Slotkoeler fan de andere kant op laten draaien?

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb reeds een Iceberg IB-130 slotkoeler aangeschaft maar die zuigt lucht uit mijn systeemkast. Graag wil ik dat hij koele lucht richting mijn GFje blaast.

Ik heb de + en - al omgewisseld (kon erg handig bij de stroomaansluiting) alleen dat doet ie dus niet. De Fan omdraaien kan ook niet want hij kan er maar op 1 manier in de slotkoeler (dus niet op zijn kop)

Iemand nog andere suggeties?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

heb je geen plaatje zodat we even kunnen zien hoe deze eruit ziet? Zelf weet ik wel dat er speciale wiretricks zijn maar deze weet ik zo even niet te vinden, misschien iemand anders wel ben er ook wel benieuwd naar ....

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

erm mschien de fan los er uit halen ???

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Shunt schreef op 14 januari 2003 @ 00:33:
erm mschien de fan los er uit halen ???
En dan, omkeren ofzo?! :+

Ceci n'est pas une signature!

• Shunt
  • Laatst online: 15:31

Shunt

Boe

vehpol schreef op 14 januari 2003 @ 00:39:
[...]

En dan, omkeren ofzo?! :+
jah dat was wel het plan ;)
dan draait hij de andere kant op en dan blaast hij naar binnen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op 13 January 2003 @ 23:41:
.....De Fan omdraaien kan ook niet want hij kan er maar op 1 manier in de slotkoeler (dus niet op zijn kop)

Iemand nog andere suggeties?
kan et ook niet na een beetje hakken en zagen?

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Als het een centrifugaalfan is (een, euhm, radiale fan?) die de lucht als het ware naar buiten slingert kan je het omdraaien vergeten, zoals je (nu) begrijpt ;)

[edit]
heb even een plaatje opgesnord en het ziet eruit alsof het wel een normale fan is, dus misschien heb je geluk. Hij zal in ieder geval wel minder efficient worden omdat ie alsnog een beetje centrifugeert. Maar als het omdraaien van de draden niet werkt is het waarschijnlijk sowieso hopeloos...

[ Voor 49% gewijzigd door Slein op 14-01-2003 00:55 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

De meeste fans zijn volgens mij niet om te draaien zonder een beetje hakken en zagen. Ik kan maar een mogelijkheid verzinnen die met een beetje geduld wel haalbaar moet zijn. Alle bladen van de fan lossnijden en weer vastplakken / vastsmelten, maar 90 graden gedraaid.

Beetje omslachtig misschien, maar vooruit...succes...!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 01:01 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb ook een slotkoeler, en het is een centrifugaal ventilator die erop zit. omdraaien is dus zinloos...
edit:
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/slotkoeler.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door MadMarky op 14-01-2003 01:05 ]

🖥️ | 🚗

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 00:54:
De meeste fans zijn volgens mij niet om te draaien zonder een beetje hakken en zagen. Ik kan maar een mogelijkheid verzinnen die met een beetje geduld wel haalbaar moet zijn. Alle bladen van de fan lossnijden en weer vastplakken / vastsmelten, maar 90 graden gedraaid.

Je denkt zeker dat ik tijd over heb ofzo :+

Maar het is in iedergeval het beste idee tot nu toe :D

/edit: plaatje

Afbeeldingslocatie: http://webshop.ohnishi.ne.jp/win/fan/TK-CLS02_MA.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door vacuumcleaner op 14-01-2003 12:00 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 00:54:

Of gewoon heel dat ding omdraaien en hem buiten je kast hange natuurlijk :D :+

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 09-02 08:02

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Tweak-Freak schreef op 14 januari 2003 @ 12:49:
[...]

Of gewoon heel dat ding omdraaien en hem buiten je kast hange natuurlijk :D :+
wilde ik net zeggen ja, gewoon ducktapen die hap!

¯\_(ツ)_/¯

• vacuumcleaner
Ik heb net wat bedacht.
Ik maak de ene kant dicht en zaag gaten in de andere kant.
Daarna draai ik dat metalen ding wat in je slot gaat om (dit kan, heb ik gisteren geprobeerd :))

Afbeeldingslocatie: http://webshop.ohnishi.ne.jp/win/fan/TK-CLS02_MA.jpg

Dus dan blijft het fannetje op zijn plaats en heb ik geen duck-tape nodig >:)

Verwijderd

moet je je toch eerst eens afvragen of het wel zin heeft; het ding is toch gemaakt om je kasttemperatuur laag te houden ondanks een zware grafische kaart; er bestaan toch wel betere manieren als je je kaart agressief wil koelen, dan denk ik eerder aan een heatpipe

maar goed het is wel een origineel idee, ik zou het eerder proberen combineren met een air-duct (ik bedoel je verbouwt hem en dat maak je een ductje naar de eigenlijke koeler; zoals je zelf waarschijnlijk wel van plan was) (=>besef wel dat het resultaat ongeveer het zelfde is of een heatpipe)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 13:46 . Reden: extra uitleg airduct ]

Verwijderd

Nog een leuk recept voor extreem veel koeling:
Benodigdheden:
- wasdrogerslang
- Renault 5 GT turbo ventilator (12 volt)

Monteer de turbo ventilator op 12 of 5 volt (afhankelijk van hoeveel koeling je wilt hebben) in de wasdrogerslang en tape het einde van de slang aan de achterkant vast. Slang kun je makkelijk naar buiten hangen.

p.s. Zorg er voor dat het geheel niet al te luchtdicht afsluit, want een fan van dit type kan makkelijk 1.2 bar druk opwekken in een gesloten systeem... 8)7

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 14:25:
Benodigdheden:
- wasdrogerslang

Monteer de turbo ventilator op 12 of 5 volt (afhankelijk van hoeveel koeling je wilt hebben) in de wasdrogerslang en tape het einde van de slang aan de achterkant vast. Slang kun je makkelijk naar buiten hangen.

p.s. Zorg er voor dat het geheel niet al te luchtdicht afsluit, want een fan van dit type kan makkelijk 1.2 bar druk opwekken in een gesloten systeem... 8)7
Ik weet niet wat voor slangen jij aan je wasmachine hebt hangen, maar ik neem aan dat je zo'n dikke slang van een wasdroger bedoeld :?

Ceci n'est pas une signature!

• rupert
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

rupert

a.k.a. fritz

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:25:
Benodigdheden:
- wasdrogerslang

En al je hardware blijft op z'n plek met zo'n fan? Hmmmz... ik ga maar eens weer wat knutselen. :9

©zweitausendundsechs

Verwijderd

Die bedoel ik ook....verkrijgbaar voor een paar centen per strekkende meter. Diameter varierend van 6/8/10 en 12 cm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 00:54:

Dan moet je wel heel goede materialen hebben, want vastplakken en vastsmelten moet zo secuur gebeuren om de bladen goed in balans te houden, dit is dus niet echt reeel haarbaar.

• vacuumcleaner
Ik ga zo aan de slag om de gaten die bovenin zitten te dichten --> duck-tape een idee?

Aan de achterkant ga ik gaten maken, ff wachten tot ik alle gereedschap compleet heb.

Haha, here goes nothing, ik laat het weten....

Pagina: 1