Toon posts:

superaudio met audigy2 wat te verwachten?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eeb audigy2 gekocht en las toevallig dat ik nu superaudio ceedees kan afspelen. Die PC hangt aan een Linn Majik versterker samen met een Linn Mimik cd speler, speakers Audio P. Virgo. Afspelen van een cd op de pc klinkt duidelijk minder goed dan gewoon op de cd speler. Moet ik nu van super audio wonderen verwachten?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das zowieso geen troep.. Linn

Super Audio CD met een audigy 2??
dat is dus DSD codatie..

eeh.. ik vind het zelf troep.. om even bot te zeggen.. dvd-audio vind ik beter.. maar dat is ieder voor zich

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Audigy2 kan volgens Creatieve DVD-Audio afspelen. Hoe dat in de praktijk in z'n werk moet gaan weet ik niet. DSD streams van een SACD (door velen superieur bevonden aan DVD-Audio ;) ) kunnen niet afgespeeld worden door de Audigy2.

Mijn mening dat SACD heerscht en stukken beter is dan CD Audio. DVD Audio heb ik nooit gehoord dus daar doe ik geen uitspraken over :) .

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
SACD is toch 2ghz in frequentie ofzo? een Audigy 2 gaat niet hogern dan 192 Khz dus dat zal nooit lukken

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Ener-G schreef op 14 januari 2003 @ 00:55:
SACD is toch 2ghz in frequentie ofzo? een Audigy 2 gaat niet hogern dan 192 Khz dus dat zal nooit lukken

Staat er volledig los van.

Het zijn twee volledig verschillende technieken.

Voor zover ik weet zijn er geen pc-sacd spelers en dus zou je al niks hebben aan een geluidskaart met sacd decodering.
En zelfs al waren er sacd spelers voor de pc, dan hadden die een eigen decoder. Net als de standalone spelers alleen analoog uit, om te voorkomen dat sacd door de pc verwerkt kan worden.

Dit topic is gesloten.