Toon posts:

[pervasive sql 2000i] werkt niet achter adsl router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een branchepakket wat pervasive sql 2000i nodig heeft om correct te kunnen draaien. Voordat ik ADSL kreeg werkte dit prima (client kon server engine prima vinden onder windows 2000).

Nu heb ik ADSL en is de E-tech ADSL router aan de switch gekoppeld. De DHCP van de server is uitgezet en wordt nu verzorgd door de router (ip adres dhcp: 192.168.1.100). Tot zo ver geen problemen; internetten gaat prima, inloggen etc ook. MAAR, op het moment dat ik het branchepakket wil openen en daarmee dus de pervasive client wil openen, kan deze de data niet vinden omdat de pervasive server engine niet gevonden kan worden.

Ik heb van uit de monitor van pervasive geprobeerd verbinding te krijgen met de server, maar dit mocht niet baten. Ik d8 toen dat het aan de poorten lag; mssn waren die geblokkeerd :? Ik heb toen de volgende tcp/ip poorten door gemapt (in de 'virtual server' op de router): 1583 en 3351 naar het volgende ipadres: 192.168.1.100). Het werkt alleen nog steeds niet! Wie helpt mij uit de brand :)

Kan het er aan liggen dat ik map naar 192.168.1.100 en niet naar het adres van de server (krijgt nu dus automatisch een ip-adres). Dit is nl het enige wat ik nog kan bedenken en ik kan het nu niet meer testen. Ik weet helaas niet eens zeker dat het aan de poorten ligt. Daarom mijn vraag: Wie heeft Pervasive sql 2000i wel werkend achter een router of wie heeft enig idee voor bijdrage die mij dichter bij de oplossing van dit probleem brengt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Topicstarter
*kick* Echt niemand die pervasive sql goed achter een router heeft draaien :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar staat die server en waar staat die client?

De meeste Pervasive Server/Client setups die ik ken gebruiken een local area Server.

Probeer je over internet naar een Pervasive Server te vinden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 16 January 2003 @ 14:28:
Waar staat die server en waar staat die client?

De meeste Pervasive Server/Client setups die ik ken gebruiken een local area Server.

Probeer je over internet naar een Pervasive Server te vinden?
Nee, staat op een local area server. Deze server (met windows 2000 server) verzorgde eerst de DHCP, maar nu doet de router dat. De pervasive clients konden eerder altijd prima verbinden met de 'oude' configuratie (DHCP adhv server), maar ik krijg ze niet verbonden met 'router' configuratie.

Ik heb de volgende poorten op de router open gezet:
TCP/IP 3351
TCP/IP 1583
TCP/IP 137 ~ 139

Moet ik mssn nog andere poorten openzetten of andere typen :?

Ook met bv. de monitor (van de client) kan ik geen verbinding maken met de server (naam: fps01)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost: Windows 2000 server weer als DHCP aangezet. De router een ip adres gegeven binnen de scopes (die ik op de server had opgegeven) en dat adres als gateway ingevuld bij elke client. Gevolg: Server wordt nu ook niet onnodig belast en pervasive sql draait prima.

Poorten openzetten was dus achteraf niet nodig. Ze zijn nu ook weer dicht ;)
Pagina: 1