Toon posts:

Internet op LAN-Party...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heys, ik ga binnenkort een LAN Party organizeren voor +/- 150 man en daar wil ik gewoon Internet bij hebben, maar aangezien ik niet echt een speciale lijn er voor ga aanleggen op de lokatie zelf (zit ISDN8 op... (4 * 2...)) wil ik gewoon wireless naar m'n huis beamen, gaat perfect met 2 x +/- 18dB richt/ronde antenne...

Aangezien het maar 1.5Km a 2Km is...

Alleen kan ik bij m'n provider (XS4ALL) voor 1 maandje of korter naar Fast ADSL switchen?

Zonder het al te veel extra kost, en te lang duurt voor het switchen?

Let me hear/know :)

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Kun je die vraag niet gewoon naar XS4ALL mailen? Dan heb je ook vrij snel reactie en weet je het meteen 100% zeker.

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb je wel gelijk in... Eigenlijk :)

Maar misschien dat mensen tips hebben of iets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 21:52:
Heys, ik ga binnenkort een LAN Party organizeren voor +/- 150 man en daar wil ik gewoon Internet bij hebben, maar aangezien ik niet echt een speciale lijn er voor ga aanleggen op de lokatie zelf (zit ISDN8 op... (4 * 2...)) wil ik gewoon wireless naar m'n huis beamen, gaat perfect met 2 x +/- 18dB richt/ronde antenne...

Aangezien het maar 1.5Km a 2Km is...

Alleen kan ik bij m'n provider (XS4ALL) voor 1 maandje of korter naar Fast ADSL switchen?

Zonder het al te veel extra kost, en te lang duurt voor het switchen?

Let me hear/know :)
Vraag meteen of zij geen adsl willen verzorgen op je lan...

Verwijderd

150 man op een Fast ADSL Lijn? Dan hoop ik voor je dat het geen downloaders zijn :p

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je je adsl verbinding upgrade dan teken je een nieuw contract (of verleng je) met een jaar.
Het is dus niet zo dat je ff voor een maandje kan upgraden.
Daarbij, ik weet niet wat "binnenkort" bij jou is. Zoiezo moet een dergelijke aanvraag eerst de papiermolen in en voor het daadwerkelijk technisch gereed is ben je zeker wel een maand verder.

Maar de opmerking hierboven is misschien wel iets om aan te denken, misschien dat het dan wel mogelijk is. Als er werkelijk 150man komen is Xs4all misschien niet te broert om jou te sponseren voor een tijdelijke overstap, mits je een paar vlaggen ophangt/banners op je site neerzet.
Maar hier kan je alleen achter komen als je ze mailt. :)

Verwijderd

Ook nog, denk jij dat je <wireless> vanaf je huis tot de server, zo verdeeld over 150 computers (meer zelfs, servers, gameservers,ftp server) kan geraken?

IT zaltraag gaan, alles gewoon..

Denk toch maar eens na aan wat hierboven staat

Verwijderd

Topicstarter
Ja, owkee, dat is waar...

Ik zal ze eens bellen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:12:
Ja, owkee, dat is waar...

Ik zal ze eens bellen :)
Vergeet vooral niet vol lof te spreken >:) O-)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wireless over 2 Km? Volgens mij gaat dat niet lukken zonder een flinke zender..... is het niet eenvoudiger om xs4all te vragen of je daar niet tijdelijk en ADSL aansluiting kan krijgen?

Je hebt ook de mogelijkheid een satellietschotel te huren voor een dag. Kun je een vrij snelle verbinding krijgen voor een beperkte periode. Ping is dan wel erg hoog, maar je kunt onderling wel gamen op zo'n LAN party :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel mogelijk met zo'n 18dB hoor... Ik regel gewoon nog 'n WAP11 erbij en het komt wel goed :+

(P.S. Je gaat niet naar 'n LAN om online te gamen, en ook niet te downloaden, dus zal gewoon een proxy maken die geen bestanden groter dan 1mB toelaat ofzo... En zorgen dat Kazaa etc. er niet doorkomt...)

Verwijderd

En laat eens weten wat ze zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:16:
[...]

Vergeet vooral niet vol lof te spreken >:) O-)
Wat bedoel je daar mee?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:31:
[...]

Wat bedoel je daar mee?
Dat een verhaaltje over de goede service en verbinding over de afgelopend tijd geen overbodige luxe is. Heb ik ook gedaan en ik had voor een weekend 768/768.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou echt super zijn, liefst Power ADSL dan met zo'n 150 peeps ofzo...

Maar ben opzich wel bereid te betalen hoor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 22:46:
Dat zou echt super zijn, liefst Power ADSL dan met zo'n 150 peeps ofzo...

Maar ben opzich wel bereid te betalen hoor :)
Kan je zowiezo op je buik schrijven. Dat loopt via het BBned netwerk en eer je dat rond hebt ben je 1 a 1,5 maand verder ;)

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 08:46:
[...]

Kan je zowiezo op je buik schrijven. Dat loopt via het BBned netwerk en eer je dat rond hebt ben je 1 a 1,5 maand verder ;)
Nee KPN is sneller wil je zeggen :X

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

WooK schreef op 14 januari 2003 @ 08:54:
[...]

Nee KPN is sneller wil je zeggen :X
Onderbouwing is wel gewenst ;) . Je hoort mij niet zeggen dat ze sneller zijn maar volgens mij gaat een upgrade naar fast sneller dan:

Opzeggen
Slopen
Aanlegen
Provisionen

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 08:55 . Reden: Typos + verduidelijking ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, maar de lokatie moet 'n ADSL verbinding wel goed vinden natuurlijk...

Verwijderd

kijk maar even op http://www.lanemmen.nl ik zit daar in de organisatie.
Zelf heb ik het internet niet regegeld, maar op het forum kunnen andere crew-members je vast wel helpen

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 19:24

flexje

got-father

vraag gewoon of ze willen sponsoren , is wel leet , moet je wel allemaal xs4all shit ophangen enzow :P

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet zo heel erg, zelf heb ik absoluut een drang naar XS4ALL als provider, had zelfs login op modems @ hacktic jaren 8)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
offtopic:
De goede oude tijd. :+

Xs4all is gewoon een hele goede, service gerichte provider.

Verwijderd

Mocht het je lukken om KaZaA uit te blocken, laat me even weten hoe je het gedaan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
LINUX... Gewoon een 'squid' proxy opzetten dat ze alleen kunnen surfen...

En dan evt. een speciale SOCKS5 die bepaalde poorten doorlaat...

Wat ook kan is een 'iptables' setup die gewoon alles blocked in & uit behalve bepaalde poorten van bepaalde services.
Pagina: 1