[OC] Noob vraagjes over Overclocking...

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben nogal nieuw als het over overclocken gaat, maar ik ben wel flink opzoek naar antwoorden op m'n vragen. Aangezien ik niet alle antwoorden kan vinden, vraag ik ze maar gewoon :)

Ik heb een AMD Athlon XP 1600+ en een GF4 Ti4200. Deze 2 componenten wil ik dus gaan watercoolen. Heeft het nu als ik de rest (co-processor, Harddisk, geheugen, etc) ook ga Wc'en? Of is dat allemaal niet nodig?

Ik was verder van plan om een passieve watercool systeem te maken, dus zo stil mogelijk. Nu kan ik toch het beste de radiator BUITEN de kast plaatsen? Mijn idee is zelfs om de radiator buiten te hangen. Ik weet het, nu is het koud buiten, maar in de zomer? Dan gaat de radiator gewoon weer naar binnen :) Wat raden jullie me trouwens aan? Een passieve cooler of een actieve cooler? Graag tips en adviezen hierover! :)

• Cybex
  • Niet online
Trouwens, mijn PC wordt nu dus gecooled met fans. De CPU temperatuur is gemiddeld 52 graden en stressed 62 graden. Is dit normaal voor een Athlon XP en wat zou het met watercooling kunnen worden?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:29

JdM

Humbled

Ik vraag je toch vriendelijk om de search eens te gebruiken, neem dan de omega search en zoek desnoods met verschillende woorden, het is overigens ook mogelijk om je bericht te editten :) , dat is niet zo storend als telkens een nieuwe reply, daar gaat een topic als dit nogal snel van op slot ;)

De vragen die je stelt zijn mak-ke-lijk te vinden .

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 13-01-2003 21:51 ]

• Cybex
  • Niet online
Sorry, zal ik meteen doen. Maar ik heb de search toch echt gebruikt en kan geen relevante info vinden :(

Verwijderd

-co-processor?? ik neem ff aan dat je je northbridge bedoeld. Hier kun je een groter (lucht)blokje opzetten, maar zelfs dat is eigenlijk niet nodig.
-Als je zorgt voor een minimale hoeveelheid airflow in je kast hoef je je HDD niet extra te koelen
-geheugen kun je een fan boven hangen, maar dat is alleen nodig als je het gaat overclocken.

-voor passieve koeling moet je een gigantische radiator hebben, je kunt er toch beter een fan voorhangen. als je die dan op 7V laat lopen hoor je em toch niet.
-buiten hangen lijkt mij i.v.m. corrosie ook niet echt lekker....

edit:
volgens mij heb ik al deze dingen al wel een keer of 3 voorbij zien komen, dus toch iets beter zoeken misschien?? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:10 . Reden: PS'je ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:29

JdM

Humbled

Cybex schreef op 13 January 2003 @ 21:51:
Sorry, zal ik meteen doen. Maar ik heb de search toch echt gebruikt en kan geen relevante info vinden :(
waarom ik dan wel? klik

offtopic:
Ik ben wel blij dat je niet meteen je bek opengooit , maar dat terzijde :)

Verwijderd

En met de FAQ kom je een heel eind, over vragen zoals "Is dit normaal" en "Wat kan ik met"

De ene PC is de andere niet...

Verwijderd

Het zijn inderdaad searchvragen. Maar een paar antwoorden:
- northbridge en geheugen waterkoelen heeft alleen zin als je zwaar gaat overklokken.
- De hdd waterkoelen kan een leuk middel zijn om 'm stil te krijgen. Waterkoeling erop en inpakken in isolatiemateriaal. Voor de prestaties maakt het niets uit.
- rad buitenhangen kan prima, maar bedenk dat je je water neit meer dan een graad of 10 kouder wilt hebben dan de omgevingstemp van de computer i.v.m. condensatie.
- Passief koelen kan wel, maar alleen met een rad die ervoor ontworpen is. Kachelrads uit een auto e.d. zijn gemaakt op een geforceerde luchtstroom. Een flinke slok water in een aquarium werkt ook wel, btw.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.