Aopen AX34 Pro II full hit by screwdriver :'(

Pagina: 1
Acties:

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Had met iemand hier op GoT een hardware ruil afgesproken, want hij had nog wel een Aopen AX34 Pro II liggen en ik nog wel wat geld. >:)

Maar wat is er nu gebeurd bij het verwijderen van de cpu-koeler heeft hij het moederbord lek geprikt :(, kan gebeuren, maar hij heeft iets geraakt. Zo'n klein liggend metalen deeltje bij de dimm 1. Er staat ook een nummer bij: C73. Ik weet niet of hij het alleen heeft geraakt of dat het er ook af is. Krijg ik binnenkort nog wel te horen (ff gemaild) ook heb ik gevraagd of hij foto's wil/kan maken zodat ik deze kan posten. Een foto van het moederbord met vergrootglas :P is hier te vinden: Aopen AX34 Pro II

Maar mijn vraag is nu waar dient dat of zo'n ding voor? :?
En hoe groot is de kans dat het moederbord niet meer werkt of met gebreken werkt? :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

'C73' staat voor condensator nummer 73 in de printlayout van je bord ... die componenten zijn zo klein (het is allemaal SMD - surface mount device - spul, dat is ook nauwelijks te fiksen, zeker als je 'm met een grote schroevendraaier bruut om zeep hebt geholpen) dat het ook niet te vervangen is.

Ik zou zeggen: aansluiten, zie wat er gebeurt. Je hebt toch geen garantie als je 'm zelf hebt gemoerd, dus probeer het en bid dat het geen belangrijke condensator was ;)

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 02:33:
'C73' staat voor condensator nummer 73 in de printlayout van je bord ... die componenten zijn zo klein (het is allemaal SMD - surface mount device - spul, dat is ook nauwelijks te fiksen, zeker als je 'm met een grote schroevendraaier bruut om zeep hebt geholpen) dat het ook niet te vervangen is.

Ik zou zeggen: aansluiten, zie wat er gebeurt. Je hebt toch geen garantie als je 'm zelf hebt gemoerd, dus probeer het en bid dat het geen belangrijke condensator was ;)
Ik wil dus weten of een van de pro's hier op het forum weet waar deze condensator voor dient?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat de enige die je aan een serieus antwoord kan helpen aopen zelf is, ze zitten in Nederland dus ik zou dat eens proberen mail is volgens mij tsd@aopen.nl

Invoegen doe je zo!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat er hier niet iemand op het forum is die van een heleboel moederborden bij het horen van "C73" al weer wat het doet :o

Dat lijkt me heel erg sterk. 'k Zou het zoals _Diederik al zegt bij AOpen vragen en tot die tijd niet tot aankoop overgaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Ik zou hem gewoon proberen, met een beetje geluk is de condensator van geen belang...

Blog (Linux-related)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het totaal aantal onderdelen van alle mobo's loopt volgens mij in de miljoenen, dus ga er a.u.b. niet vanuit dat je hier antwoord op krijgt :+

Mail zoals gezegd A-open en laat dat bord eerst voor wat het is. Veelal zitten dat soort onderdelen er niet voor de grap op ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1