[html/css] probleem met linkjes in naviatie

Pagina: 1
Acties:

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-08 23:57
Ik ben op dit moment bezig met een site voor onze projectgroep.

Op zich wil alles wel lukken maar ik zit nog met een gek iets in de navigatiebalk
In Phoenix waarin ik alles test voor mozilla etc, ziet alles eruit zoals ik het wil
In IE 6.0 heeft het eerste linkje geen border onder de link staan. dit is dus wel de bedoeling en bij een mousover moet deze border dus ook van kleur veranderen net als alle andere linkjes.

(tussen de linkjes zit één actief sublinkje en één actieve link voor het testen van de kleuren van de links, dit is verder niet van belang.)

link naar de site
link naar de css

Heeft iemand een idee waardoor het komt dat alleen de bovenste link geen border heeft en de rest van alle linkjes wel?
En hoe ik dit voor IE dus ook werkend kan krijgen?

In IE werkt overigens ook de "mousover" van de linkjes niet helemaal naar wens, in Phoenix heb ik de gehele breedte van de navigatiebalk klikbaar bij een link. In IE is alleen de tekst klikbaar. (dit vindt ik echter niet heel erg maar een oplossing is natuurlijk altijd welkom)

Verwijderd

In ieder geval moet je je id attributen in class attributen (en ook in je stylesheet). Je mag de naam van een id attribuut maar een keer gebruiken. Misschien is dat ook de oplossing voor je probleem.

• Civil
Dus ipv "#" in css een "."
en ipv "id=" in html "class="

Dit heb ik net gedaan maar haalt in IE nog niets uit.

En dubbele namen gebruik ik dacht ik niet, voor zover ik weet dan :?
edit:
Heb nu andere namen geprobeerd zodat ze zeker niet dubbel zijn maar alles is nog hetzelfde (dit is dus ook verandert in de linkjes van de beginpost)

[ Voor 58% gewijzigd door Civil op 14-01-2003 00:08 ]

• Civil
Het is al gelukt

Ik heb een breedte van 100% toegevoegt aan de bijv .nor a Mijn laatste vraag is daardoor ook opgelost.
(daardoor kwam IE ook aanzetten met de border onder de eerste link, waarom dat nu is is mij een raadsel)
Verder heb ik de box model hack in de css gezet -moz-box-sizing: border-box;
gevonden in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/691273

[ Voor 12% gewijzigd door Civil op 14-01-2003 00:21 ]

Verwijderd

Als je in #links position:relative had eruit gesloopt, dan was het ook gelukt. Ik had het pas na lang zoeken gevonden.
Je maakt nogal veel gebruik van id en class attributen. Misschien iets voor je navigatie div zoiets beter?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<div id="nav">
<ul>
<li><a href="link.html">link</a></li>
<li>
<ul>
</ul>
</li>
</u>
</div>

Het is tenslotte een lijst met linkjes. Voor sublinkjes maak je gewoon sublijstjes met linkjes en alles is eenvoudig via css te stijlen:
#nav li {-list-style-image:none; blablabla}
#nav li li{nog meer stijl}

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 00:35 . Reden: vertyping ]

• Civil
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt met die lijstjes (mischien ga ik het gebruiken maar ben al blij dat het werkt op deze manier)
Die active linkjes wil ik namelijk voor elke pagina snel kunnen maken. a:active werkt niet omdat het een andere pagina is natuurlijk. (dit werkt nu dus zoals ik wil, maar ik zal eens kijken of ik dat ook kan met een lijstje das in ieder geval overzichtelijk)

bedankt iig :)

[ Voor 16% gewijzigd door Civil op 14-01-2003 00:47 ]

Pagina: 1