Toon posts:

Onbekende Netwerkcomputers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok er gebeurde net iets wat voor mij heel vaag is, ik hoop voor jullie wat minder, zodat jullie me kunnen uitleggen wat het is.

Me zusje moest een document geprint hebben die ze op de pc beneden heeft geschreven. Ik dus naar "mijn netwerklocaties" om dat document van de pc beneden hierboven uit te printen. Maar naast de 2 computers die we thuis hebben(mijn pc en die beneden) staan er nu nog 3 andere pc's in mijn netwerklocaties.
Zijn dus 3 voor mij volledig onbekende pc's. Het vreemde is dat ik ze ook gewoon op kan en files kan bezichten en ik denk zelfs ook wel wijzigen of verwijderen.
Dit is voor mij dus een compleet raadsel...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
ok, heb je kabel? Dan heb je een slechte provider en je buurjongen een slechte firewall ;-)

hoe noemen die pc's precies? es bij je buren aanbellen en vragen of dat per ongeluk niet hen is

[ Voor 36% gewijzigd door Guru Evi op 13-01-2003 22:08 . Reden: blah ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
jah multikabel... zal ze morgen maar eens even bellen, dis wel erg lomp van ze dan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:11:
jah multikabel... zal ze morgen maar eens even bellen, dis wel erg lomp van ze dan
Hoezo lomp van hun... Lomp van provider :? Zeker. Lomp van je 'buurjongen' :? LOL :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:15 ]

• Guru Evi
(jarig!)
da is enorm onveilig want met een beetje geluk zitten je geburen je vieze mails te lezen ;-)

Dat is lomp van de provider en ik zou ze dus gewoon buitenkicken
Mijn provider is Telenet (kabel in Belgie) en dat gaat ook zomaar niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Guru Evi op 13-01-2003 22:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:13:
[...]

Hoezo lomp van hun... Lomp van provider :? Zeker. Lomp van je 'buurjongen' :? LOL :)
van de provider natuurlijk :) Alleen volgens mij wonen deze mensen niet echt in de buurt.. iig niet in et rijtje waar ik woon. Een van de computers heet George en er woont in ons rijtje echt geen George.

• Guru Evi
(jarig!)
Dat is nog beter

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Euh... Let je wel op dat hij dan niet ook in jouw bestanden kan kijken? Jullie hebben blijkbaar dezelfde werkgroepnaam zeker...

• Guru Evi
(jarig!)
waarschijnlijk workgroup en onder XP telt dat toch niet (ik kan in 4 werkgroepen tegelijk kijken)

Verwijderd

ben je niet toevallig op een LAN geweest kortgeleden?

ik had dat namelijk ook, toen stonden alle PC's die er op die LAN waren nog in mijn netwerkomgeving...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:37:

ik had dat namelijk ook, toen stonden alle PC's die er op die LAN waren nog in mijn netwerkomgeving...
ja ben laatst wel op een lan geweest... maar dit zijn toch echt computers waar ik op dit moment op kan. Niet de lan pc's dus

• Guru Evi
(jarig!)
Zelf een firewall installeren zou ik zo zeggen en een berichtje op die mensen hun desktop achterlaten als je eraan kunt.

Verwijderd

ahaha maes heb jij weer :) maar hopen dat het snel is opgelost

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

goeie provider !!!!!!!111111111 compleet toegang tot het internet zonder gezeik

je moet jezelf wel beter beveiligen :) (maar eerst flink leechen natuurlijk)

Iperf

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zoeken op word documenten op die schijf en kijken of je daar adres gegevens vandaan kan halen

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:37:

En dan haalt hij via een paranormale verbinding bestanden weg van die PC's windows maakt van elke pc die hij ooit tegenkomt op een lan maar meteen een mirror >:)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

TrailBlazer schreef op 14 januari 2003 @ 08:40:
zoeken op word documenten op die schijf en kijken of je daar adres gegevens vandaan kan halen
Neenee, je ziet het verkeerd... Zoek naar documenten waarmee je ze zwaar kan chanteren, bijvoorbeeld liefdesbrieven aan de maitresse van getrouwde mannen... Daarmee veel geld verdienen, en dan koop je voor dat geld een goede firewall/router (En een sportauto, maar dat terzijde) :+

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Haha dit is dikke lol :D

Windows heeft zelf al ingebroken :P --> even een goeie firewall bij je zelf installeren en een berichtje bij die mensen achterlaten dat ze hun pc's beter moeten beveiligen.

Ik heb hier hetzelfde probleem hoor :P --> Mijn samba server neemt gewoon het hele netwerk over ik heb hem speciaal omlaag moeten gooien omdat ze dat bij mij op school nou niet zo fijn vonden :P

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou lekkere provider dan hoor...
Zou ik zekers een firewall bij installeren als je dat hebt :)

Tweakers Discord

• Guru Evi
(jarig!)
Kippenijzer schreef op 14 januari 2003 @ 08:52:
[...]

Neenee, je ziet het verkeerd... Zoek naar documenten waarmee je ze zwaar kan chanteren, bijvoorbeeld liefdesbrieven aan de maitresse van getrouwde mannen... Daarmee veel geld verdienen, en dan koop je voor dat geld een goede firewall/router (En een sportauto, maar dat terzijde) :+
Euhm, dat mag niet - Dat is cracken. Gewoon een berichtje achterlaten op hun desktop noemt men echt hacken volgens de regels (het is strafbaar).
Ik weet dat SMB enorm onveilig is (heb ooit op school een eigen Domain Controller kunnen opzetten waarna ik 2 uitsluitingen kreeg) en dus AFGEZET moet worden onder alle omstandigheden. Gebruik NFS of FTP of een ander systeem maar GEEN Microshitty stuff

Verwijderd

Guru Evi schreef op 14 January 2003 @ 11:38:
Euhm, dat mag niet - Dat is cracken. Gewoon een berichtje achterlaten op hun desktop noemt men echt hacken volgens de regels (het is strafbaar).
Cracken is het omzeilen van beveiligingen... en zonder beveiliging valt er ook niks te omzeilen. Het zou hoogstens computervredebreuk kunnen zijn, maar zolang je alleen maar een berichtje achterlaat op de desktop zal niemand je wat maken... bovendien, een n00b die z'n pc open heeft staan voor het complete Internet zal echt niet kunnen achterhalen wie dat berichtje er gezet heeft...

• Guru Evi
(jarig!)
Toch niet ;-) ook als er geen beveiliging is mag je nog niet een ander computer binnengaan en dingen veranderen zonder dat hij daar toestemming voor gegeven heeft (toch volgens de Belgische wetgeving)

Pagina: 1