Wacom Tablet

Pagina: 1
Acties:

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ben van plan om een tekentablet aan te schaffen om zo RSI te vermijden en photoshop creaties te maken.

1 ding is al duidelijk het wordt er een van wacom! :P

Echter ik ben nog niet uit over het formaat van de tablet:

A6 is de kleinste formaat (Intuos / Graphire)
( lijkt mij enigszins te klein aangezien ik gewend ben om op A4 formaat te krabbelen, echter ik weet niet hoe het zit met de verhouding beeldscherm - tablet)

A5 wordt overal aangeraden omdat deze lekkerder werkt dit formaat is echter alleen in Intuos uitvoering

A4 valt af => valt buiten de begroting ;)

Wich one to choose?/ ofwel is de meerprijs van de A5 t.o.v de A6n (graphire/intuos) het waard

[ Voor 9% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 13-01-2003 22:13 ]

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 12:56
Ik heb zelf de Graphire 1 en hij is supergevoelig. Hij lijkt weliswaar klein maar ik gebruik vaak maar 1/2 tot 1/3 van het oppervlak. Voor mij groot genoeg in ieder geval.

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Korakal

Up up up!

Ik gebruik de Graphire2 (de pen dan) dagelijks voor muis-vervanger en GIS/CAD werk... gaat perfect. Ik raak de muis nauwelijks meer aan. Het oppervlak (ca. A6 dus) is groot genoeg!

[edit]
owja neem vooral niet de Volito; da's 3x niks. Veel te lage gevoeligheid. Heb beiden vergeleken, maar de Graphire is stukken fijner!

[ Voor 29% gewijzigd door Korakal op 13-01-2003 23:12 ]

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Als je gewend bent op A4 te werken dan is de A5 misschien een betere keuze.

Ik zou kijken of je ergens een winkel kunt vinden om de Graphire2 uit te proberen. Ik maak er hier ook gebruik van (mhh, nee wacht, ik heb zelf een graphire 1 USB alleen die werkt in principe exact hetzelfde :)) en vind hem voor mijn werk groot en precies genoeg.

[ Voor 17% gewijzigd door Booster op 13-01-2003 22:42 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...