[WinXP Pro] blijft hangen bij opstarten na reddingspoging

Pagina: 1
Acties:

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Topicstarter
M'n broer belde me gisteren op dat z'n pc niet meer op wilde starten. Z'n kinderen waren bezig in Outlook toen ze 'per ongeluk' op reset drukten. Daarna begonnen de problemen.

Hij startte toen op, er was meteen het opstartmenu van Windows XP Pro NL te zien, met veilig modus enzo. Als je 'normaal opstarten' koos, dan kreeg je eerst het WinXP-logo te zien, en na een poosje scandisk, daarna weer het WinXP logo, en toen een reset. Dit ging, als je niks deed, voor altijd door. Veilig modus hetzelfde, de rest ook.

Toen heb ik telefonische EHBO verleent, heb WinXP op laten starten van CD, en toen in de recovery modus de opstartbestanden 'system', 'default', 'security', 'sam' en 'software' gebackupped en vervangen door de originele opstartbestanden uit de \windows\repair directory (na aanleiding van [url=http://www.digitalwebcast.com/2002/03_mar/tutorials/cw_boot_toot.htm]dit artikel). Dit alles was nogal een gedoe om dat aan een leek uit te leggen via de telefoon, maar het is gelukt. :P

De pc werd weer opnieuw opgestart, maar hij zag nog steeds eerst het opstartmenu van WinXP, daarna geen scandisk meer maar een zwart scherm, beetje HD activiteit nog maar daarna niks meer. Veilig modus ook niet. Ook geen reset meer, wat hij eerst wel deed.

Tsja, ik heb al de hele dag lopen zoeken naar oplossingen dus, maar ik heb nog niks kunnen vinden. Het is ook een beetje lastig om hem te helpen, aangezien ik niet makkelijk naar hem toe kan komen om even aan z'n hardware te prutsen ofzo. En format c: is ook wat lastig, want ja, is tie weer alles kwijt en moet ik 'm waarschijnlijk ook nog telefonisch bijstaan om alles weer in te stellen... :(

Maar goed, is er iemand die mij verder zou kunnen helpen of mij naar een plekje kan verwijzen waar informatie/oplossingen te vinden zijn? Alvast bedankt!

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Klinkt als een BSOD + reset naar aanleiding van een stuk stukkie hardware ofzo. Maar dan is het wel gek dat hij nu alleen nog maar vastloopt en niet meer reset. Probeer eens alle kaarten eruit te gooien, doe eens de test met http://memtest86.com/ (start vanaf z'n eigen bootdisk, maar die moet 'ie dan wel ergens kunnen maken...). En anders wordt het toch "van dichtbij bekijken" denk ik...

Zo scherp als een voetbal!

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Tsja, hardware stuk, daar zat ik ook aan te denken, maar dan hebben z'n kinderen waarschijnlijk meer gedaan dan alleen maar 'per ongeluk resetten'.. Misschien gewoon alle kabels & kaarten aandrukken enzo, dat zou kunnen helpen.
Maar volgens mij is het hem dat toch niet, want er is verder niks hardwarematig gebeurd ofzo, niks versleept of iets dergelijks..

• TerraGuy

TerraGuy

Topicstarter
Ik heb nog lopen zoeken naar oplossingen, maar ik kan niks vinden. Kan ik nog een overheen-install doen (hoe doe je dat trouwens bij XP?), of wordt het dan toch een format (als het aandrukken van alles niet helpt)? Of ben ik nu te snel?

[ Voor 13% gewijzigd door TerraGuy op 14-01-2003 13:50 ]