[SAMBA] Operation already in progress

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik wil hier met een servertje in Groningen een windows share van iemand in Delft mounten en ik krijg steeds de melding "Operation already in progress" Shares mounten in het interne netwerk gaat perfect, maar naar die computer in Delft wil niet.

Ik heb de packages Samba, smbclient, smfs en samba-common geinstalleerd. De module smbfs draait.

Ik geef het volgende commando: mount -t smbfs -o username=-knip-,password=-knip- //-knip.knip.knip.knip-/share /mnt/mark

ip adres is dubbeldubbeldubbelgechecked, paswoord en username ook, firewall compleet platgegooid en ik heb gegoogled tot ik een ons woog.

Ik heb hier ook wat topics over gelezen, maar geen oplossing gevonden die bij mij werkte.

Wat kan dit zijn?

ieeeepppppp :P

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 05:40

Brazza

Byte me!

moet dat niet met VPN? En is de verbinding een beetje traag/ver weg?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 14:33
surfnet? smb is geblokt bij de router van elke instantie.. (sinds invallen in twente...) helaas voor je, tenzij je idd met een VPN gaat werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelmer op 13-01-2003 23:24 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
die jongen kan mijn server zien, maar er niet op schrijven. Hij kan wel mijn directory's lezen, maar er niet in schrijven.
Ik heb met chmod de permissions van die mappen nu maar even op 777 gezet, maar dat verandert niets. In samba is dat allemaal wel op writable en browseable gezet.

ieeeepppppp :P