Toon posts:

Drivers voor onbekende hardware!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc-tje overgenomen via mijn werk, maar deze was origineel zonder harde schijf (met enkel een cd-rom speler, werd gebruikt als server voor bepaalde rand-apparatuur). Nu heb ik hier een harde-schijf in gebouwd en windows ME erop gezet. Het is een P333, 192 Mb met nu een 8 Gb schijfje erin. Ik wil hem gaan gebruiken als mp3 player, maar nu zijn er drie onbekende apparaten gevonden:

Multimedia (waarschijnlijk geluidskaart?)
Ethernet-kaart
Modem

Al deze dingen zijn intern, maar ik heb geen idee van welk merk en van welk type. Ook de PC is geen normaal type en totaal merkloos. Het heeft geen pci sloten en is supercompact. Windows Me draait prima, maar ik wil graag het geluid en het internet aan de praat krijgen. Is er een mogelijkheid dat ik het type modem en het type geluidskaart achterhaal? Nogmaals, alles is onboard, en ik kan nergens ook maar iets van een merkje achterhalen!

Please help!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Kijk op Chipset Maby (staat ook wel eens het merk op) Of kijk ers of je een getal Letter combo op het mobo ziet staan en ga daar eens op google

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:20

Killjoy

Klingon lawn products

Haal die kaarten er eens uit en kijk of er een FCC-id op staat. Zoek daarna op http://www.fcc.gov/oet/fccid/ tik daar het nummer en je hebt de fabrikant. Daarna ga je naar http://www.driverguide.com/guide/intro.htm user : drivers Pass: all Je kan natuurlijk op de site van de fabrikant gaan zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Killjoy op 13-01-2003 22:19 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

Topicstarter
Oew, good thinking! Nog niet aan gedacht .. uitslag volgt morgen bij daglicht ;)

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Je kan er toch beter XP opzetten dan ME.
Voor onbekende merken zijn vaak geen ME drivers gemaakt terwijl XP bijna overal de juiste of compatible drivers voor heeft.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

Verwijderd

Topicstarter
True, maar op een P333 met 192 Mb XP zetten? Lijkt me een slecht plan. Alhoewel, tijdelijk om te kijken welke shit derin zit .. hmmm .. toch niet zo verkeerd! :D

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-07 00:54
tik gewoon het nummer in wat er op de chip staat (modems > conexant) in google. 9 van de 10 keer vind je wat je zoekt.
www.driverguide.com
driver.pagina.nl
www.windowsxp-drivers.com
etc... genoeg te vinden iig

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:34:
True, maar op een P333 met 192 Mb XP zetten? Lijkt me een slecht plan. Alhoewel, tijdelijk om te kijken welke shit derin zit .. hmmm .. toch niet zo verkeerd! :D
Ik heb op m'n laptop ook perfect XP draaien en das een p2 350 met 192MB en daar zit zelfs nog een trage HDD in.

Maar als het even kan die ME er meteen af, de driver support is daarvoor nou niet echt geweldig om het zacht te zeggen. :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 18:39
XP draait goed hoor op zo'n systeem. Je moet alleen een beetje oppassen als je ook Office XP of Photosoep/Visual Studio achtige bakbeesten wil gaan draaien.

Als MP3 spelertje kun je misschien aan W2k denken, is ietsje lichter en rocksolid. Of, als je eenmaal weet wat voor hardware het is, linux.

Verwijderd

Topicstarter
Sjez, nou euh ik heb idd lukraak een zooi nummers ingetoetst en guess what? Het werkte! :D Ik weet dus nu exact welke componenten erin zitten en dus het vinden van de drivers werd toen een eitje. Tnx voor deze (toch wel makkelijke achterafgezien) tip!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat ik persoonlijk altijd doe: linux booten en met lspci de deviceIDs ophalen.
Pagina: 1