Toon posts:

DV in hapert onder Adobe Premiere 6.5

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony DCR TRV20E digitale camera en een Dynalink firewirekaartje.
Capturen via dit kaartje gaat goed....alleen het terugzetten naar tape gaat niet (ik heb DV-in !). De geloade settings in Premiere heb ik als Standard 48 kHz (PAL). dus dat lijkt me allemaal goed.

Als ik de tijdlijn afspeel (copy to tape geselecteerd etc.) zie ik af en toe op het LCD van mijn camera de beelden maar ook regelmatig weer een tijdje blauw beeld. Het lijkt wel of het digitale video signaal naar mijn camera steeds wegvalt. En steeds is het een ander gedeelte van mijn clip dat ik zie of dat blauw wordt weergegevn (geen signaal lijkt het wel).

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ? Indien meer info gewenst is, vraag het me !
Ik zit al de hele dag te klooien om het goed te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://80.56.112.150:8080/screenprint/adobe.jpg

Even wat extra informatie.

Deze instellingen heb ik gebruikt voor het capturen, het project en de export. Maar steeds krijg ik bij export naar DV-in van mijn camera stukken blauw.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00
Vraagje: Waarom heb je "Upper Field First" bij de export?
Tip: http://www.adobeforums.co...11.7Lo9aCcAzE6.0@.ee6b372

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Niet dat de export dan goed gaat maar idd DV is lower first..

Terugschrijven naar tape problemen zijn nagenoeg altijd gerelateerd aan hardware fouten of een rotte firewire kabel/kaart of een interupt probleem :) that narrows it down :p

Stop de firewire kaart eens in een ander slot.... might help.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Baklap schreef op 15 januari 2003 @ 00:50:
Niet dat de export dan goed gaat maar idd DV is lower first..

Terugschrijven naar tape problemen zijn nagenoeg altijd gerelateerd aan hardware fouten of een rotte firewire kabel/kaart of een interupt probleem :) that narrows it down :p

Stop de firewire kaart eens in een ander slot.... might help.
Tis geen rotte kabel....heb andere kabel gebruikt die zeker goed is.
Is ook geen interrupt probleem.....heb um in ander slot gedouwd...zelfde probleem.

Keppum op Lower First gezet....helpt niet !

Lijkt dus dat de kaart niet helemaal lekker is (maar DV capturen met de kaart gaat zonder problemos).....of zou het nog iets anders kunnen zijn ? Ik ben toch niet de enige met een Dynalink firewire kaart en een Sony TRV20E ? Er moeten toch tweakers zijn die um wel aan de gang hebben gekregen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 19:51 . Reden: tiep...uhhh...type foutjes ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Er zijn geloof ik 2 soorten DV drivers, eentje van Texas, en eentje van Microsoft.
Mogelijk moet je net de andere hebben.

Je kan ook even googlen op DVIO (ofzo, ik google ook even). Daarmee kun je een AVI heen en weer zetten... Kun je iig testen of je hardware goed is.

Edit: http://www.carr-engineering.com/dvio.htm
Directe link: http://www.carr-engineering.com/DVIO.exe (32 Kb, kan t kleiner?)

Verder zijn er 2 typen DV file: AVI format 1 en AVI format 2 geloof ik ofzo.. google ook daar even naar :)

(* DJSmiley heeft geen cam, dus kan het hier niet testen)

DMA staat wel aan mag ik aannemen? En iets meer info is ook handig (windows versie, dx versie)

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 16-01-2003 20:31 ]

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Een keertje defragmenteren wil ook wel eens wonderen doen. Ik heb dat ook wel eens gehad. :)
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
vandenhende schreef op 16 January 2003 @ 20:34:
Een keertje defragmenteren wil ook wel eens wonderen doen. Ik heb dat ook wel eens gehad. :)
Succes!
Heb het geprobeerd....hielp helaas niet !

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 16 januari 2003 @ 20:26:
Er zijn geloof ik 2 soorten DV drivers, eentje van Texas, en eentje van Microsoft.
Mogelijk moet je net de andere hebben.

Je kan ook even googlen op DVIO (ofzo, ik google ook even). Daarmee kun je een AVI heen en weer zetten... Kun je iig testen of je hardware goed is.

Edit: http://www.carr-engineering.com/dvio.htm
Directe link: http://www.carr-engineering.com/DVIO.exe (32 Kb, kan t kleiner?)

Verder zijn er 2 typen DV file: AVI format 1 en AVI format 2 geloof ik ofzo.. google ook daar even naar :)

(* DJSmiley heeft geen cam, dus kan het hier niet testen)

DMA staat wel aan mag ik aannemen? En iets meer info is ook handig (windows versie, dx versie)
Windows XP......

Helaas...zelfde problemen met DVIO !

DMA staat aan.....anders zou ik ook niet probleemloos kunnen capturen toch ?

Hoe zou ik de drivers (en welke ?) van TI kunnen installeren ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
http://www.adobe.com/support/techdocs/28fb2.htm
-- If the device is listed under Imaging Device as "Sony DVCR," the Sony DV class driver is installed. Disable the Sony DV class driver and enable MSDV instead using the latest version of SonySwitcher, which you can download from Adobe's Web site at www.adobe.com/support/downloads/prwin.htm. (Only Sony DVGate software can capture from or play back to the device using the Sony DV class driver).

.....

Additional Information

The built-in DV support in Premiere 6.x requires the Microsoft DV class driver (MSDV), which cannot coexist in Windows with any other DV class drivers. MSDV supports any OHCI-compliant IEEE 1394 interface in Windows XP, 2000, Me, or 98 SE. IEEE 1394 interface manufacturers provide DV class drivers for Windows 98 (First Edition) and earlier. For further troubleshooting information, see document 319867, "Optimizing a Windows System for Video Editing with Premiere 6.x."
al met al lijkt het me duidelijk een verkeerde/incompatible driver van je firewirekaart.

Op http://www.adobe.com/support/techdocs/27322.htm staat exact beschreven hoe je je PC forceert de MS DV driver te gebruiken, ipv de Texas driver..

(Welke gebruik je nu? Hoe wordt je firewirekaart gezien door app.beheer nu?)

Edit:
http://www.puremotion.com/fixdv/

Staat ook een beschrijving.. Gewoon die van 2k aanhouden, zal ook wel onder XP werken.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 16-01-2003 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch echt de MS DV drivers geinstalleerd staan. Op de site van Dynalink (de leverancier van de firewirekaart) staat bij de "PCI IEEE 1394A FireWire 3 poorts interface kaart" dat ik voor mijn camera (Sony TRV20E) de TI drivers moet installeren van de site www.siig.com om DV IN te activeren. Heb die gedownload en geinstalleerd maar er verandert niks aan mijn drivers voor de firewirekaart. Ik heb contact opgenomen met Dynalink en die stuurden mij een e-mail met weer een andere update maar die werkte ook niet. Het lijkt mij trouwens stug dat je Texas Instrument drivers moet installeren maar ja....wie ben ik ? Ik ga morgen Dynalink maar weer eens bellen en vragen wat er nu echt moet gebeuren om DV IN aan de gang te krijgen.

onder IEEE 1394 Bus host controllers:
VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

onder Imaging Devices:
Sony DV Camcorder

Ik heb trouwens onder Windows 2000 (ik heb twee operating systemen op mijn pc) geprobeerd om de driver voor de firewire kaart geforceerd om te zetten naar die van Texas Instruments (kan je kiezen uit een lijstje bij het aanpassen van de driver)....maar toen kreeg ik al heel gauw blauwe schermen en startte op een gegeven moment zelfs Win 2K niet meer op. Heb dat gelukkig kunnen fixen door Win XP op te starten...die zag fouten op de partitie waar Win2K op stond en repareerde die.....pffffffffffffffff

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja....bij de Dynalink helpdesk kreeg ik ook weer wat vage adviesjes over het updaten van de driver maar geen van die adviezen hielp. Maandag maar weer bellen en anders die kaart maar weer terug en een ander merk bestellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dynalink kon me dus ook niet helpen !!!

Maar misschien kan iemand me helpen met de volgende extra info:

- Als ik de tijdlijn afspeel in Premiere ZONDER de firewire kabel in mijn camera dan speelt ie het zonder stotteren af en ook met geluid

- Als ik de tijdlijn afspeel in Premiere MET de firewire kabel in mijn camera dan speelt ie in Premiere stotterend en zelfs het geluid is niet te horen. Op mijn camerascherm is af en toe wat beeld te zien en wat geluid te horen maar de meeste tijd heb ik een blauw scherm.

- Firewire kaart zit op IRQ 5 (als enige...)

Het lijkt dus een combi-probleempje. Iemand een idee wat het kan zijn ? Ik heb ook al gezocht in de Adobe Help en de Adobe Users Forums.....maar helaas niets gevonden !

Kan het te maken hebben met het feit dat ik een onboard geluidskaart heb ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 15:15 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb het dus gehad bij het afspelen op de PC zelf, daar werkte het weer goed na een system reinstall.
Toch wordt aangeraden de Texas Instr. driver te pakken. Bij Pinnacle leveren ze zelfs een apart programmatje erbij waarmee je kan switchen!!
Probeer dat toch maar eens!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aangeven waar ik voor Windows XP de juiste Texas Instrument Drivers kan downloaden ? Ik heb echt al tijden gezocht maar kan de juiste nergens vinden. En kan Chickendorp me de link geven van het proggie van Pinnacle ?

• Chickendorp
  • Niet online
Hier het proggie maar die werkt alleen in Win98.
http://www.pinnaclesys.co...e=Studio%20DV&page_id=150
Gewoon de boel formateren lijkt de beste optie.
Voor drivers, kijk gewoon in je Apparaatbeheer, de Texas Instrument drivers staan daar gewoon tussen!

Verwijderd

Topicstarter
Chickendorp schreef op 03 februari 2003 @ 00:22:
Hier het proggie maar die werkt alleen in Win98.
http://www.pinnaclesys.co...e=Studio%20DV&page_id=150
Gewoon de boel formateren lijkt de beste optie.
Voor drivers, kijk gewoon in je Apparaatbeheer, de Texas Instrument drivers staan daar gewoon tussen!
Als ik de TI driver selecteer krijg ik de volgende message van Windows XP:

"Installatie van dit stuurprogramma wordt niet aangeraden omdat Windows niet kan controleren of het stuurprogramma compatibel is met de hardware. Als het stuurprogramma niet compatibel is, zal de hardware niet juist werken en kan uw computer instabiel worden of zelfs geheel niet meer werken. Wilt u doorgaan met de installatie van dit stuurprogramma ? JA of NEE ? "

Kan ik dit wel veilig doen dan ? Ik heb geen zin om mijn installatie van XP te verklooien !

• Chickendorp
  • Niet online
Ehhh.... JA!!
Dit doe ik zo vaak, bijvoorbeeld bij onofficele drivers van NVidia en andere dingen.
Gooi hem er overheen en anders doe je een system restore dat is supermakkelijk in WinXP.
Mocht hij daarna niet goed initialiseren, dan stelt XP zelf al voor de oude driver weer te gebruiken, en hey, je zit hier niet zomaar op tweakers toch?!?

Verwijderd

Topicstarter
Ok........op hoop van zegen dan.....het resultaat zal ik hier wel weergeven....zit nu op mijn werk.....ga het vanmiddag proberen.

Verwijderd

"Off toppic"
beste EL-comandante ben opzoek naar drivers voor deze DCR TRV20E
ben me cd kwijt :(
kan je me daar me helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Zat er een cd dan bij de camera ?
Met wat voor drivers dan ?
Drivers zitten bij de capture card....niet bij de DV-cam hoor.

Verwijderd

Ja langzaam kom ik er achter dat alleen picture gear er opzat
Pagina: 1