Toon posts:

[Virtualdub] tv opnemen, tuner.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil graag met virtualdub een tv prog opnemen.
Ik hoor je denken daar zijn toch tig threads al over, ja dat klopt maar niet de mijne (denk ik).

Kijk naar dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/robinlove/webcontent/misc/tv-tuner.jpg
Hier moet ik de kanalen mee opzoeken maar ik zit met een aantal - kanalen, in dit geval met het kanaal 44-.
Hoe vul ik deze in en wat is dat afstemmingsruimte :?, het lijkt vrij weinig te doen.

Is er niet iets anders wat ik voor deze tuner kan gebruiken of kan ik er iets aan "tweaken" :?

Het trucje tv software opstarten het kanaal zoeken en afsluiten en virtualdub opstarten werkt niet :+

miro PCTV Rave met WDM video Capture for Bt8xx based Boards Installer V.5.3.5

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Edit:

Ik pas mijn post aan want ik heb gewoon niet goed gelezen... Wanneer ik naar je screenshot kijk is je vraag niet gerelateerd aan virtual dub maar aan je videokaartje!

Wat d8 je iig van meer specs te geven van je spullen.

Ook moet je beschrijven wat je al gedaan hebt want ik kan nu wel zeggen dat je hem moet zetten op kabel en die optie automatisch afstemmen moet proberen :) maar ik weet niet of dat iets helpt, of dat ik weer een flame krijg.

[ Voor 82% gewijzigd door jevn op 13-01-2003 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik, ik ben niet van gister :)

Maar hoe vul ik 44- in of een andere -NIET- heel kanaal.
Frequenties invullen gaat niet zoals je ziet.
Herkent iemand dit.

Tis ook niet zozeer een Virtualdub probleem maar iets wat de native tv-tuner aanstuurt.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Voor het geval dat het je met de WDM drivers niet lukt:

Als je VfW drivers installeerd (4.02) dan werkt het trucje: Eerst op goede zender zetten met PCTV studio en dan VDub starten, iig wel.

Verwijderd

zit daar geen handleiding bij voor het instellen en gebruik??

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Dit lijken de drivers van http://btwincap.sourceforge.net/ . Je kan geen halve instellen de getallen werken iig anders. Yorin zou bijvoorbeeld volgens UPC hier op 51- zitten. Terwijl ik in de drivers 284 moet indrukken om yorin goed te ontvangen.

Gewoon een nummertje verhogen of verlagen als het kanaal er niet goed uit ziet.

Nuff Said

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:22
Heb ook zo'n kaartje thuis (of iig een kaartje met dezelfde instelschermpjes.)

Als je hem aan de kabel hebt hangen, selecteer dan even kabel ipv antenne. begin met kanaal 1 en ga dan handmatig omhoog (met die omhoog / omlaag knopjes) tot je beeld en geluid hebt.

Bij mij thuis was het geloof ik iets van

kanaal 3 ned 2
kanaal 22 ned 3
kanaal 37 ned 1

I can see clearly now, the brain is gone...

Pagina: 1