec Sixpack, Creative 5.1 Live, audigy 1/2 ed hebben allen discrete analoge 5.1 uitgangen, die je dan op je stereo aan kan sluiten.

Er zijn ook losse decoders, die een digitaal in naar een 5.1 analoog signaal kunnen om zetten, maar ik kan je niet zo 1-2-3 van een linkje voorzien.
Pagina: 1