NICD accu leeg!

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 11:53
In mijn nokia 3310 zit een NICD accu, maar tegenwoordig is het zo dat dat ding na 1x bellen al leeg is!! ik ben ook niet super goed met die batterij omgegaan enzo (bijladen en dergelijke).

heeft iemand een idee of ervaringen om die batterij weer een beetje oké te maken?

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
leg m leeg een nachtje in de vriezer, laat m ontdooien de volgende dag en laad m dan pas weer op, daar zou ie weleens weer wat beter van kunnen worden. Niet helemaal als nieuw natuurlijk, maar na een paar keer gaat het misschien wel beter. :)

• MR_zip
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-04-2023
Opladen en snel ontladen met een auto lamp totdat de lamp bijna niet meer brand. Dit minimaal 5 keer herhalen en dan zou het kunnen dat je accu weer beter wordt. De accu is dan namenlijk zijn geheugen kwijt.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47
CME >> IT.

Verwijderd

Benadski schreef op 13 januari 2003 @ 21:54:
leg m leeg een nachtje in de vriezer, laat m ontdooien de volgende dag en laad m dan pas weer op, daar zou ie weleens weer wat beter van kunnen worden. Niet helemaal als nieuw natuurlijk, maar na een paar keer gaat het misschien wel beter. :)
Dit had ik al eens vaker gehoord, maar ik vroeg me toch af wat hier nou de natuurkundige reactie achter is... Dat kon men me toen ook al niet vertellen... :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:18

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 21:56:
Dit had ik al eens vaker gehoord, maar ik vroeg me toch af wat hier nou de natuurkundige reactie achter is... Dat kon men me toen ook al niet vertellen... :)
Niet de natuurkundige, maar de scheikundige....
siemenz schreef op 13 januari 2003 @ 21:48:
In mijn nokia 3310 zit een NICD accu, maar tegenwoordig is het zo dat dat ding na 1x bellen al leeg is!!
Hoe kan jij een NiCd batterij in je Nokia 3310 hebben?
Nokia 3310 heeft standaard een NiMh accu.
siemenz schreef op 13 januari 2003 @ 21:48:
Heeft iemand een idee of ervaringen om die batterij weer een beetje oké te maken?
Is bijna niet mogelijk..

Koop gewoon een nieuwe Li-ion accu, orgineel te koop voor € 39.95 in diverse telecom winkels.

edit:
Sorry voor deze zeik-mode

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Ginz schreef op 13 januari 2003 @ 22:04:
[...]

Niet de natuurkundige, maar de scheikundige....
Bon, de scheikundige dan... :-/

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

FreakNL

Well do ya punk?

Kheb dat probleem ook gehad

No-name lion batterij gekocht op de markt in rotterdam (15 euro), en die doet het nu alweer ruim een half jaar....

Zal niet zeggen dat dat nou zo'n kwaliteitsding is, maar voor 15 euro kon ik moeilijk een buil vallen :)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Ach probeer de vriezer gewoon, heeft bij mij wel enigzins geholpen... De accu is toch slecht, proberen waard toch?

En idd zal het een NiMH accu zijn wat je bedoeld, ik heb ook nog nooit een NiCd battery in een 3310 gezien.

Volgens mij heeft het iets met kristalliseren te maken, doordat er veel kristallen gevormd worden onder een bepaalde temperatuur zullen de blokkerende stoffen losbreken en dan kan er weer meer stroom gaan lopen, maar verwacht geen wonderen.

Voor loodaccu's heb je trouwens een apparaatje dat de accu laat resoneren en daardoor komen gesulfatiseerde platen weer tot leven, de stoffen vallen uiteen en komen weer in oplossing! Ik weet niet of dit kan met NiMH accu's.

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het hoeft ook niet perse aan de accu te liggen, het is een bekend probleem van de 3310 dat hij zomaar uitvalt met de melding dat de accu leeg is terwijl hij nog helemaal vol zit.
Ik heb er hier al een stuk of 5 gehad met dezelfde melding.
Een oplossing is de L511 chip lossolderen, nieuwe software derop en eventueel even een nieuwe accu proberen. En misschien de telefoon goed schoonmaken met zo puur mogelijke alcohol.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
18 euro inclusief verzendkosten, www.salesplaza.nl, nieuwe li-ion batterij

De vriezer truc werkt voor 2x ofzo, daarna is het weer net zo'n drama.

[ Voor 13% gewijzigd door Mark_V op 14-01-2003 10:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:11:
[...]

Bon, de scheikundige dan... :-/
Scheikunde is ook fysica, alleen macroscopischer.
Pagina: 1